دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مشکلات پاور تلویزیون

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک وسیله الکتریکی به ویژه تلویزیون به عنوان پرکاربردترین لوازم خانگی برد پاور یا تغذیه است. این قطعه جریان موردنیاز سایر قطعات را از برق شهری گرفته و به آنان منتقل می‌کند.

ساختار داخلی برد تغذیه دربرگیرنده یک ورودی و تعدادی پورت خارجی با اختلاف پتانسیل و شدت جریان مختلف است. در تعمیر بخش پاور دستگاه حتماً به این نکته توجه داشت که نوسانات جریان برق یا ولتاژی که بر روی بر روی برد اعمال می‌شود. مشروط به عوامل متعددی هستند.

برای نمونه فاکتورهایی مثل وجود خازن‌هایی دارای نشتی و سولفاته شده، شل بودن قطعات ترانزیستور روی هیت سینک، وجود لحیم سرد بر روی پایه‌های برد، شل شدن پایه‌های سوکت تغذیه ورودی و خروجی و امثال این‌ها می‌توانند موجب خرابی تلویزیون و سوختن برد پاور دستگاه الجی شود.

البته راه‌حل‌هایی نیز وجود دارد که می‌توان با اجرای آن‌ها از خرابی پاور تلویزیون جلوگیری کرد که در بخش‌های بعدی بعضی از این روش‌ها گفته می‌شود. دقت کنید می‌توانید از طریق کانال ارتباطی سایت با کارشناسان تعمیر تماس گرفته و درخواست خود برای حضور تکنسین‌ها جهت تعمیر تلویزیون ثبت کنید.

نشانه‌‌های خرابی برد پاور تلویزیون

خرابی برد پاور یکی از شایع‌ترین مشکلات دستگاه تلویزیون است که در حالت معمول طی چند سال استفاده و استهلاک به وجود می‌آید، با این حال خرابی یا سوختن آن به دلایل متنوعی دیگری نیز رخ می‌دهد که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم. اما مهم‌ترین دلایلی که می‌توان برای سوختن آن نام برد، دو مورد زیر است:

خرابی ترانزیستور

برای تعمیر این قسمت باید ترانزیستور عوض شود. در بعضی از پاور‌ها STR یا ترانزیستور  استفاده شده ممکن است در بازار موجود نباشد. برای همین باید پاور تعویض شود.

این را ببینید  6 تفاوت بین تلویزیون LCD و تلویزیون الجی LED

خرابی خازن

خرابی برد پاور گاهاً به علت خازن‌های معیوب به وجود می‌آید، این خازن‌ها بعد از چند سال استفاده، متورم یا نشت کرده و مانع ذخیره درست ولتاژ می‌شود.

این خرابی‌ها به هر علتی که اتفاق بیافتد بایستی در اسرع وقت رفع شوند. برای آشنایی با علایم خرابی برد پاور به موارد زیر اشاره می‌کنیم تا با آن‌ها آشنا و در صورت روبرو شدن با این نشانه‌ها در اولین فرصت با کارشناسان تعمیر تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند.

خاموش شدن تلویزیون

اگر منبع تغذیه نتواند بار الکتریکی را به مین برد برساند، تلویزیون روشن نشده و خاموش می‌شود. اما روشن نشدن دستگاه می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد، که این مورد توسط تعمیرکاران بررسی و مشخص می‌شود.

دیر روشن شدن تلویزیون

دیر روشن شدن وسیله برقی بیشتر مربوط به برد تغذیه است، چون قادر نیست ولتاژ را در زمان مشخصی به سایر اجراء برساند.

توقف تلویزیون روی چراغ پاور و روشن نشدن آن

این اتفاق بیشتر در تلویزیون‌های ال سی دی مربوط به برد پاور است اما در ال ای دی‌ها مربوط به مین برد می‌باشد. در چنین شرایطی بایستی اقدامات لازم برای تعمیر پاور بر روی دستگاه انجام گیرد. تکنسین‌ها نمایندگی الجی پس از تست و بررسی دستگاه مشکل را ریشه‌یابی و سپس روش تعمیر را انتخاب می‌کنند.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون بعد از چند ساعت

ممکن است در حین تماشای برنامه یا بازی، دستگاه خاموش شود، اگر این مشکل به خاطر قطع جریان برق شهری یا خرابی پریز و غیره نباشد، به احتمال زیاد برد پاور سوخته و بایستی بررسی شود.

این را ببینید  آشنایی با عیب یابی یخچال LG

چشمک زدن چراغ ال ای دی و روش نشدن تلویزیون

دلیل این ایراد پس از تست قطعات شناسایی می‌شود چون ممکن است مین برد دچار مشکل شده و بار لازم  را نمی‌تواند تقسیم کند یا برد پارو دچار خرابی شده است.

تعمیر خرابی برد پاور تلویزیون

پیش‌نیاز آشکار شدن علت سوختن برد پاور یا اینکه دلیل خرابی تلویزیون برد تغذیه است، بررسی و عیب‌یابی دستگاه است. کارشناسان نمایندگی با توجه به تجربه و تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار دارند، مشکل را ریشه‌یابی و اگر وجود مشکل در منبع تغذیه و نوع خرابی آن مشخص گردد، اقدامات مور نیاز برای تعمیر پاور را پیاده می‌کنند. در حالت کلی، تعویض خازن فرسوده یا خود پاور انجام می‌گردد.

0/5 (0 نقد و بررسی)