دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

کانال یابی در تلویزیون های ال جی

پیدا کردن کانال های تلویزیون، از مواردی است که ممکن است گاهی برایتان مشکل ساز شود. ما در این مقاله، به راه های کانال یابی تلویزیون های برند ال جی که کاری بسیار آسان است، پرداخته ایم.

پیش از هرگونه اقدام به کانال یابی، ابتدا از صحت عملکرد موارد زیر مطمئن شوید:

  • آنتن
  • فیش‌ ها
  • سیم ‌های تلویزیون

در صورت امکان برای تست سالم بودن، باید تلویزیون را به یک آنتن دیگر وصل کنید. همچنین اگر در ساعاتی خاص از شبانه روز مشکل وصل نشدن کانال دارید، ایراد می تواند به دلیل سیگنال ارسالی از صدا و سیمای شهر خودتان باشد. اگر اطمینان پیدا کردید که ایراد کانال به دلیل خرابی تلویزیون است، می‌توان با راهکار هایی مانند تعویض تیونر دستگاه و یا در نهایت تعمیر یا تعویض مین برد، مشکل را حل نمود.

کانال یابی در تلویزیون
کانال یابی در تلویزیون

انواع کانال یابی در تلویزیون‌های ال جی

برای انجام کانال یابی در تلویزیون‌های ال جی می‌توانید از دو راهکار ساده استفاده کنید:

  • کانال یابی دستی
  • کانال یابی خودکار

کانال یابی تلویزیون های ال جی به صورت دستی

کانال یابی دستی، در مقایسه با کانال یابی خودکار روش بهتری است، چرا که در صورت انجام آن، کانال ‌ها تکراری و نا مرتب نخواهند شد.

برای انجام کانال یابی دستی تلویزیون های ال جی، به ترتیب مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در قسمت تنظیمات تلویزیون، وارد منوی کانال ‌ها شوید و گزینه کانال یابی دستی را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه تلویزیون دیجیتال را انتخاب کنید و در صفحه‌ ای که ظاهر شد، در قسمت UHFCH، کد کانال را وارد کنید.
این را ببینید  مشکلات رنگ تلویزیون lg

نکته: کد کانال در تهران، 37-43 و کانال ‌های تستی، 34 می‌باشد. در استان البرز، کد های 29، 35 و 23 و افرادی که در سایر شهرستان‌ ها ساکن هستند، باید از روابط عمومی استان خود این کد ها را بگیرید.

تعمیر تلویزیون OLED ال جی

  • گزینه به روز رسانی یا افزودن را انتخاب نمایید تا کانال ‌ها اضافه شوند.

نکته: توجه کنید اگر سیگنال‌ ها را با قدرت و کیفیت بالا دریافت نمی ‌کنید، در این صفحه پیغام سیگنال موجود نیست می ‌آید و امکان انتخاب گزینه به روز رسانی و افزودن وجود ندارد و باید حتماً آنتن را چک کنید.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

کانال یابی تلویزیون های ال جی به صورت خودکار

در شرایطی که فرکانس‌ ها را برای انجام کانال یابی ندارید، می ‌توانید از کانال یابی خودکار استفاده نمایید. در این روش به صورت خودکار، تلویزیون کانال یابی را انجام می‌ دهد و دیگر نیازی به دادن کد ندارد، اما امکان دارد کانال‌ ها تکراری و نامرتب شوند.

در منوی کانال ‌ها، گزینه کانال یابی خودکار را انتخاب کنید یا وارد تنظیمات قسمت کانال ‌ها و یا راه اندازی شوید. سپس گزینه ‌ی تنظیم کانال انتخاب شود. و در نهایت گزینه ‌ی کانال یابی دیجیتال را انتخاب کنید. بدین ترتیب، تلویزیون شروع به کانال یابی می ‌کند.

کانال یابی در تلویزیون
کانال یابی در تلویزیون
5/5 (1 نقد و بررسی)