دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تست برای کابل HDMI خراب

قبل از اینکه در مورد رایج ترین مسائل مربوط به کابل های HDMI صحبت کنم ، می خواهم توضیح دهم که چگونه شما به طور کلی کابل HDMI را بررسی می کنید. این کار بسیار آسان و راحت می باشد.

بررسی دستگاه و تلویزیون

ابتدا باید بررسی کنید که آیا دستگاه شما از طریق درگاه ورودی HDMI متفاوت در تلویزیون ، پروژکتور یا گیرنده شما متصل است یا خیر. برخی از دستگاه های خروجی دارای پورت های چند HDMI نیز هستند ، بنابراین همیشه می توانید آن ها را نیز بررسی کنید.

اگر همه دستگاه ها کار کنند ، شما در ورودی صحیح هستید و هنوز هم تصویر یا صدا ظاهر نمی شود ، ممکن است شما یک کابل HDMI بد داشته باشید. در این حالت ، به احتمال زیاد شما نیاز به تعویض کابل HDMI دارید.

مشکلات رایج HDMI

فن آوری قوی تر شده است. به طور خاص ، فناوری HDMI سعی در تهیه تصاویر و صداهای بی نقص و زیبا دارد. با این حال ، این بدان معنا نیست که مسائل و مشکلات پدیدار نمی شوند. دانستن آنچه ممکن است مربوط به یک کابل HDMI بد باشد می تواند به شما در شناسایی راه حل کمک کند.

برخی از متداول ترین موارد HDMI عبارتند از:

  • بدون تصویری
  • تصویر تار یا فازی.
  • تغییر رنگ
  • تصویر متناوب.
  • وضوح ضعیف
  • کمبود صدا.

در بسیاری از موارد ، فقط چک کردن اطمینان از کابل HDMI شما به طور کامل در هر وسیله اتصال وارد شده است و می تواند مشکلات را از بین ببرد. اگر سیمهای بریده شده یا در معرض را توجه داشته باشید ، ممکن است کابل HDMI شما آسیب دیده باشد و نیاز به تعویض دارد.

این را ببینید  تلویزیون ال جی سری LG CX

در زیر ، من در مورد برخی از موضوعاتی که ممکن است برای اصلاح بیشتر برای عیب یابی بیشتر بدانید ، به صورت عمیق صحبت می کنم. با این وجود ، همیشه باید کابل HDMI خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که به طور کامل به هر دو دستگاه وصل شده است. این امر به از بین بردن بیشتر مشکلات قابل حل در ارتباط با کابل HDMI کمک می کند.

  HDMI های بی کیفیت

این ویژگی همچنین می تواند باعث مشکلات خاصی شود. محافظت از محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا ، یا HDCP ، به محافظت از مواد دارای حق چاپ کمک می کند. (برای فناوری 4K ، این به HDCP 2.2 گفته می شود.) HDCP ، که توسط شرکت Intel تهیه شده است ، سعی در جلوگیری از کپی کردن مصرف کنندگان از رسانه های توزیع شده ، مانند فیلم ، بازی های ویدئویی و پخش دارد. به عنوان مثال ، Blu-ray به شدت به فناوری HDCP متکی است.

فناوری HDCP برای کار به کابل های HDMI نیاز دارد. اگر اتصال HDMI شما ایمن نباشد یا آسیب دیده باشد ، سینمای خانگی شما به خاطر آن رنج می برد.

رفع احتمالات:

روند روشن کردن خود را دوباره دنبال کنید.

 آیا می دانید برخی از دستگاه ها باید به ترتیب خاصی روشن شوند؟ این امر را می توان با نظمی که اتصالات شما ، قابلیت های جهانی از راه دور شما یا چیز دیگری ایجاد می شود ، نسبت داد. اما اگر دستگاه شما متنی “بدون سیگنال” را روشن یا نمایش نمی دهد ، ممکن است بخواهید دستگاه های خود را به ترتیب دیگری روشن کنید.

این را ببینید  ضبط فیلم در تلویزیون های ال جی

ورودی انتخاب شده را بررسی کنید.

 شما ممکن است سهواً ورودی را تغییر داده یا دستگاه را به پورت اشتباه وصل کرده باشید. می توانید از طریق گزینه های ورودی خود بروید تا HDMI یا اتصال کامپوننت دیگر را امتحان کنید تا مطمئن شوید که انتخاب درستی دارید. علاوه بر این ، اگر تلویزیون شما به تازگی منتقل شده یا دست اندازی نشده است ، ممکن است یک درگاه آسیب دیده باشد. بررسی کنید که انتقال کابل HDMI شما به درگاه دیگر مشکل را برطرف می کند.

تنظیمات وضوح ویدیوی خود را بررسی کنید.

 برخی از دستگاه ها مانند پخش کننده های Blu-ray ممکن است گزینه تغییر تنظیمات خروجی را داشته باشند. آنها معمولاً در ابتدا تنظیم شده اند تا قطعنامه ها را بطور خودکار تشخیص دهند و تغییر دهند تا با قابلیت های پروژکتور تلویزیون یا سینمای خانگی شما مطابقت داشته باشند. با این حال ، این ویژگی همیشه تعیین درست نمی کند. تنظیمات خروجی دستگاه خود را با تلویزیون یا پروژکتور خود مطابقت دهید تا ببینید آیا این تفاوت در کیفیت تصویر را ایجاد می کند یا خیر.

برای به روزرسانی های نرم افزار بررسی کنید.

بعضی اوقات ممکن است بروزرسانی های نرم افزار مقصر ارتباط بد باشد. اگر اخیراً به هرکدام از دستگاههای متصل به روزرسانی شده باشد ، ممکن است باعث خراب شدن اچ دی ام های بی کیفیت شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)