دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خرابی های رایج تلویزیون های ال جی

خرابی های تلویزیون های ال جی در این قسمت از خرابی های رایج تلویزیون های برند ال جی، به آن دسته از مشکلاتی پرداخته ایم که به طور معمول، ناشی از اختلال در برق رسانی می باشند.

دلایل مشکلات سخت افزاری:

  • نمایان شدن و غیب شدن تصویر.
  • چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون‌.
  • روشن و خاموش شدن.
  • خاموش شدن تلویزیون پس از گذشت چند ساعت.
  • روشن شدن خود به خودی.
خرابی های تلویزیون های ال جی
خرابی های تلویزیون های ال جی

نمایان شدن و غیب شدن تصویر

اگر با این مشکل مواجه شدید، می‌ توانید از راه حل‌ هایی که در ادامه بیان می‌ کنیم برای رفع آن، استفاده کنید:

  • ابتدا چک کنید پریز و یا محافظ برق مشکلی نداشته باشند.
  • سپس دستگاه را به برق مستقیم وصل کنید تا بدین صورت متوجه وجود ایراد از سمت محافظ یا تلویزیون شوید.
  • هنگ کردن تصویر هم می تواند باعث این اشکال شود.

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون‌

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون‌، در حالتی رخ می دهد که تلویزیون تصویر ندارذ. اگر نداشتن تصویر در یک ورودی خاص باشد، دستگاه های جانبی مثل سینما خانگی و… متصل به تلویزیون را جدا کنید و آن ها را هم چک کنید.

در صورتی که دستگاه اصلاً روشن نشد، رفع این مشکل را بهتر است به نمایندگان حرفه ای و آماده خدمت رسانی ال جی بسپارید.

چشمک زدن چراغ تلویزیون ال جی به چه معناست؟

تلویزیون روشن و خاموش می‌ شود

مشتریان زیادی وجود دارند که برای تعمیر تلویزیون و حل مشکل خاموش و روشن شدن با نمایندگان تماس می ‌گیرند. این حالت زمانی رخ می ‌دهد که تلویزیون روشن می ‌شود، لوگو را نمایش می ‌دهد و سپس به طور سریع خاموش می ‌شود. در اصطلاح به این حالت، reboot شدن گفته می ‌شود.

این را ببینید  تلویزیون ال جی سری  LG LM5500 

اگر تلویزیون شما به طور مداوم reboot می‌ شود، به احتمال زیاد مشکل از مین برد است و باید آن را تعمیر نمود. اکنون با استفاده از یک سری ابزار های پیشرفته مانند دستگاه ریبال REBALL یا ری سولد RESOLD، می ‌توان بسیاری از  تعمیرات برد را  انجام  داد. البته همیشه نیازی به تعویض و جایگزین کردن این قطعه نیست. گاهی فقط با اعمال تغییرات نرم ‌افزاری، می‌ توان تلویزیون را تعمیر کرد.

ریبوت شدن تلویزیون های ال جی، دلایل دیگری نیز می ‌تواند داشته باشد و فقط به مین برد محدود نمی ‌شود. به طور مثال، قطعه پنل نیز می ‌تواند باعث بروز این مشکل شده باشد.

خاموش شدن تلویزیون

  • چک کنید که آیا دستگاه سر ساعت خاصی خاموش و روشن می ‌شود یا خیر.
  • این مشکل ممکن است به دلیل تنظیمات تایمر تلویزیون به صورت ناخواسته، که در این حالت تلویزیون با توجه به تنظیماتی که از قبل انجام شده است روشن و خاموش می ‌شود، باشد.
  • خاموش و روشن شدن های پشت پشت سر هم، ناشی از اختلال در اتصال به برق می باشند. در اینجا باید اتصال به برق را کنترل نمود. ممکن است محافظ دچار مشکل شده باشد و برای پی بردن به آن، لازم است تا تلویزیون را به طور مستقیم به برق وصل کنید.
  • دستگاه ‌های جانبی متصل به تلویزیون را نیز جدا و چک کنید. ممکن است مشکل به وجود آمده، ناشی از اختلال آن ها باشد.
  • باتری کنترل را نیز چک کنید و برای مدت زمان یک ربع، آن را خارج کنید تا از ارسال پیغام اشتباه آن به تلویزیون مطمئن شوید.
  • در صورتی که موارد فوق را انجام دادید و باز هم مشکل برطرف نشد، احتیاج است تا تعمیر تلویزیون را به تعمیر کاران مجرب ال جی بسپارید.
این را ببینید  عدم شناسایی هارد اکسترنال
خرابی های تلویزیون های ال جی
خرابی های تلویزیون های ال جی

روشن شدن خود به خودی تلویزیون

گاهی ممکن است با قطع و وصل شدن برق، تلویزیون خود به خود روشن شود. این حالت به دلیل این که دستگاه عملکردی با عنوان روشن شدن خودکار دارد، کاملاً طبیعی بوده و به صورت پیش فرض روشن می ‌باشد. در مواقعی نیز این اختلال ممکن است به دلیل تایمر بیدار باش دستگاه باشد که این مورد نیز باید به دقت بررسی شود.

قابل توجه تمامی دارندگان تلویزیون های ال جی، بهترین و مطمئن ترین راه برای رفع تمامی مشکلاتی که ذکر شد، مراجعه به نمایندگی های معتبر سطح شهر و یا ثبت درخواست تعمیر از طریق تماس یا سایت، می باشد.

منبع: نمایندگی تعمیرات الجی

0/5 (0 نقد و بررسی)