دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

راهنمای کامل اتصال دوربین مدار بسته آنالوگ به تلویزیون

دوربین‌های مدار بسته به دلیل اهمیتی که در حوزه‌ی حفاظت و حفظ امنیت دارند، چند سالی است که در بیشتر محیط‌های اداری، تجاری و ساختمان‌ها استفاده می‌شود و در صورتی که این دستگاه دچار مشکل شود، ممکن است تعمیر و راه اندازی مجدد آن بسیار ضروری باشد. یکی از مشکلاتی که ممکن است طی استفاده از دوربین مدار بسته اتفاق بیافتد، این است که تصویر دوربین قطع شود.  برای اینکه بتوانیم به این سوال پاسخی مناسب و کاربردی دهیم، لازم است در مورد ساختار و نحوه اتصال دوربین مدار بسته توضیحاتی را ارائه نماییم. با مطالعه‌ی این راهنما می‌توانید برخی مشکلات دوربین مدار بسته را خودتان رفع کنید تا دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌های بالا برای تعمیر دستگاه نباشد. در ادامه آموزش وصل کردن دوربین مدار بسته به تلویزیون را مطالعه خواهید کرد:

اتصال مستقیم دوربین مدار بسته به تلویزیون

اگر بخواهید دوربین را به طور مستقیم به تلویزیون وصل کنید، مراحل ساده‌ای دارد و تنها کافی است کابل تبدیل BNC به  AVیا تبدیل مورد نظر را به دوربین وصل کرده و خروجی تصویر دوربین را به پورت AV تلویزیون و یا پورت دیگر مورد نظر وصل کنید. آداپتور برق دوربین را نیز متصل کنید. ورودی تلویزیون می‌بایست بر روی گزینه‌ی AV قرار گیرد. در این حالت تصویر نمایش داده خواهد شد.

اتصال دوربین به تلویزیون از طریق آنتن مرکزی

یکی از روش‌های وصل کردن دوربین مدار بسته به تلویزیون، اتصال از طریق آنتن مرکزی است. با این نوع اتصال چند واحد می‌توانند به راحتی تصویر دوربین را مشاهده کنند. با توجه به اینکه خروجی آنتن تلویزیون‌ها با خروجی دستگاه DVR که وظیفه‌ی ضبط را دارد، متفاوت است، نمی‌توان DVR را مستقیم به آنتن مرکزی متصل کرد. برای اتصال دستگاه DVR به آنتن مرکزی می‌بایست از دستگاه مدولاتور استفاده کرد.

این را ببینید  تلویزیون LG UHD 70 Series 

دستگاه‌های مورد نیاز برای اتصال دوربین مدار بسته

DVR

دستگاه DVR (Digital Video Recorder) تصاویر دریافتی دوربین مداربسته آنالوگ یا همان HD را به واسطه‌ی هاردی که دارد، ضبط می‌کند. در این دستگاه یک هارد داخلی قرار می‌گیرد که می‌تواند ظرفیت 1، 2  ترابایت داشته باشد. در این هارد همیشه تصاویر به اندازه حافظه آن ضبط شده و تصویربرداری‌های جدید طی این روند جایگزین تصویرهای قبلی خواهد شد. به این شکل است که زمانی که شما می‌خواهید تصویر دوربین را چک کنید، تصاویر مدت‌ها قبل بر روی هارد دستگاه ذخیره شده است و به آن دسترسی خواهید داشت. بسته به اینکه DVR چند کانال است، می‌توان به آن تعدادی دوربین متصل نمود.

آمپلی فایر

آمپلی فایر یک دستگاه تقویت کننده‌ی سیگنال است که امواج را از آنتن مرکزی دریافت کرده و تقویت می‌کند. وقتی سیستم آنتن مرکزی داریم، لازم است کابل آنتن مرکزی به UHF آمپلی فایر وصل شود که البته به شهر محل سکونت ما نیز ارتباط دارد. در برخی شهرها از UHF و در برخی از VHF استفاده می‌شود. برای مثال در تهران از UHF و در کرج از VHF استفاده می‌شود. آمپلی فایرها بسته به اینکه برای چند واحد استفاده می‌شود، می‌بایست از نوع قوی‌تر خریداری و نصب شود.

