دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر بک لایت تلویزیون الجی

یکی از مشکلات رایج تلویزیون الجی که افراد زیادی با آن مواجه می‌شوند، خرابی یک لایت است. البته این مشکل در همه برندها رخ داده و در گذر زمان پیش آمده و اجتناب‌پذیر نیست. چنانچه صدای تلویزیون را شنیده اما تصویری را مشاهده نمی‌کنید یا مدام قطع می‌شود به احتمال فراوان این قطعه مهم یعنی بک لایت دچار خرابی شده است.این عضو دستگاه در داخل پنل قرار داشته و خرابی آن تأثیر مستقیمی بر تصویر می‌گذارد، چراکه برای تولید نور کافی جهت پخش تصاویر، بک لایت به کمک لامپ‌های ال ای دی در پنل LED و در پنل LCD به وسیله لامپ‌های فلورسنت این نور را فراهم می‌کند.

دلیل خرابی بک لایت تلویزیون الجی

خرابی بک لایت بر حسب نوع و میزان تخریب علائم مختلفی دارد، به این صورت که اگر چندین لامپ همزمان بسوزند، بخش بیشتر صفحه تاریک می‌شود و معمولاً به همین شکل است و اگر تعداد محدودی از کار بیفتد، نقاط تاریک به صورت لکه‌های بزرگ را مشاهده می‌کنید. تعمیر پنل به عنوان بخش اصلی تلویزیون هزینه زیادی دارد و ترمیم بک لایت باید با دقت بیشتر و ظرافت بالایی انجام گیرد. اگر خطایی در امر درست کردن مشکل صورت گیرد، پنل در معرض آسیب دیدگی قرار خواهد گرفت. بنابراین بهتر است برای این کار از تکنسین‌های ماهر و با تجربه کمک بگیرید تا ضمن جلوگیری از هزینه‌های اضافه، خیالتان بابت رفع صحیح خرابی راحت باشد.

تفاوت بک لایت ال سی دی و ال ای دی

در بک لایت تلویزیون ال سی دی، کریستال‌های مایع با آرایش خاصی به کار رفته که با عبور جریان الکتریکی از آن‌ها تغییر فرم داده و اجازه عبور نور را می‌دهد، این نور توسط لامپ‌های فلورسنت تولید می‌شود. اما ال ای دی در واقع همان ال سی دی است اما پیشرفته‌تر، یعنی به جای به کارگیری لامپ فلورسنت، از لامپ‌های ال ای دی استفاده می‌شود که مصرف انرزی کمتر، عمر مفید بالاتر و زاویه دید بهتری را فراهم می‌کند.

این را ببینید  عیب یابی تلویزیون الجی بدون صدا

علت سوختن بک لایت چیست؟

شاید برای شما سوال باشد چرا و چگونه بک لایت می‌سوزد. عواملی مختلفی در خرابی این بخش دستگاه نقش دارد، مهم‌ترین علت خرابی آن، گذر زمان و استهلاک یا استفاده چندین ساله از تلویزیون است. گاهی در اثر استفاده طولانی مدت و یکسره از دستگاه در طول روز و در دراز مدت، لامپ‌های تصویر دچار سوختگی می‌شوند.

اما موارد دیگری هستند که باعث می شود شما خیلی سریع با از کار افتادن بک لایت روبرو شوید مثلاً زمانی که تعمیرکار قبلی از جنس بی کیفیت در بک لایت استفاده کرده یا دستگاه خریداری شده غیر اورجینال و بانه‌ای باشد. همچنین استفاده از بالاترین حد نور در منو تنظیمات و جدا شدن لامپ‌ها از شاسی اصلی از دلایل دیگری هستند که باعث سوختن این قطعه می‌شود. اگر بک لایت دستگاه شما خراب شده است، حتماً در اسرع وقت نسبت تعمیر آن اقدام کنید تا از آسیب دیدگی پنل و تحمیل هزینه‌های زیاد تعمیرات جلوگیری شود.

نشانه‌های خرابی بک لایت

برای اینکه متوجه شوید بک لایت دستگاه شما سالم یا خراب شده، شما را با نشانه‌های سوختن آن آشنا کرده تا با دیدن آن‌ها فوراً برای رفع مشکل اقدام کنید.

  • تلویزیون صدا داشته اما تصویر ندارد؛
  • روشنایی در بخشی از صفحه نمایش کمتر است؛
  • بعد از روشن شدن دستگاه، لوگوی شرکت نمایش داده شده و صفحه خاموش می‌شود؛
  • قسمتی از صفحه خاموش و روشن می شود؛
  • هنگام مشاهده برنامه‌تان، ناگهان صفحه تلویزیون تاریک ولی صدا دارید که با خاموش و روشن کردن مشکل حل شده اما بعد از گذشت چند دقیقه دوباره مشکل تکرار می‌شود.
این را ببینید  نشت نور در تلویزیون

پیشگیری ار خرابی بک لایت تلویزیون

شما می‌توانید جهت به تعویق انداختن اختلال در لامپ‌ها دستگاه نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید مدت بیشتری از تلویزیون بدون تعمیر استفاده کنید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

  • همواره میزان روشنایی را بین 70 تا 80 درصد قرار دهید؛
  • هیچ وقت درصد روشنایی را روی 100 قرار ندهید؛
  • هر از گاهی در طول روز به تلویزیون استراحت داده تا خاموش بماند؛
  • این تنظیمات را بر روی هر دو خروجی تصویر HDMI1 و HDMI2 اعمال کنید.
0/5 (0 نقد و بررسی)