دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

داغ شدن بیش از حد تلویزیون الجی

داغ آمدن تلویزیون الجی یکی از ایراداتی است که گاهاً برای کاربران پیش می‌آید و مراجعه کنندگان زیادی از این بابت در نمایندگی الجی می‌بینیم. البته توجه کنید که گرم آمدن دستگاه تا حدی به خاطر ساختار و قطعات به کار رفته در تمامی مدل‌ها چه جدید، چه قدیم امری طبیعی و نگرانی وجود ندارد. گرچه در مدل‌های جدیدتر در قیاس با قدیمی‌ها کمتر دیده می‌شود. گرم آمدن مختص یک برند نبوده و برای همه برندها رخ می‌دهد.

میزان افزایش دما به نوع استفاده و طول ساعت روشن ماندن دستگاه و نوع فناوری به کار رفته بستگی دارد و بر پایه قطعات و ساختار داخلی تا 60 درجه سانتی گراد اندازه‌گیری می‌شود. اما داغ آمدن دستگاه زمانی نگران کننده است که این افزایش دما زیاد و از حدی فراتر رفته و به اجزاء تلویزیون آسیب وارد کند. در ادامه به بررسی پنل‌های مختلف الجی و دمای آن می‌پردازیم.

داغ شدن پنل LED

پنل LED الجی در مدل‌های متفاوت با فناوری‌های روز دنیا تولید و به بازار جهانی عرضه می‌شود و معمولاً کمتر با مشکل داغ آمدن سر و کار دارد یا دیده نمی‌شود. نور پس زمینه بک لایت برای مشاهده تصاویر، توسط لامپ‌های ال ای دی ایجاد و همینطور مکان فلت ها از بالا به پایین تغییر کرده و میزان استهلاک LED ها به پایین‌ترین حد رسیده است در نتیجه همه این موارد موجب شده حرارت کمتری تولید شود. ولی در صورت خرابی بک لایت ال ای دی ممکن است شاهد بروز عارضه افزایش دما باشیم.

این را ببینید  کم نور شدن تلویزیون

داغ آمدن پنل LCD

طبق تجربه کارشناسان تعمیر، مشکل گرم شدن در انواع مدل ال سی دی‌ها نیز دیده می‌شود. بک لایت LCD از لامپ‌های فلورسنت تشکیل شده و نور تصاویر را تأمین می‌کنند. روشن ماندن طولانی دستگاه موجب عدم تبادل حرارتی کافی شده و تلویزیون داغ می‌شود، به حدی که به راحتی قابل حس و متوجه آن می‌شوید. اگر برای این مشکل کاری نشود برد، پاور و صفحه نمایش تحت تأثیر قرار گرفته و آسیب خواهند دید. بنابراین اگر با ایراد داغ شدن بیش از حد مواجه شدید، سریعاً با نمایندگی تعمیر الجی تماس گرفته و نسبت به تعمیر و رفع خرابی اقدام کنید.

داغ آمدن پنل پلاسما

الجی یکی از غول‌های سازنده تلویزیون پلاسما به حساب می‌آید، این تلویزیون برای نمایش تصاویر از سلولهایی حاوی گاز یونیزه شده یا پلاسما استفاده می‌کند. در این پنل بخش بک لایت حذف شده و بردهای بافر به کار رفته است. یکی از مشکلات اصلی این دستگاه  تولید گرمای زیاد می‌باشد چون فرایند تولید نور توسط پیکسل‌ها انجام شده و قسمت‌هایی از پیکسل‌ها، نور سفید برای دیده شدن پیکسل را فراهم می‌کند. این مکانیسم میزان دما را چند برابر کرده و قطعات نظیر پاور و برد را به خطر می‌اندازد.

تعمیر تلویزیون پلاسما نسبت به سایرین سخت‌تر بوده و با دستگاه‌های اندازه‌گیری و تست به آسانی قابل اندازه‌گیری نیست و تکنسین‌های ماهر و با تجربه فقط می‌توانند مشکلات این نمایشگر را رفع کنند.

رفع مشکل داغ آمدن تلویزیون الجی

وقتی با ایراد دمای بالا دستگاه مواجه شدید و مکرراً تکرار می‌شود، مشکل جدی بوده و لازم است که با مرکز تعمیرات تماس یا به آدرس مورد نظر مراجعه شود تا دستگاه بررسی و عیب‌یابی صورت بگیرد. تعمیرکاران با ریشه‌یابی خرابی، قطعه درگیر را پیدا و عملیات تست و تعمیر روی آن انجام می‌گیرد، در صورت نیاز با قطعه آسیب دیده با جنس اصل و اورجینال الجی جایگزین می‌شود.

این را ببینید  مشکل اتصال به اینترنت در تلویزیون

پیشگیری از داغ آمدن تلویزیون

برای کاهش استهلاک و فرسودگی تلویزیون، از استفاده طولانی مدت و چند ساعته دستگاه پرهیز کنید. هر کدام از مدل‌ها دارای یک مدت زمان استاندارد استفاده است و اگر بیش از حد تلویزیون روشن بماند، محصول داغ آمده و در دراز مدت به بک لایت آسیب می‌زند. پس هر از گاهی وسیله را خاموش کرده تا استراحت کند و سپس روشن کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)