دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

دسترسی به منوی مخفی تلویزیون الجی

همه تلویزیون‌ها دارای منویی هستند که دسترسی لازم برای ایجاد تغییرات مورد نظر رنگ، روشنایی، صدا و غیره را داده و می‌توان از گزینه‌های مختلف آن استفاده کرد. اما در تلویزیون الجی منویی وجود دارد که بیشتر برای تعمیرکاران کاربرد دارد چراکه تنظیماتی را در اختیار تکنسین قرار می‌دهد که امکان اجرای مانور بیشتر روی دستگاه جهت تعمیرات نرم افزاری را فراهم می‌کند.

دسترسی به این بخش برای کاربر نیز این شرایط را فراهم می‌کند تا تنظیمات دلخواه و خاص خود را قرار دهد. برای این کار به روش‌هایی که گفته می‌شود، دقت کنید.

مزایای دسترسی به تنظیمات دلخواه

به دست آوردن منو مخفی امکانات و قابلیت‌های فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد، به عنوان مثال می‌توان برخی از ویژگی‌ها را کم و زیاد یا فعال یا غیر فعال کرد و مواردی مانند موقعیت رنگ، طول و ارتفاع تصویر و ویژگی‌های این چنینی را به آسانی تغییر داد.

همچنین در تنظیمات وایت بالانس می‌توان مقدار و شدت رنگ را می‌توانید عوض کنید. در بخش صدا نیز صدای زیر، زمینه یا پایه، کمینه و بیشینه و منحنی حجم صدا و غیره بسته به سلیقه تنظیم می‌شود. به علاوه در بخش General فرکانس جنبش نور پس زمینه و روشنایی، تست رنگ و دستورالعمل حالت قدرت قابل تغییر است.

ارتقاء و آپدیت سیستم عامل یکی دیگر از قابلیت‌های این منو است که با این کار، کارکرد دستگاه تا حد قابل توجهی زیاد می‌شود.

اما یک نکته وجود دارد، آن این است که اگر تغییرات نادرست و اشتباه انجام گیرد، باعث بروز مشکل و نقص فنی و حتی از کار افتادن دستگاه شما می‌گردد. همچنین توجه داشته باشید، اگر از اثرات تغییرات اعمال شده آگاهی ندارید، آن را ذخیره نکنید.

این را ببینید  تعویض کمپرسور یخچال الجی

در غیر این صورت چنانچه از اثرات تغییرات مطمئن هستید، دکمه Ok را فشار داده تا ذخیره شوند. زمانی هست که کارهایی را در منو انجام دادید اما دوست ندارید ذخیره شوند، تا زمانی که روی دکمه save یا Ok نزده باشید، این اتفاق نمی‌افتد و با خاموش و روشن کردن تلویزیون، به تنظیمات اولیه برمی‌گردد.

شیوه‌های دست‌یابی به تنظیمات مخفی

برای دست‌یابی به منوی مخفی در برخی از مدل‌ها حتماً باید از یک کنترل مادر استفاده کرد و ریموت خود تلویزیون این امکان را به شما نمی‌دهد. اما در برخی از مدل‌ها مشکلی وجود نداشته و به راحتی قادرید این کار را انجام دهید. معمول‌ترین شیوه‌های رسیدن به منوی مخفی در تلویزیون الجی به شکل زیر است:

  • روش نخست

در این شیوه باید ریموت کنترل مادر را در اختیار داشته باشید، بدین جهت دکمهinput  را زده و منبع ورودی یا نوع کانال را انتخاب کنید.

سپس دکمه‌های Menu ریموت و Menu تلویزیون را همزمان فشار داده و نگه دارید. بعد از چند ثانیه دکمه‌ها را با هم رها کرده و دستگاه از شما درخواست پسورد می‌کند، شما می‌توانید از 0000 استفاده کنید. دکمه OK یا Enter را بزنید تا رمز وارد شده تأیید شود.

وقتی تأیید شد، منوی مخفی ظاهر می‌شود و قادرید تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید. البته تکنسین‌ها آشنایی کامل و بهتر با جزئیات منو و کارکردشان دارند و بهتر است از آن‌ها کمک بگیرید چون همانطور که گفتیم، در صورت اجرای ویژگی‌های اشتباه، ممکن است دستگاه دچار اختلال نرم افزاری و کارکردی شود.

  • روش دوم
این را ببینید  استفاده از محافظ برق

در این شیوه دسترسی به منوی مخفی دستگاه الجی، مراحل اولیه شبیه روش قبلی که گفتیم است. بدین صورت که دکمه Menu ریموت را بین 5 تا 7 ثانیه فشار و نگه دارید. دقت کنید در برخی از ریموت‌ها دکمه منو با اسم setting یا Home نشان داده می‌شود.

سپس پسورد 1105 را وارد کنید. تقریباً تمامی تلویزیون‌های الجی از این کد برای دستیابی به منوی نصب بهره می‌برند. در آخر Enter یا OK را زده تا رمز تأیید و وارد تنظیمات مخفی شوید.

0/5 (0 نقد و بررسی)