دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر تلویزیون  آب خورده

تلویزیون‌ها نقش مهمی در اوقات فراغت مردم دارد و همه اعمال این دستگاه به سالمی پنل تلویزیون بستگی دارد.  از جمله مشکلات تلویزیون الجی، آب خوردگی پنل آن است. از آنجا که فلت‌های تصویر و برد تیکان در قسمت پایینی دستگاه قرار دارد، موجب اتصالی بین پین‌های فلت شده و به پنل تلویزیون آسیب وارد می‌کند.

 این اتفاق دارای علایمی هستند که شامل نشانه‌هایی چون به هم ریختگی تصویر، دو نیمه شدن تصویر و غیره می‌باشند. در صورت مشاهده هر گونه خرابی در دستگاه فقط به مرکز تعمیرات تلویزیون الجی مراجعه نمایید تا مشکل دستگاه  شما به درستی رفع گردد.

هنگام آب خوردگی تلویزیون چه اقداماتی را انجام دهیم؟

در هنگام آب خوردگی دستگاه‌تان، بایستی اقداماتی را انجام داد تا از آسیب دیدگی بیش از حد تلویزیون جلوگیری گردد که در ادامه این کارها را برای شما ذکر می‌کنیم.

  1. در اسرع وقت دستگاه را از پریز بکشید

این را بدانید که اولین اقدام قطع برق دستگاه است. با این کار جریان الکتریکی در مدارات تلویزیون قطع شده و از اتصالی داخل مدارات و آسیب به قطعات برد تا حد زیادی می‌کاهد.

  1. با نمایندگی مجاز تعمیرات الجی تماس بگیرید

در اقدام دوم ، بایستی با اولین نمایندگی تعمیر الجی تماس بگیرید و راهنمایی های موردنیازتان را از کارشناسان مرکز درخواست نمایید. تکنسین‌های مرکز در اولین فرصت به محل اعزام شده تا مشکل را بررسی کنند.

  1. آب روی تلویزیون را بردارید

تا جایی که ممکن است، آب روی تلوزیون را پاک کرده تا از نفوذ بیش از حد آب به درون دستگاه جلوگیری شود چون از خسارت بیش از حد جلوگیری می‌کند.  البته دقت کنید برای خشک کردن، نباید دستگاه را باز کنید چون پاور تلویزیون حتی در حالت قطعی جریان برق دارای بار الکتریکی بوده و ممکن است به شما آسیب برساند. این کار نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد.

  1. تلویزیون را در محیط گرم قرار دهید

حتماً دستگاه را در محیط گرم، حتی باد قرار دهید تا شرایط کافی برای بخار شدن آب فراهم و خرابی کاهش یابد. به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از سشوار یا دستگاه گرمایشی دیگری برای این کار استفاده نکنید.

  1. تلویزیون را معکوس کنید

با برعکس یا سر و ته کردن تلویزیون، قطرات آب از اتصالات فلت و برد تیکان دور شده و خسارت وارده به حداقل می‌رسد.

  1. از تلویزیون 24 ساعت استفاده نکنید

تا 24 ساعت از دستگاه استفاده نکنید تا اگر مقداری آب داخل دستگاه باقی مانده باشد، خشک گردد. بعد از این مدت اگر خطوط رنگی عمودی روی صفحه نمایش مشاهده کردید، به احتمال زیاد پنل لطمه دیده و در صورتی که هیچ تصویری دیده نشد یعنی برد تیکان یا مین برد خسارت دیده است.

این را ببینید  5 نکته برای خنک نگه داشتن تلویزیون الجی در تابستان

تلویزیون آب خورده

برای تعمیر این وسیله، ابتدا فلت‌ها مورد بررسی قرار گرفته تا میزان آسیب‌دیدگی و قابلیت ترمیم یا تعویض آن معین شود. سپس سایر قطعات تست می‌گردد. گاهی اوقات آب خوردگی باعث تخریب برد تیکان یا درایور اطلاعات تصویر می‌شود. بهترین کاری که لازم است بکنید، این است که خونسردی خود را حفظ نموده و  با تماس به نمایندگی الجی، یک تعمیرکار در بهترین فرصت به محل اعزام شود.

به علت تخصصی بودن مطالب، اشاره کوتاهی به تعمیر تلویزیون آب خورده کردیم. برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانید با واحد مشاوره تعمیر تلویزیون تماس گرفته تا شما را بیشتر راهنمایی کنند. این خدمات مورد نیاز برای تعمیر تلویزیون الجی ، در پارت تخصصی شرکت به مشتریان ارائه می‌‌شود.

لذا شما کاربران عزیز می‌توانید از رفع مشکلات دستگاه خود در این مرکز اطمینان داشته باشید. تعمیرکاران مرکز با توجه به مهارت و تجربه فراوانی که در این سال‌ها کسب کرده‌اند قادرند مشکل دستگاه شما را حل کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)