دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نگهداری صحیح از تلویزیون

یکی از موارد مهم در افزایش طول عمر و ماندگاری یک وسیله به ویژه تلویزیون، حفظ و نگهداری صحیح آن است. طول عمر یکی از معیارهای لازم در هنگام خرید محصول می باشد، کیفیت محصولات الجی در دنیا و ایران زبانزد است و هیچ‌ کس کتمان نمی‌کند اما این طول عمر و کیفیت با به کارگیری درست و رعایت نکته‌های ضروری در بلند مدت حاصل می‌شود. تلویزیون‌های جدید الجی با ارائه تصاویر شفاف و واضح، امکانات فراوان و همگام بودن با فناوری‌های جدید، مشتریان زیادی را جذب کرده و برای خرید این محصولات هزینه زیادی پرداخت می‌شود. از این رو مراقبت از آن‌ها اهمیت پیدا کرده تا مجیور نشوید خرج دوباره‌ای برای خرید دستگاه جدید بکنید.

معمولاً نمایندگی تلویزیون الجی در هنگام خرید، ترفندها و راهنمایی‌های لازم را به شما نشان می‌دهند که باعث حفظ کیفیت و درازای عمر تلویزیون می‌شود. در ادامه مطلب این نکات و ترفندهای ضروری را بیان می‌کنیم تا با رعایت آن‌ها ماندگاری محصول را تضمین کنید.

نکات ضروری مراقبت از تلویزیون

اگر حفظ وضعیت دستگاه شما اهمیت دارد، حتماً مواردی که گفته می شود را خوب مطالعه و عمل کنید تا ضمن افزایش بقا دستگاه، هزینه‌های تعمیر و خرید نیز به حداقل برسد.

دما و رطوبت محل

اولین مسئله دما و رطوبت محیط می‌باشد زیرا این مسئله بر روی قطعات داخلی دستگاه تأثیر مستقیم دارد، تلویزیون نباید در محیطی گرم یا جایی که در آن گردش هوا محدود است قرار گیرد، در این مکان امکان تهویه هوای مناسب باید وجود داشته باشد تا قطعات درگیر هوای گرم و دمای بالا نشود، دمای زیاد به اجزای دستگاه آسیب رسانده و کارایی آن‌ها را کاهش می‌دهد. مطلب بعدی فاصله تلویزیون با دیوار است، این فاصله در حدی باشد که وسیله به دیوار نچسبد تا گردش هوا به درستی انجام گیرد. اگر تلویزیون را درون دکور دیواری قرار داده‌اید، باید به فضای آزاد اطراف دستگاه دقت کنید. به علاوه تلویزیون شما باید از وسایل گرمایشی چون رادیاتور و شومینه و  کولر فاصله داشته باشد تا از نوسانات دما، نور خورشید و رطوبت در امان باشد.

این را ببینید  تنظیم پایه ماشین لباسشویی الجی و خشک کن

وصل کردن درست تلویزیون

نکته بعدی وصل کردن صحیح تلویزیون است تا از آسیب‌های احتمالی مثل سقوط، ضربه و غیره به دور باشد. بدین منظور از استحکام پایه‌های میز مطئمن شده تا در صورت تکان خوردن مشکلی پیش نیاید. چنانچه می‌خواهید دستگاه خود را بر روی دیوار نصب کنید، حتماً از پایه‌های نگهدارنده استاندارد استفاده کنید.

استفاده از محافظ برای تلویزیون

نوسانات جریان برق در طولانی مدت یکی از دلایل خرابی برد و پاور تلویزیون می‌باشد. برای پیشگیری و در امان ماندن از آسیب‌های احتمالی نوسانات، می‌توانید از یک محافظ یا ترانس خودکار با ولتاژ متناسب با دستگاه استفاده کنید. این ترانس اختلاف پتانسیل را تنظیم و از بالا و پایین رفتن آن جلوگیری و ولتاژ دقیق‌تری را به دستگاه منتقل می‌کند.

پاک کردن صحیح و دوره‌ای تلویزیون

هر چند یک بار دستگاه را پاک کنید مخصوصاً در محیط مستعد گرد و غبار. تلویزیون‌های LED، LCD و پلاسما به برق ایستاتیک حساس بوده و گرد و خاک ممکن است باعث شوک الکتریکی در صفحه نمایش آن‌ها ‌شود. اما نکته‌ای این جا وجود دارد و آن پاک کردن اصولی و صحیح است، دستگاه‌های امروزی به علت ظرافت بالا، حساسیت زیادی نسبت به نحوه تمیز کردن دارند و اگر نکات ضروری این مورد رعایت نشود، باعث ایجاد خش، کاهش کیفیت و وضوح تصویر می‌شود. برای آشنایی کامل با نحوه صحیح تمیز کردن نمایشگر به مقاله مورد نظر مراجعه کنید.

اجتناب از لمس کردن صفحه نمایش

از لمس کردن و فشردن صفحه تلویزیون بپرهیزید، این موضوع ضمن ایجاد لکه، باعث صدمه دیدن پیکسل‌های صفحه شده و کیفیت تصویر کاهش می‌یابد. بنابراین به کودکانتان شیوه درست استفاده از تلویزیون را بیاموزید و برای اشاره به تصویر ، نمایشگر ر ا لمس نکنید.

این را ببینید  دلایل سیاهی صفحه نمایش تلویزیون

جلوگیری از داغ شدن تلویزیون و استفاده یکسره و طولانی

هر مدلی از تلویزیون دارای یک زمان مشخص برای استفاده در طول روز است تا دما آن بیشتر نشود، اگر بیش از این مدت استفاده کنید، دما دستگاه بیش از حد بالا رفته و اولین قطعه‌ای که خراب می‌شود، بک لایت است پس دستگاه خود را برای مدت کوتاهی خاموش و بعداً روشن کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)