مدولاتور

دستگاه مدولاتور نوعی تبدیل کننده‌ی خروجی دستگاه DVR برای ورودی UHF/VHF است. در واقع این مبدل امکان اتصال دستگاه DVR به آنتن مرکزی را فراهم می‌کند. برخی از انواع این مبدل‌ها دارای خروجی VGA یا HDMI نیز هستند. مدولاتور تصویر دوربین مدار بسته که بر روی DVR قرار گرفته را دریافت کرده و به امواج آنالوگ تبدیل می‌کند تا بتوانید آن را بر روی تلویزیون دریافت کنید. دستگاه مدولاتور دو ورودی Audio و Video دارد. اگر فقط قصد دارید تصویر را داشته باشید، از پورت Video استفاده کنید و در این صورت می‌بایست از پورت AV دستگاه DVR به پورت Video دستگاه مدولاتور کابل وصل کنید. اگر قصد دارید صدا را نیز دریافت کنید،  به همین شکل از خروجی Audio دستگاه DVR به پورت Audio دستگاه مدولاتور کابل وصل کنید؛ البته می‌بایست تجهیزات مورد نیاز برای دریافت صدا نیز وجود داشته باشد. اگر دستگاه DVR خروجی AV ندارد، می‌توانید از مبدل‌های VGA یا HDMI به AV استفاده کنید.

این را ببینید  تنظیم تلویزیون بدون ریموت

نحوه اتصال مدولاتور به آمپلی فایر به این شکل است که از قسمت Output مدولاتور باید به یکی از 3 ورودی آمپلی فایر (UHF، VHF1 یا VHF3) کابل متصل شود.

تنظیم مدولاتور

در بیشتر مدل‌های مدولاتور که قابل تنظیم هستند، تنظیمات به این شکل انجام می‌شود:

دکمه‌هایی به نام Video Adjustment و  Audio Adjustment، یک نمایشگر کوچک و معمولا چهار دکمه بسیار کوچک بر روی مدولاتور وجود دارد. معمولا با فشار دادن اولین دکمه برای بار اول عدد 1 مشاهده می‌شود که مربوط به VHF1، با فشدن دو مرتبه دکمه شماره 2 که مربوط به VHF3 و با فشردن بار سوم شماره 3 که مربوط به UHF است، نمایش داده می‌‎‌شود. به طور کلی این دکمه برای انتخاب باند فرکانسی است. دو دکمه‌ی عمودی بعدی معمولا برای تنظیم بازه‌ی فرکانسی است که دکمه بالا فرکانس را بالا برده و دکمه پایین فرکانس را بر روی عدد‌های پایین‌تر قرار می‌دهد. اگر دستگاه تقویت مرکزی شما دارای UHF باشد، تنظیمات دستگاه مدولاتور بر روی فرکانس 6 تا 18 قرار می‎گیرد. اما اگر دستگاه آمپلی فایر یا همان تقویت کننده آنتن مرکزی شما UHF نداشته باشد، فرکانس در این حالت می‌بایست بین 31 تا 36 تنظیم شود.

این موضوع بسیار مهم است که فرکانس انتخابی با فرکانس‌های صدا و سیما تداخل نداشته باشد، زیرا در این صورت فقط می‌توانید یک تصویر را دریافت کنید که به احتمال زیاد تصویر فرکانس صدا و سیما خواهد بود. اگر بخواهیم تنظیمات قفل شود و دیگر تغییر پیدا نکند، دکمه‌ای که زیر دکمه‌ی تنظیم باند فرکانسی قرار دارد را فشار دهید تا کلیدها Lock شود. البته برخی مدل‌‌ها نیز این تنظیمات را ندارد و تنظیمات به صورت خودکار و پیش فرض است. گزینه Video Adjustment و  Audio Adjustment، برای تنظیم روشنایی و کنتراست تصویر و تنظیم صدا است.

این را ببینید  راهکارهای رفع خرابی صفحه نمایش تلویزیون الجی

دریافت تصویر دوربین مدار بسته روی تلویزیون

خروجی آمپلی فایر به اسپلیتور (یا همان اسپیلتور) وصل می‌شود و از آن به تعداد واحدها خروجی به تلویزیون‌ها متصل خواهد شد. در صورتی که دوربین فقط به یک تلویزیون متصل می‌شود، نیازی به اسپیلتور نیست. این کابل به پورت ورودی آنتن متصل می‌شود.

در راهنمای مدولاتور فرکانس‌های پیشنهادی برای دریافت تصویر بر روی تلویزیون، درج شده است.

در این مرحله در بخش کانال یابی تلویزیون، کانال یابی آنالوگ را انتخاب کرده و گزینه‌ی شروع را تایید کنید تا کانال دریافت شود. در بازه فرکانسی تعیین شده دستگاه کانال را پیدا می‌کند و تصویر را نمایش می‌دهد. در این حالت می‌توانید ادامه کانال یابی را متوقف کنید.

دوربین مدار بسته شما تاکنون دچار چه مشکلی شده است؟

در این راهنما سعی کردیم روش اتصال دوربین‌های HD را از طریق کابل به تلویزیون شرح دهیم. روش دیگر اتصال دوربین به تلویزیون، استفاده از دوربین‌های تحت شبکه و اتصال از طریق دستگاه NVR است. احتمال می‌رود در سال‌های آتی استفاده از دوربین‌های تحت شبکه، رواج بیشتری پیدا کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)