دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اتصال گوشی به تلویزیون

گاهاً برایتان پیش آمده که بخواهید گوشی موبایلتان را در شرایط مختلف به تلویزیون وصل کنید. مثلاًدر روز تعطیل برای اعضای خانوادتان، فیلمی را که در گوشیتان دارید را از طریق تلویزیون پخش کرده تا همه ببینند. این عمل روش‌های مختلفی دارند که تقریباً در تمامی مدل‌های الجی مشابه است.

شما می‌توانید این کار را با استفاده از کابل یو اس بی (USB) یا به کمک قابلیت وای فای، موبایل اندرویدی یا IOS خودتان را به تلویزیون وصل کرده و از مزایای آن بهره ببرید. در ادامه روش‌های اتصال گوشیتان به تلویزیون را ذکر می‌کنی.

اتصال گوشی از طریق برنامه MiraCast، به تلویزیون الجی

میراکست استانداردی برای انتقال اطلاعات تصویری و صوتی با کیفیت بالا می‌باشد و به منظور وصل کردن موبایل به تلویزیون به وسیله Miracast حتماً دقت نمایید، سیستم عامل گوشیتان بالای 4.2 باشد. همچنین دستگاه شما از قابلیت میراکست پشتیبانی کند.

ابتدا میراکست روی تلویزیون را اجرا کنید. برای این کار دکمه هوم کنترل مجیک موشن را زده تا وارد محیط لانچر شده و آیکن Divice connector را پیدا و کلیک کنید. تصویر گوشی را پیدا و کلیک نموده تا Screen share  را مشاهده و وارد آن شوید، بعد از آنکه Screen share  را پیدا کردید، آن را انتخاب، میراکست را استارت بزنید.

اگر دستگاه شما این قابلیت را ندارد، از کرم کست یا دانگل میراکست استفاده کنید. سپس میراکست گوشی را فعال و با زدن دکمه سرچ، اسم تلویزیون را انتخاب کنید.

اتصال گوشی از طریق کابل USB

استاندارد MHL، نخستین استاندارد برای اتصال موبایل به تلویزیون است که از پورت خود گوشی استفاده می‌شود. برای این کار نیاز به یک کابل USB است. شما می‌توانید به سایت mhltech مراجعه و ببینید موبایل و تلویزیون شما ار این قابلیت پشتیبانی می‌کند یا خیر.

این را ببینید  رفع مشکل صفحه نمایش سیاه در تلویزیون هوشمند الجی

همچنین شما نیاز به یک کابل جدا و مخصوص بنام USB TO HDMI دارید. این کابل تصویر خروجی گوشی را به فرمت موردنظر در تلویزیون تبدیل می‌کند.  دقت کنید این کابل با کابل‌های MICRO HDMI متفاوت و تقریباً تمامی مدل‌ها ار این کابل پشتیبانی می‌کند. برای اتصال گوشی به دستگاه تلویزیون از طریق این کابل، می‌بایست ابتدا گوشی خود را به MHL متصل، سپس موبایل را از طریق کابل MHL به تلویزیون وصل کنید تا تصویر گوشی را روی تلویزیون مشاهده کنید.

اتصال گوشی از طریق وای فای

روش دیگری که به شما معرفی می‌کنیم، اتصال این دو وسیله از طریق وای فای است. اگرتلویزیون شما هوشمند است، نیازی به کابل نیست و استفاده از قابلیت وای فای این کار را بسیار آسان کرده است.

 اتصال گوشی IOS با وای فای:

در صورتی که نمایشگر شما امکان وصل شدن به وای فای را دارد، می‌توانید به کمک AIRPORT EXPRESS PORTABLA HOTSPOT گوشی خود با سیستم عامل ios را به تلویزیون وصل کنید.

اتصال گوشی ANDROID با وای فای:

برقراری رابطه بین گوشی با سیستم عامل اندروید به تلویزیون برای انتقال اطلاعات تصویری با استفاده از برنامه Allshare انجام می‌گیرد. شما به کمک این برنامه می‌توانید همه فایل‌های ذخیره شده در دستگاه‌تان را در نمایشگرهای مثل تلویزیون ببینید.

0/5 (0 نقد و بررسی)