دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تلویزیون الجی‌ها مهمترین دستگاه الکترونیکی در منزل هستند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که از تلویزیون الجی خود مراقبت می‌کنید تا تا حد امکان دوام بیاورید. شما تمام مراقبت ها را انجام داده اید تا تلویزیون الجی خود را ایمن و در شرایط خوب نگه دارید، اما شروع به تعجب کرده اید که آیا گرما می تواند خطری بالقوه برای تلویزیون الجی مورد علاقه شما ایجاد کند. آیا تلویزیون الجی از گرما می شکند؟ آیا تلویزیون الجی شما ممکن است در اثر گرمای بیش از حد داخلی یا هوای گرم بیرون آسیب ببیند؟

تلویزیون الجی

آیا تلویزیون الجی از گرما می شکند؟

مطمئناً تلویزیون الجی ها می توانند از گرما بشکنند. همانطور که تلفن یا پروژکتور خود را درست در کنار بخاری یا شومینه قرار نمی دهید، نباید تلویزیون الجی خود را در معرض حرارت بالا قرار دهید.

تلویزیون الجی ممکن است در اثر گرم شدن بیش از حد بشکند. اگر برای مدت طولانی بدون تهویه مناسب یا از منبع گرمای خارجی روشن بماند، می تواند تلویزیون الجی شما را خراب کند. به عنوان مثال، قرار دادن تلویزیون الجی در ماشین داغ یا قرار دادن آن در کنار شومینه یا بخاری نیز به تلویزیون الجی شما آسیب می رساند.

علاوه بر این، بعید است که گارانتی شما آسیب ناشی از گرما را پوشش دهد، بنابراین ممکن است لازم باشد هزینه تعمیرات یا تعویض آن را از جیب خود بپردازید.

اگر تلویزیون الجی خیلی داغ شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر تلویزیون الجی شما خیلی داغ شود ممکن است چند اتفاق بیفتد. اگر تلویزیون الجی شما بیش از حد داغ شود، می تواند به سخت افزار داخلی و خارجی آسیب برساند. بیایید مرور کنیم که اگر تلویزیون الجی شما بیش از حد گرم شود، چه اتفاقی می افتد.

این را ببینید  6 تفاوت بین تلویزیون LCD و تلویزیون الجی LED

پیکسل ها ممکن است آسیب ببینند

گرمای بیش از حد می تواند به پیکسل های تلویزیون الجی شما آسیب برساند و تولید یا تغییر رنگ دقیق آنها را دشوار کند. می توانید متوجه شوید که به تلویزیون الجیی نگاه می کنید که چندین نقطه سیاه از پیکسل های مرده تشکیل شده است.

علاوه بر این، پیکسل ها ممکن است گیر کنند و معمولاً رنگ روشنی پیدا می کنند و با بقیه صفحه تغییر رنگ نمی دهند. تعمیر پیکسل های مرده تقریبا غیرممکن است. پیکسل‌های گیر کرده را می‌توان رفع کرد، اما معمولاً فرآیندی پرخطر با میزان موفقیت پایین است.

این پدیده به ویژه در تلویزیون الجی های پلاسما رایج است، اگرچه پیکسل های تلویزیون الجی های LCD و OLED نیز در صورت گرم شدن بیش از حد ممکن است آسیب ببینند. اگرچه تلویزیون الجی دارای سیستم خنک کننده هستند، اما قبل از شروع خراب شدن می توانند گرمای زیادی را تحمل کنند.

سخت افزار می تواند ذوب شود

اگر تلویزیون الجی شما بالای شومینه یا نزدیک بخاری باشد، سخت افزار تلویزیون الجی ممکن است شروع به ذوب شدن کند. ممکن است شروع به مشاهده نرم شدن تلویزیون الجی خود کنید و بشنوید که صدای بلندگوها درست نیست. همچنین ممکن است بتوانید بوی سوختن پلاستیک را حس کنید که بخارات سمی را در هوا آزاد می کند.

علاوه بر خطوط عمودی با رنگ های روشن، لکه های سیاه یا سفید می توانند روی صفحه ظاهر شوند. نکته خطرناک در مورد ذوب شدن تلویزیون الجی شما این است که تا زمانی که این اتفاق نیفتاده باشد متوجه آن نخواهید شد. ممکن است تلویزیون الجی شما چندین ساعت بدون اینکه آن را ببینید در حال آب شدن باشد. این نه تنها هشدار دهنده است، بلکه فوق العاده خطرناک است.

این را ببینید  نگهداری صحیح از تلویزیون

تلویزیون الجی می تواند احتراق کند

وقتی تلویزیون الجی ها در معرض حرارت زیاد قرار می گیرند می توانند بسوزند. خطر احتراق تلویزیون الجی زمانی که تلویزیون الجی شما به برق وصل و روشن است بیشتر است، زیرا قطعات الکتریکی در داخل تلویزیون الجی بیش از حد گرم می شوند و می سوزند.

متأسفانه، آتش گرفتن تلویزیون الجی‌ها بیشتر از آن چیزی است که اکثر مردم فکر می‌کنند. چندین شرکت، مانند سونی و سامسونگ، برخی از مدل‌های تلویزیون الجی را فراخوانی کرده‌اند و بیانیه‌هایی منتشر کرده‌اند که به مشتریان هشدار می‌دهند نسبت به احتراق دستگاه‌های خود محتاط باشند.

اولین نشانه های احتراق معمولاً شامل نقاط مرده روی صفحه و ذوب شدن است. همچنین متوجه خواهید شد که تلویزیون الجی شما در لمس بسیار داغ است.

هشدار: اگر دیدید که تلویزیون الجی شما هر یک از علائم بالا را نشان می دهد، فورا آن را خاموش کنید. هنگام جدا کردن آن از پریز مراقب باشید، زیرا در اثر دست زدن به دوشاخه در خطر سوختن یا برق گرفتگی هستید. برای راهنمایی بیشتر با مقامات ایمنی آتش نشانی محلی خود تماس بگیرید.

چه دمایی به تلویزیون الجی آسیب می رساند؟

دمای حدود 125 درجه فارنهایت به تلویزیون الجی شما آسیب می رساند. محیط گرمتر از 125 درجه فارنهایت (یا 52 درجه سانتیگراد) به تلویزیون الجی شما آسیب می رساند.

برای ایمن بودن، مطمئن شوید که تلویزیون الجی شما در جایی که دمای آن از 100 درجه فارنهایت (یا 38 درجه سانتیگراد) تجاوز کند نباشد.

تلویزیون الجی شما هنگام روشن شدن، گرما تولید می کند، بنابراین محیط های گرم تنها می توانند خطر گرم شدن بیش از حد را تشدید کنند.

این را ببینید  کد خطای LG AE

آیا می دانید: پرش تصویر تلویزیون الجی

0/5 (0 نقد و بررسی)