دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خرابی مین برد تلویزیون ال جی، مدل lw57000

خرابی مین برد تلویزیون ، خرابی مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000، از مشکلات شایعی است که خریداران با آن دست و پنجه نرم کرده اند. در صورتی که از دارندگان این تلویزیون می باشید، لازم است تا این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید ایراد و نحوه رفع آن را تشخیص دهید.

خرابی مین برد تلویزیون
خرابی مین برد تلویزیون

با این حال، درخواست تعمیر از نمایندگان مجاز محصولات ال جی، بهترین و تضمینی ترین راه حل مشکل شماست.

علائم خرابی مین برد

  • روشن نشدن تلویزیون و ماندن در حالت استند بای.
  • روشن شدن تلویزیون و ماندن روی لوگوی ال جی.
  • خاموش و روشن شدن تلویزیون بعد از ظاهر شدن لوگوی ال جی.
  • روشن شدن تلویزیون و ظاهر نشدن نور بک لایت.

مدل هایی که خرابی مین برد در آن ها شایع است

در تمامی مدل های سری LW، امکان ایجاد این ایراد وجود دارد. ضعف ساختاری (که در ادامه نیز آن را توضیح داده ایم) باعث ایجاد این مشکل خواهد شد.

تشخیص قطعه خراب

قطعه معیوب، آی سی CPU مین برد است که روش اتصال آن به برد، به گونه ball grid array است. پایه های این آی سی در زیر بدنه قرار دارد و توپ های قلع بسیار ریز بین پایه ها و برد pcb قرار گرفته و اتصال را برقرار می سازد. قلع به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهد، و اتصال برخی پایه ها از بین می رود، و در واقع صورت های مختلف ظاهر شدن ایراد هم به دلیل امکان قطع شدن اتصال در پایه های مختلف آی سی است.

این را ببینید  پیشگیری از موج برق تلویزیون

علل خرابی مین برد

حرارت ایجاد شده در اثر کارکرد آی سی cpu و عدم کنترل و دفع آن به مقدار کافی، اصلی ترین علت ایجاد خرابی مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000 است. برای کنترل و دفع حرارت ایجاد شده از هیت سینک استفاده شده و اندازه هیت سینک (که ارتباط مستقیم با میزان خنک کنندگی آن دارد) با مقدار حرارت تولید شده هم خوانی ندارد.

خرابی های رایج تلویزیون های ال جی

تعمیر تلویزیون دارای خرابی مین برد

پس از آن که فهمیدیم مشکل چیست و قصد تعمیر را داریم، باید بدانیم که بهتر است از چه شیوه ای بهره ببریم. لحیم کاری مجدد آی سی، راه حل تعمیر است. اما مشکل این است که امکان لحیم کاری به طور مستقیم، وجود ندارد. برای لحیم کاری برد ها و قطعاتی که با تکنولوژی ball grid array ساخته شده اند، نیاز به دستگاه خاصی است که BGA Machine نام دارد و به اختصار باید بگوییم که این دستگاه، امکان لحیم کاری و اتصال چیپ های مختلف را فراهم می نماید. اگر امکان دسترسی به دستگاه bga وجود نداشته باشد، تنها راه تعمیر تلویزیون ما تعویض مین برد خواهد بود.

پیشگیری از خرابی دوباره مین برد

برای این که دیگر شاهد این مشکل در تلویزیون خود نشویم و مجبور به تعویض مین برد نیز نباشیم، لازم است تا حرارت تولیدی آی سی را کنترل نماییم. راه های کنترل این حرارت نیز، استفاده از پد های سیلیکونی و یا قرار دادن فن می باشد. مورد دوم بسیار مؤثر تر واقع می شوند.

این را ببینید  مشکلات تلویزیون‌های جی پلاس
0/5 (0 نقد و بررسی)