دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر انواع بک لایت تلویزیون ال جی

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی ، بک لایت، قطعه ای حیاتی در نمایش تصویر هر تلویزیونی به شمار می رود. وظیفه بک لایت، تولید نور تصویر تلویزیون است. اگر لامپ های بک لایت بسوزند، تصویر کاملاً تاریک و غیر قابل مشاهده می شود.

قطعات تشکیل دهنده بک لایت شامل صفحات مشعب، لامپ های SMD یا معمولی و نوار های مسی یا آلومینیمی می شوند.

اگر می خواهید بدانید که آیا تلویزیون ال جی شما با مشکلات ناشی از خرابی بک لایت روبرو شده است یا خیر، لازم است تا علائم نشان دهنده خرابی این قطعه، نوع بک لایت به کار رفته و نحوه تعمیر هر کدام را بدانید.

با این حال بهترین راه برای بررسی و رفع مشکل دستگاه، درخواست خدمات تعمیر از نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی است. عملیات تشخیص، تعمیر و تعویض قطعات خراب شده، نیازمند دانش و تجربه کافی است و عدم داشتن مهارت کافی، منجر به آسیب رسانی بیشتر به تلویزیون خواهد شد.

ضبط فیلم در تلویزیون های ال جی

علائم خبر دهنده از خرابی بک لایت تلویزیون ال جی

  • عدم نمایش تصویر تلویزیون، علی رغم پخش صدا.
  • یکنواخت نبودن روشنایی در کل تصویر.
  • تاریک شدن صفحه به طور ناگهانی، پس از نمایش لوگوی ال جی.
  • خاموش و روشن شدن نور در بخشی از تصویر نمایش.

انواع بک لایت تلویزیون و نحوه تعمیر هر کدام

  • بک لایت SMD:

در این نوع از بک لایت ها، لامپ های اس ام دی در کنار هم بر روی صفحه آلومینیمی قرار می گیرند. علت استفاده از ورقه آلومینیمی این است که گرمای ناشی از لامپ ها به بدنه انتقال پیدا کند و لامپ ها بیش از حد گرم نشوند.

این را ببینید  قفل کودک در تلویزیون
تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی
تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

اگر در تلویزیون شما از بک لایت اس ام دی استفاده شده و حتی یکی از لامپ ها دچار خرابی شده است، نوار لامپ ها باید به طور کامل تعویض شود، چرا که هرکدام بر روی ورقه پرس شده اند و امکان تعویض آن ها وجود ندارد.

برخی از مدل های تلویزیون ال جی که بک لایت آن ها اس ام دی بوده و بیشترین خرابی تعمیر بک لایت را دارند، شامل LA66000 ، LM86000 ،UB8300  و  LS4600 می شوند.

  • بک لایت شاخه ای:

در این مدل از بک لایت ها، لامپ های نور دهنده بر روی نوار های از جنس مس نصب شده اند. هر ردیف از دو شاخه تشکیل شده و توسط کانکتور هایی که در ابتدا و انتهای هر دو شاخه قرار دارند به هم متصل شده اند و تشکیل یک ردیف را داده اند. در واقع تعداد ردیف لامپ های ال ای دی بک لایت شاخه ای، به مدل و اندازه هر تلویزیون بستگی دارد.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی
تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

مزیت استفاده از بک لایت های شاخه ای نسبت به اس ام دی، این است که در صورت خرابی لامپ، تنها می توانید شاخه مورد نظر را تعویض نمایید، نه کل شاخه ها! بنابراین در هزینه های مربوط به تعمیر نیز به مقدار قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد.

مدل هایی که بک لایت آن ها شاخه ای هستند و خرابی آن ها در این نوع بک لایت زیاد هستند، شامل سری هایLN5420 ،LN5700 ،LB  و  LFمی شوند.

  • بک لایت مهتابی:

این لامپ ها مشابه لامپ های مهتابی معمولی، اما با سایز کوچک تر هستند. نکته قابل توجه این است که این نوع از لامپ های بک لایت، تنها در مدل های ال سی دی تلویزیون های ال جی استفاده می شود و در دیگر نسل ها، کاربرد ندارد.

این را ببینید  عدم شناسایی هارد اکسترنال

تعداد لامپ های به کار رفته این نوع بک لایت نیز به سایز تلویزیون بستگی دارد. نحوه تعمیر بک لایت مهتابی، مشابه نوع شاخه ای است و تنها لازم است تعداد لامپ های خراب شده یا سوخته را تعویض کنید.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی
تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

راه های پیشگیری از خرابی بک لایت تلویزیون

برای اینکه هرگز با خرابی بک لایت تلویزیون خود رو به رو نشوید، نکات زیر را انجام دهید:

  • در منوی تنظیمات، نور تصویر و روشنایی را زیر 100 قرار دهید و هرگز روی 100 نگذارید.
  • همیشه میزان استاندارد نور و روشنایی را بین 70 تا 80 تنظیم کنید.
  • این تنظیمات را بر روی هر خروجی تصویر مانند HDMI1 و HDMI2 انجام دهید.
  • هرگز تلویزیون را به صورت مداوم یا بیش از 5 ساعت، روشن نگذارید.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

هزینه و قیمت تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی، بستگی به این دارد که مدل و نسل تلویزیون شما (ال سی دی یا ال ای دی) چیست و سایز تلویزیون به اینچ چقدر می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)