دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چه عواملی باعث پرش تصویر تلویزیون می شود؟

به طور کلی تصویر تلویزیون با معیاری به نام Image Flicker سنجیده می شود. در این معیار سنجش، الگوهای روشنایی نمایشگر برای این که تصویری را به نمایش بگذارند، شروع به انجام محاسبات و کم و زیاد کردن نور می کنند.

این عمل به شکل نوارهای عمودی در تست قابل روئیت می باشند. چنانچه این نوارها مطابق استاندارد پیش نروند، پرش تصویر تلویزیون را به همراه دارد. اما دلایل مختلفی این مشکل را ایجاد می کند که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:

۱- ضعیف شدن پنل تلویزیون

پنل تلویزیون، اصلی ترین قطعه تلویزیون است و بیش از نیمی از ارزش تلویزیون مربوط به پنل یا صفحه نمایش می شود. اگر این قسمت دچار مشکل شود، تلویزیون یا تصویر نداشته و یا با قطع و وصل شدن تصویر مواجه خواهد شد.

۲- خرابی لامپ های تصویر تلویزیون

اگر لامپ تصویر تلویزیون دچار مشکل شود، تصویر محو شده و یا قطع و وصل می شود. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث خرابی لامپ ها می شود، کار کردن بیش از حد تلویزیون است. اگر تلویزیون مرتب روشن باشد، گرمای زیادی در قطعات آن ایجاد می شود.

۳- مشکل در پاور و منبع تغذیه

پاور وظیفه تأمین انرژی الکتریکی دستگاه را برعهده دارد و در صورت خرابی می تواند اجزای مختلف آن را با مشکل مواجه کند. البته توجه داشته باشید خرابی پاور می تواند علائم دیگری نیز داشته باشد. برای مثال تلویزیون روشن نشده و یا خاموش و روشن می شود.

این را ببینید  تلویزیون ال جی سری  LG LM5500 

۴- خرابی مین برد تلویزیون

مین برد تلویزیون از قطعات مختلفی تشکیل شده که هر کدام وظیفه خاصی برعهده دارند. صفحه نمایش در ارتباط مستقیم با مین برد قرار دارد و در صورت خرابی یکی از قطعات مین برد، ممکن است تصویر تلویزیون با اختلال مواجه شود. برای رفع این مشکل قطعات معیوب مین برد تعویض شده و در صورت سوختن یا نیم سوز شدن آن، مین برد به کلی عوض می شود.

پرش تصویر تلویزیون در حالت های مختلف

اگر هنگام تماشای تلویزیون، تصویر تلویزیون دچار پرش یا لرزش در تصویر شد، در این صورت ایرادی در تلویزیون شما به وجود آمده که باید بررسی کنید. در ادامه چند روش برای حالت های مختلف و راه های حل آنها به شما پیشنهاد می شود.

۱- برای اطمینان از این که مشکل از تلویزیون است یا نه، از منوی تنظمات، تلویزیون را ریست فکتوری کنید. با ریست کردن تلویزیون هرگونه تنظیم نادرست صفحه یا تنظیمات نادرست تصویر که ممکن است باعث پرش صفحه تلویزیون شود، از بین می رود. سپس تلویزیون را از برق خاموش کرده و بعد از 5 دقیقه دوباره روشن کنید.

۲- اگر پرش توصیر با ALL CABLE ، SAT ، Streaming Media و Blu-Ray DVD  (در واقع هر چیزی که تماشا می کنید) اتفاق می افتد، ممکن است لازم باشد خود تلویزیون شما تنظیم شود. در این حالت وارد MENU تلویزیون شوید و محل تنظیم تصویر و تنظیم دقیق را برای رفع مشکل پیدا کنید.

۳- اگر پرش صفحه با JUST CABLE اتفاق می افتد، CABLE Box را خاموش و سپس دوباره روشن کنید. همه کابل ها و سیم های HDMI را بررسی کنید. CABLE Box را در تنظیمات CABLE MENU ریست کنید.

این را ببینید  تمیز‌ کردن صفحه‌ نمایشگر

۴- اگر پرش صفحه فقط با پخش جریان رسانه اتفاق می افتد، Media Box را خاموش و دوباره روشن کنید. همه کابل ها و سیم های HDMI را بررسی کنید. Media Box را در تنظیمات Media Box MENU ریست کنید. سرعت اینترنت و میزان پهنای باند اینترنت را بررسی کنید.

۵- اگر پرش صفحه با Blu-Ray DVD Player اتفاق می افتد، در این صورت Blu-Ray DVD Player را خاموش و دوباره روشن کنید. همه کابل ها و سیم های HDMI را بررسی کنید. Blu-Ray DVD Player را در منوی تنظیمات Blu-Ray DVD Player ریست کنید. دیسک Blu-Ray را از نظر خراش یا نقص بررسی کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)