دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مشکلات رایج تلویزیون های ال جی (بخش دوم)

مشکلات رایج تلویزیون های ال جی ، در مقاله ای که هم اکنون در حال مطالعه آن هستید، به بررسی دلایل شایع ترین مشکلاتی که به ممکن است به طور ناگهانی برای تلویزیون شما اتفاق بیفتند، پرداخته ایم. فراموش نکنید که اولین و بهترین راه تعمیر ایرادات تلویزیون، ارتباط با نمایندگان رسمی تعمیر ال جی می باشد.

مشکلات رایج تلویزیون

مشکلات رایج تلویزیون های ال جی
مشکلات رایج تلویزیون های ال جی
  1. قطعی تصویر تلویزیون

این مشکل از راه های مختلفی ممکن است رخ دهد و دلایل متفاوتی در آن دخیل می باشند، که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • قطعی همزمان تصویر و صدا: مشکل از عدم دریافت سیگنال از دستگاه جانبی و یا آنتن می باشد و لازم است شرایط آنتن و یا دستگاه جانبی را بررسی کنید.
  • ایراد می تواند به دلیل مشکلات پنل و یا منبع نور دستگاه باشد.
  • ممکن است مشکل ایجاد شده به دلیل بروز خطا در برد باشد.

برای رفع تمامی موارد فوق، لازم است تا از تعمیر کاران حرفه ای نمایندگی ها درخواست مراجعه و رفع مشکل شود.

  1. روشن نشدن تلویزیون

در صورتی که تلویزیون ال جی روشن نمی شود، اقدامات زیر را امتحان کنید:

  • برای اینکه مطمئن شوید ایراد از محافظ برق نمی باشد، دو شاخه ‌ی برق تلویزیون را برای مدتی به صورت مستقیم به پریز برق متصل نمایید.
  • تلویزیون را از روی کلید پاور پنل تلویزیون روشن کنید، زیرا ممکن است ایراد از کلید پاور کنترل باشد و فرمان صحیح را برای روشن شدن به تلویزیون ارسال نکند.

چنان چه این موارد را بررسی نمودید و دستگاه باز هم روشن نمی شود، احتمالاً ایراد از برد یا ماژول است. با این حال، نمایندگان خبره ال جی در شهر شما، آماده خدمت رسانی و تشخیص و رفع درست مشکل دستگاهتان هستند.

  1. مشاهده نقطه بر روی صفحه تلویزیون

اگر لکه ها یا نقاط تیره و روشن بر روی صفحه تلویزیون، مانع لذت شما از تماشای برنامه های مورد علاقتان شده است، باید بدانید که مشکل از پیکسل‌ها یا منبع نور دستگاه می‌ باشد.

این را ببینید  روش بازگردانی به تنظیمات کارخانه تلویزیون الجی

گاهی پیکسل‌ها می‌ سوزند و یا به صورت روشن یا چشمک زن باقی می‌ مانند. اگر شما این نقاط را بر روی تصویر همه ‌ی ورودی‌ ها (آنتن، HDMI،USB) مشاهده می ‌کنید، ممکن است ماژول یا همان پنل تلویزیون دچار مشکل شده باشد. اگر مشکل سوختگی پیکسل‌ در حد ایراد سه عدد پیکسل باشد، نیازی به تعمیر نمی باشد، زیرا باعث ایجاد مشکل جدی در تصویر نشده است.

  1. پرش صفحه تلویزوین

در صورتی که در یک ورودی پرش تصویر مشاهده شود، تصویر همان ورودی مشکل دارد. ولی در صورتی که تصویر تمامی ورودی ‌ها (آنتن،HDMI ، USB) دچار پرش و لرزش شود، مشکل ممکن است از ماژول، برد اصلی، برد تغذیه و یا برد کنترل باشد که باید توسط تعمیر کار بررسی شود.

  1. غیر طبیعی بودن رنگ تصاویر در تلویزیون

غیر طبیعی جلوه داده شدن رنگ تصاویر تلویزیون، به طور معمول ناشی از تنظیمات غلطی است که روی آن پیاده شده است. برای اطلاع از چگونگی تنظیم استاندارد رنگ، دفترچه راهنمای محصول را مطالعه فرمایید.

با این حال در صورتی که بر روی تصویر تمامی ورودی ها (آنتن، HDMI، USB) لکه‌ های رنگی و یا ادغام رنگ ایجاد شده است، بهتر است برای بررسی دقیق، از کارشناسان تعمیر تلویزیون ال جی کمک بگیرید. این خرابی ممکن است به دلیل مشکلات ناشی از ماژول (پنل) یا برد اصلی باشد.

نمایندگی رسمی تلویزیون های ال جی

  1. مشکلات ناشی از آب خوردگی

آب خوردگی تلویزیون، باعث ایجاد مشکلاتی همچون غیر طبیعی شدن تصاویر و رنگشان، و ایجاد لکه ها و خطوط بر روی صفحه خواهد شد. رفع مشکلات ناشی از آب خوردگی تلویزیون ها، از عهده شما خارج است و تنها راهی که پیشنهاد می کنیم، کمک گرفنتن از تکنسین های مجرب نمایندگی محصولات ال جی است. پیش از آن که مشکلات دستگاه حاد تر و غیر قابل جبران شود، نسبت به تعمیر اقدام نمایید.

  1. عدم کار کردن دکمه های تلویزیون

کار نکردن دکمه های تلویزیون و یا به اصطلاح، «هنگ کردن تلویزیون»، آخرین مورد است که در صورت مواجهه با آن، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • دستگاه‌ های جانبی را از تلویزیون جدا کنید، تا در صورت ایجاد نویز و اختلال بر روی تلویزیون، متوجه این موضوع شوید.
  • عملکرد دستگاه را با کلید های پنل تلویزیون بررسی کنید. ممکن است کنترل ایراد داشته باشد و سیگنال اشتباه به دستگاه ارسال کند.
  • اگر با وجود انجام اقدامات فوق، باز هم نتیجه ای دریافت نکردید، دلیل ایراد می ‌تواند ناشی از برد های تلویزیون به ویژه برد اصلی (Main) باشد. در این حالت تلویزیون شما نیاز به تعمیر توسط متخصص می باشد.
این را ببینید  پرش تصویر تلویزیون الجی
0/5 (0 نقد و بررسی)