دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

عدم شناسایی فلش توسط تلویزیون

فلش مموری یا حافظه کوچک با وصل به دستگاه‌‌های دیجتالی مثل تلویزیون امکان انتقال فایل‌های صوتی و تصویری را فراهم کرده تا در این دستگاه‌ها اجرا شوند. عدم شناسایی یا شناختن فلش توسط تلویزیون یکی از مشکلات رایج کاربران تلویزیون‌های هوشمند است که برای هر کاربری احتمالاً اتفاق افتاده است. عواملی چون آسیب‌دیدگی پورت‌ها، فرمت USB، رمز نگاری فلش و غیره می‌توانند باعث خوانده نشدن محتویات فلش توسط دستگاه شود. در ادامه شما را با هر یک دلایل گفته شده آشنا می‌کنیم.

دلایل خوانده نشدن اطلاعات فلش

پردازش نشدن یا نخواندن فلش دلایل زیادی دارد که در زیر آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

خرابی فلش

اولین احتمالی که برای نخواندن حافظه USB بیان می‌شود، خرابی آن است. وجود ایرداتی چون شکستگی و خمیدگی نیز از اصلی‌ترین دلایل خوانده نشدن فلش حافظه توسط تلویزیون می‌باشند. همچنین ممکن است فلش دچار سوختگی یا قطعات ریز داخل آن بر اثر استفاده طولانی مدت فرسوده شده‌اند. برای اطمینان از خرابی یا سالم بودن فلش، آن را در یک دستگاه دیگر تست و فلش دیگری را به تلویزیون متصل نمایید. با این عمل می‌توان برای حل مشکل راهی یافت.

فرمت فلش

یکی از مهم‌ترین مواردی که اکثر کاربران به آن توجه نمی‌کنند، فرمت فلش است. معمولاً اکثر تلویزیون‌ها قادر به شناسایی فلش با فرمت FAT32 هستند. اگر فرمت چیزی غیر از این بود، شناسایی نخواهد شد، گرچه تلویزیون‌های هوشمند جدید قابلیت پشتیبانی انواع فرمت‌ها را دارند اما دیده می‌شود که فرمتی مثل NTFS در هیچ تلویزیونی پشتیبانی نمی‌شود. شما می‌توانید با تغییر فرمت آن به FAT32، این مشکل را حل کرده که البته قبل از هر گونه اقدامی از محتویات آن بکاب بگیرید.

این را ببینید  آشنایی با عیب یابی یخچال LG

آسیب دیدن پورت یو اس پی

بعضی اوقات، پورت یا ورودی در اثر ضربه آسیب دیده و با اینکه فلش از نظر فرمت و ساختار  سالم است، مشکل عدم شناختن آن توسط تلویزیون به وجود می‌آید. در صورتی که پورت آسیب دیده باشد، فلش به درستی داخل آن جا نمی‌گیرد و ممکن است با جا به جا کردن مکرر، مشکل برطرف شود. اگر ورودی یا پورت دستگاه خراب شده باشد، قابل تعمیر بوده و به راحتی به کمک ابزارهای ویژه ترمیم یا تعویض می‌شود.

ویروسی شدن فلش

برخی از فایل‌های مخرب نیز مانع شناسایی فلش توسط تلویزیون می‌گردند، که با آنتی ویروس، می‌توان به آلودگی آن پی برد.

حل مشکل خوانده نشدن فلش توسط تلویزیون

توجه به ظرفیت حافظه فلش

برخی از مدل‌های تلویزیون الجی فقط حجم مشخصی از ظرفیت فلش را پشتیبانی می‌کنند و اگر ظرفیت آن بیش از حد استاندارد دستگاه باشد، شناسایی نشده و قادر به استفاده از آن نیستید. البته این موضوع بیشتر درباره هاردهای اکسترنال صدق می‌کند. به هر حال دفترچه دستگاه را مطالعه کرده تا به ظرفیت مجاز آن پی ببرید. در برخی موارد فلش از نظر ظرفیت مشکلی ندارد اما چون دو دستگاه از نظر ظرفیت هم‌خوانی نداشته، اطلاعات درون فلش خوانده نمی‌شود.

جا به جا کردن فلش

اگر حافظه usb را اشتباه وصل کرده باشید، جا به جایی یا بیرون آوردن و اتصال مجدد فلش به دستگاه، اولین راه‌حل برای رفع مشکل عدم خواندن فلش می‌باشد و قادر به اجرای محتوای درون آن هستید.

رجیستر کردن حافظه یو اس پی

در صورتی که از سالم بودن فلش مطمئن هستید، می‌توانید آن را رجیستر کنید. این کار فلش را غیر قابل استفاده در کامپیوتر می‌کند و برای حل این مشکل، آن را باید فرمت کرد. جهت رجیستر این مسیر را در تلویزیون طی کنید:

این را ببینید  تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد

Home >Setting > Recording HDD Set-up > HDD Registration

در برخی برندها نیز مسیر به صورت زیر است:

HOME > System Setting > Recording Set-up > HDD Registration

این روش‌ها برای شناختن هارد اکسترنال به کار می‌رود اما برای حل مشکل خوانده نشدن فلش نیز کاربرد دارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)