دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال توسط تلویزیون

شناخته نشدن هارد اکسترنال در تلویزیون الجی یکی از ایراداتی است که احتمال دارد هر کاربری با آن مواجه شود. امروزه استفاده از CDها و DVDها در حال کاهش است، انواع حافظه مثل هارد اکسترنال به جایگزینی خوبی برای سی دی یا دی وی دی تبدیل شده است. این حافظه‌ها حجم زیادی دارند و معمولاً کسانی که از هارد خارجی استفاده می‌کنند.

 آرشیوی از برنامه‌های آموزشی یا فیلم و موسیقی مختلفی دارند و هر زمان خواستند آن‌ها را از راه پورت یو اس پی، پخش می‌کنند. گاهی این افراد با مشکل عدم اتصال و شناسایی هارد خود روبرو و سوالات زیادی ذهن کاربر را مشغول می‌کند که نمی‌تواند پاسخی برای آن‌ها بیابد و دچار تشویش و نگرانی می‌شود. کاربران مزایای استفاده از هارد را می‌دانند و به دنبال پاسخ بوده تا این مشکل را حل کنند. در ادامه تلاش می‌کنیم تا به راه حل‌ها اشاره کنیم.

نکات مهمی برای حل مشکل

اگر با مسئله عدم شناسایی هارد در تلویزیون مواجه شدید، حتماً قبل از هر کاری به نکات زیر توجه نمایید.

بیشتر تلویزیون‌ها از حافظه خارجی به ویژه هارد پشتیبانی می‌کنند و محدود تلویزیون‌ها این قابلیت را ندارند، برای اطمینان می‌توانید به دفترچه راهنما دستگاه مراجعه و از این موضوع اطمینان حاصل کنید. برخی از هارد‌ها از طریق پورت USB 3/0 یا USB SSD نمی‌توانند وصل شوند، لازم است نوع پورت بررسی شود که از طریق دفترچه راهنما قابل تشخیص است.

ممکن است هارد قابلیت رمزگذاری داشته و توسط رایانه رمزنگاری شده است، در این صورت دسترسی به فایل‌ها و پوشه‌های آن امکان‌پذیر نخواهد بود و برای حل مشکل رمز آن را غیر فعال کنید. چنانچه خصوصیت YouView فعال باشد، ویژگی‌های HDD Rec و Satelite نیز وجود نخواهد داشت.

این را ببینید  مشکلات پاور تلویزیون

MBR هارد اکسترنال را عوض کنید. برای حل مشکل عدم شناسایی یا اتصال حافظه کار دیگری که می توانید، تغییر MBR هارد است. برای این کار MBR را از حالت GPT به BASIC تغیر وضعیت دهید. چراکه ویژگی GPT در بسیاری از گیرنده‌ها و تلویزیون‌ها پشتیبانی نمی‌شود بنابراین خواندن اطلاعات حافظه خارجی هم انجام نمی‌گیرد.

یکی دیگر ار موارد مهم در انواع حافظه به خصوص فلش و هارد، فرمت آن است. مهم‌ترین و بیشترین فرمتی که در آن‌ها به کار می‌رود، فرمت FAT32  است. FAT32 فایل سیستمی قابل پشتیبانی در تمامی دستگاه‌هاست به جز کامپیوتر‌های مدرن و حداکثر سازگاری را در فلش‌ها، هاردها و کنسول‌های بازی دارد.برای مشخص شدن نوع فرمت، آن را به کامپیوتر زده و نوع فرمت آن را مشاهده کنید. اگر NTFS باشد، دستگاه تلویزیون قادر به خواندن محتویات آن نیست و با پیغام NOT Recognized روبرو می‌شوید.

NTFS یک فرمت مدرن برای فایل‌های سیستمی است که در حال حاضر به عنوان فایل سیستمی در ویندوز استفاده می‌شود. برای تغییر فرمت از NTFS یه FAT32 نخست از تمامی محتویات درون هارد بک آپ تهیه کرده و در جای مناسب کپی نمایید. بعد روی درایور حافظه هارد در رایانه راست کلیک و گزینه Format را انتخاب و در پنجره باز شده و منو File System  گزینه Fat32 را انتخاب و مراحل بعدی را طی نمایید. بعد از گذشت چند دقیقه با توجه به نوع و میزان حافظه هارد، مراحل تغییر فرمت صورت می‌گیرد. بعد از اتمام کار، فایل‌هایی که نیاز دارید را مجدداً داخل هارد پیست کنید.

موضوع دیگر پورت مناسب است، اگر پورت مورد استفاده خراب یا نامناسب باشد، هارد به درستی در تلویزیون شناخته نمی‌شود. پس دقت کنید که هارد را به پورت مناسب آن وصل کنید تا اطلاعات خوانده شود. در صورتی که دستگاه شما بیش از چند پورت یو اس بی دارد، حافظه خارجی را به پورت با برچسب HDD REC نشانه‌گذاری شده، وصل کنید.

این را ببینید  دلایل سیاهی صفحه نمایش تلویزیون

اگر مشکل شما با موارد گفته شده حل نشد، حتماً با نمایندگی تعمیرات الجی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند، ممکن است مشکل از هارد نباشد و تلویویون دچار خرابی شده و قادر نیست هیچ وسیله خارجی را شناسایی کند که دلایل سخت افزاری مثل خرابی پورت‌ها، نقص در اتصالات و غیره دارد یا ایرادت نرم افزاری که هر کدام، توسط متخصصان مرکز بررسی و عیب‌یابی می‌شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)