دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مین برد تلویزیون الجی

مین برد تلویزیون الجی ، قطعه‌ای ست که مانند حکمی برای ارتباط قطعات با یکدیگر به کار می رود و در واقع همانند مغز انسان که بدن را کنترل می کند، وظیفه کنترل تلویزیون را دارد.

بیشتر مین برد ها، اغلبا دارای cpu، کارت حافظه، پورت HDMI و USB، پاور، گیرنده دیجیتالی و… هست که هرکدام از آنها نقش مهمی دارند که در صورت بوجود آمدن هر گونه اخلال در هرکدام از آن‌ها ،موجب شاهد برهم خوردن تصویر و خدمات ارائه شده توسط تلویزیون الجی خواهیم بود.

مین برد تلویزیون الجی
مین برد تلویزیون الجی

بررسی کیفیت مین ‌برد تلویزیون الجی

اهمیت مین‌برد در تمام قطعات مخصوصا تلویزیون و مانیتورها بسیار مهم است. بای اینکه متوجه بشویم که یک مین‌برد از کییت خوبی برخوردار است یا ن، باید سراغ کییت تصویر ارائه شده، امکانات تلویزیون، درصد خرابی مین‌برد ها بریم.

قوی بودن قطعات در مین برد، لزومی به کارکرد و عمر بیشتر ندارد؛ همنطور که در مین‌برد های سری LW و LX ال جی، به دلیل قوی بودن بیش از حد CPU، این مین‌برد ها خیلی زود می سوزند و از کار می افتند.

تلویزیون های شرکت سونی که یک شرکت ژاپنی ست، به دلیل مونتاژ مین برد های با کیفیت خیلی خوب، نسب به بقیه مین برد های دیگر شرکت ها، از کیفیت بهتری برخووردار هستند و همین موضوع کییفیت ساخت است که سونی را در جهان معروف ساخته است.

دلایل خرابی مین بردهای الجی

تمام قطعات الکترونیکی، بلاخره روزی خراب می شوند و همیشه سالم نمی مانند. اما دلایل این خرابی ها برای همه ما مهم هستند تا بتوانیم از جلوگیری مجدد چنین قطعه‌ای به دلیل هزینه‌ های بالای لوازم الکترونیکی، جلوگیری کنیم.

این را ببینید  نشانه آبخوردگی تلویزیون

از دلایل مهم خرابی مین ‌برد می توان به:

  • طول عمر کارکرد: طول عمر مفید مین برد های الجی چیزی حدود 10 الی 20 سال می باشد اما شایان ذکر خواهد بود که برای برخی از تلویزیون های دیگر شرکت ها، این مدت کوتاه تر است.
  • استفاده مداوم: یکی از مهم ترین دلایل خرابی، استفاده مداوم و پشت سرهم از تلویزیون هست که موجب داغ شدن مین ‌برد گردیده و باعث خرابی آن می شود.
  • ورودی ها: به دلیل اینکه ورودی های تلویزیون، مستقیم به مین برد متصل هسند، کوچک ترین اتصالی، باعث خرابی مین برد خواهد شد.
  • نوسانات برق: نوسانات و قطع و وصلی برق، به طور مستقیم بر روی پاور مین برد تأثیر گذاشته و موجب می شود که برق مین ‌برد نوسان داشته باشد و همین موضوع، دلیلی برای خراب شدن قطعات سوار بر روی مین برد و خودش خواهد بود.
  • آب خوردگی: پنل های تلویزیون ال جی به دلیل داشتن منافذی برای جریان هوا درون سخت افزارهای تلویزیون، پتانسیل این را دارند که آب را از خود عبور دهند و با ایجاد اتصالی در قسمت های مختلف از تلویزیون، از جمله مین برد، باعث سوختگی آن بشوند.

نشانه‌های خراب مین برد تلویزیون lg

یکی از شایع ترین نشانه‌های خرابی مین بردT خاموش شدن تلویزیون و رفتن به حالت استند بای است که اگر تلویزیون شما چراغ چشمک زن داشته باشد، شرع به چشمک زدن نور قرمز خواهد کرد.

از دیگر نشانه‌های خراب شدن مین برد که در مراحل بعد دارای اهمیت هستند عبارتند از:

  1. هنگ کردن تلویزیون
  2. نمایش لوگو برند الجی و خاموش شدن تلویزیون
  3. ریست شدن و حذف تمام کانال ها
  4. ایجاد خطوط رنگی در صفحه تلویزیون
  5. اخلال در کارکرد پورت ‌های HDMI و AV
این را ببینید  پورت و ورودی تلویزیون

راه حل های جلوگیری از خرابی مین ‌برد

  1. اگر نیاز به تماشای تلویزیون ندارید و یا قصد رفتن به مسافرتی کرده اید، برق تلویزیون را از پریز خارج کنید تا هیچ صدمه ای به آن از طرف نوسانت برق، نرسد.
  2. به طور مداوم تلویزیون خود را روشن نگذارید.
  3. هنگام خاموشی تلویزیون های الجی، روی آن را با ملافه بکشید تا خاک به درونش نفوذ نکند و باعث اختلالاتی شود.
  4. تلویزیون هوشمند، مانند گوشی قدرتمند نیست و از وای فای و بازی هایی که میتوان در آن انجام داد، خیلی کم استفاده کنید.
  5. در هنگام وارد کردن یا خرج کردن فلش، در ابتداً تلویزیون را خاموش کنید.
  6. دستکاری نکردن منوی سرویس تلویزیون

نمایندگی تعمیرات الجی

اگر شما عزیزان با مشکل و خرابی مین برد تلویزوین الجی خود رو به رو شدید، کافی ست که با مرکز نمایندگی تعمیرات الجی تماس حاصل فرمایید تا با اعزام تکنسین های خود، دستگاه شما را با قطعات اورجینال و اصل تعمیر کنند و مشکلاتان را رفع کنند.

 

مقالات مشابه:

نبودن تصویر در تلویزیون های ال جی

پیشگیری از موج برق در تلویزیون lg

0/5 (0 نقد و بررسی)