دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

برعکس شدن تصاویر صفحه نمایش تلویزیون

یکی از مشکلات نادر تلویزیون الجی، واورنگی تصویر می‌باشد. تحت این شرایط تصاویر برعکس شده و به سمت چپ یا راست صفحه نمایش می‌چرخد و کاربر نمی‌تواند تصاویر را به خوبی ببیند و بسیار آزردهنده است. همچنین منو تنظیمان و گزینه‌ها نیز به صورت معکوس در آمده و امکان ایجاد تغییرات در آن بسیار سخت خواهد بود.

در تلویزیون اجزای مختلفی مثل مین برد، برد تیکان، فلت، بک لایت و غیره با هماهنگی با یکدیگر کار می‌کنند تا تصاویر را برای شما به نمایش درآورند که ایجاد نقص یا اختلال در هر کدام از این قطعات می‌تواند در بروز مشکل وارونگی تصاویر نقش داشته باشد، با این وجود نمی‌توان کامل گفت، مشکل معکوس شدن تصویر از کدام بخش است. تشخیص علت خرابی و رفع آن باید توسط تعمیرکاران بررسی و حل شود. در ادامه مهم‌ترین عوامل این موضوع را بررسی می‌کنیم.

دلایل برعکس شدن تصاویر تلویزیون

همانطور که در بالا گفتیم، در اجرا و نمایش تصاویر، قطعات مختلفی نقش دارد، پس خرابی هر کدام در برعکس شدن صفحعه نمایش نقش دارد. مثلاً اگر خرابی در قسمت‌های مین برد، فلت یا پنل باشد. اطلاعات تصاویر در مین برد پردازش و سپس از طریف برد تیکان به فلت منتقل می‌شود. فلت، تصاویر  را به صفحه نمایش پنل که می‌تواند ال سی دی، ال ای دی، اولد، کیو لد و غیره باشد، می‌فرستد.

اما معمولی‌ترین دلایل به وجود آمدن این ایراد در دستگاه خرابی فریمور مین برد یا بروز اشتباه در تنظیمات فریمور است. فریمور (Firmware) برنامه نرم افزاری چیپ حافظه (ROM) است. چیپ حافظه روی برد دستگاه یا کنترلر  قرار دارد. فریمور در واقع مسئول رفتارهای مختلف تلویزیون را برعهده دارد، به عنوان مثال نمایش تصاویر  را در زمان کنترل و امکان بازده صحیح تلویزیون را مهیا می‌کند. در نتیجه این قسمت از مین برد باعث پیدایش مشکلات مختلف می‌شود که بر عکس شدن تصویر یکی از آن‌هاست.

این را ببینید  تعویض کمپرسور یخچال الجی

حل مشکل معکوس شدن تصاویر تلویزیون

شما برای حل این مشکل باید به تنظیمات تصویر رفته و پس از بررسی، در صورت نیاز تغییر دهید. گرچه به هم ریختگی تنظیمات به ندرت منجر به این ایراد می‌گردد ولی خوب است که پش از بررسی سخت افزاری دستگاه، این تنظیمات مورد بازبینی قرار گیرد. چانچه با تست تنظیمات مشکل حل نشد باید به نقص سخت افزاری شک کرد و برای وارسی و بازدید بهتر آن حتماً با نمایندگی تعمیرات الجی تماس گرفته تا این عیب ریشه‌یابی و قطعه درگیر شناسایی و ترمیم گردد.

متخصصصان مرکز با عیب‌یابی نرم افزاری و سخت افزاری به کمک ابزارآلات پیشرفته، خرابی را پیدا و جهت رفع آن عمل می‌کنند. برای این کار مین برد دستگاه جدا و بررسی می‌شود. چنانچه قابل تعمیر باشد، آن را تعمیر ولی غیر قابل تعمیر باشد، برای حل مشکل باید قطعه‌ای از مین برد که در خرابی نقش دارد تعویض می‌شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)