دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آشنایی با مشکلات رنگ تلویزیون

مشکلات رنگ تلویزیون یکی از رایج ترین اختلالاتی است که کاربران با آن مواجه می شوند. بررسی دقیق و عیب یابی دستگاه اولین قدم برای تعمیرات تلویزیون می باشد. عیب یابی و تعمیرات این دستگاه فرآیندی است که باید توسط متخصصان انجام شود. کارشناسان و مهندسان  به دلیل آشنایی با قطعات و نحوه ی عملکرد آن ها به راحتی قطعه ی معیوب را شناسایی کرده و بهترین روش را برای تعمیر این دستگاه به کار می گیرند.

خرابی مادربرد تلویزیون، منبع تغذیه ، اینورتر و در مواردی بک لایت تلویزیون باعث بروز مشکلات رنگ در تلویزیون می شود. بنابراین در زمان بروز این اختلال قطعات ذکر شده باید توسط مهندسان حرفه ای مورد بررسی قرار بگیرند. این قطعات دارای حساسیت های بسیاری هستند به همین دلیل باید توسط متخصصان مجرب مورد بررسی و تعمیر قرار بگیرند. در ادامه به بررسی علت اختلال در رنگ های تلویزیون و رفع این مشکل می پردازیم. همراه ما باشید.

رفع مشکلات رنگ تلویزیون

رفع مشکلات رنگ در تلویزیون با روش های مختلفی انجام می شود. برای رفع این مشکل قدم اول عیب یابی درست از قطعه می باشد زمانی که قطعه ی معیوب به درستی شناسایی شد با تعویض یا تعمیر آن امکان رفع مشکلات رنگ در تلویزیون وجود خواهد داشت. قطعاتی مانند مادربرد ، منبع تغذیه و اینورتر در تلویزیون امکان ترمیم و تعمیر دارند اما قطعه ای مثل بک لایت تنها با تعویض آن امکان بازگرداندن کیفیت رنگ در تصویر امکان پذیر می شود.

بک لایت متاسفانه قابل تعمیر نیست و تنها را ه چاره برای حفظ کیفیت دستگاه تعویض این قطعه می باشد. در برخی موارد نیز این مشکل یک اختلال سطحی بوده و به دلیل استفاده ی مداوم از دستگاه به وجود می آید و تنها با خاموش و روشن کردن تلویزیون شاهد رفع مشکلات رنگ تلویزیون خواهید بود. به یاد داشته باشید در صورت وجود این خرابی ها تنها به مرکز تخصصی تعمیرات تلویزیون مراجعه کنید. هرگونه تعمیرات ناآگاهانه اختلالات بیشتری را برای دستگاه شما در پی خواهد داشت.

این را ببینید  نکات مهم در مورد تلویزیون QLED

علت اختلال رنگ در تلویزیون

اختلال رنگ در تلویزین به دلایل متعددی رخ می دهد یکی از رایج ترین دلایل بروز مشکلات رنگ در تلویزیون ضربه خوردگی شدید تلویزیون می باشد. کهنه شدن تیوپ تلویزیون نیز از دیگر دلایلی است که باعث قاطی شدن رنگ ها در تلویزیون می شود. از دیگر دلایلی که موجب اختلال در رنگ های تلویزیون می شود گرفتن آهن ربا بر روی صفحه ی ملنیتور می باشد که عواقب جبران ناپذیری دارد و تمامی رنگ های تلویزیون را با یکدیگر ترکیب کرده  و تصاویر را  از حالت عادی خارج می کند.

رنگین کمانی شدن تلویزیون نیز از دیگر اختلالاتی است که برای تلویزیون به وجود می آید. به طور کلی در مانیتور یا تلویزیون فقط سه رنگ قرمز RED ، آبیBLUE و سبز GREEN وجود دارد و تلفیق این رنگ ها با یکدیگر سبب نمایش تصاویر با رنگ اصلی خود می شود. زمانی که این رنگ ها به وسیله ی آهن ربا و یا  ضربه خوردن صفحه نمایش با یکدیگر ترکیب می شوند نمایش تصاویر تلویزیون به درستی انجام نشده و با مشکلات رنگ تلویزیون رو به رو می شویم.

0/5 (0 نقد و بررسی)