دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چگونه می توان یخچال خراب را تشخیص داد

از بین همه لوازم خانگی، یخچال از آنهایی است که بیشتر به آن اعتماد دارید. این که آیا صبح به آن لیوان آب پرتقال می رسیم یا محصولات تازه را برای تهیه یک وعده غذایی در شب بیرون می آوریم، ما به یخچال خود متکی هستیم تا همه چیز را سرد نگه داریم و غذای خود را برای مصرف ایمن نگه داریم.

بنابراین، تعجب آور نیست که وقتی یخچال شروع به گرم شدن می کند، خنک شدن را به درستی متوقف می کند، آب نشت می کند یا ناگهان از دستگاهی بی سر و صدا به دستگاهی پر سر و صدا تبدیل می شود، می توانید به طور قابل ملاحظه ای عصبی شوید که دستگاه سخت کوش شما در حال کار کردن است. اما قبل از تماس گرفتن با تلفن برای تماس با یک سرویس دهنده و بررسی آن، می توانید چند مرحله ساده را برای تشخیص یخچال شکسته خود انجام دهید – در اینجا چگونگی آن آمده است.

ابتدا، موارد واضح را بررسی کنید

قبل از اینکه وارد پیچ ​​و مهره های دستگاه شوید، یک دقیقه وقت بگذارید تا مطمئن شوید که چیزی مثل قدرت یا ترموستات مشخص نیست.

یخچال خود را کمی عقب بکشید و مطمئن شوید که هنوز به دیوار متصل است. سپس، ترموستات یخچال خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور تصادفی روشن نشده است.

سرانجام، به دنبال این باشید که آیا اقلام غذایی یا جعبه ای منافذ را مسدود کرده است یا خیر، که می تواند از گردش هوای سرد در سراسر یخچال جلوگیری کند.

این را ببینید  دیگر نگران تلویزیون OLED الجی نباشید

فن اواپراتور را تست کنید

پس از رد هر چیز واضحی که می تواند باعث گرم شدن یخچال یا عدم کارکرد صحیح آن شود، باید به مشکلات سنگین بپردازید. زمانی که یخچال کار نمی کند باید به آن توجه کنید فن اواپراتور است.

فن اواپراتور، که در پشت دیوار فریزر قرار دارد، هوای سرد را در سراسر یخچال پخش می کند و هنگامی که کار خود را متوقف کرد، درجه حرارت در سراسر دستگاه شروع به افزایش می کند. برای آزمایش اینکه آیا هنوز کار می کند یا خیر، باید یخچال خود را در حالت تشخیص قرار دهید.

برای انجام این کار، به دفترچه راهنمای دستگاه خود نگاه کنید، که باید در پشت یخچال یا گاهی در زیر آن قرار گیرد (البته مگر اینکه با دقت آن را کنار گذاشته اید). قرار دادن یخچال در حالت تشخیص معمولاً شامل حرکات مکرر مانند روشن و خاموش کردن یک چراغ است.

پس از اینکه در حالت تشخیصی قرار گرفت، باید یخچال خود را در تست فن اواپراتور قرار دهید (که مجدداً باید در دفترچه راهنمای شما باشد).

اگر فن اواپراتور در حین آزمایش کار می کند، باید برد کنترل خود را تعویض کنید. اگر در حین آزمایش اجرا نشد، به احتمال زیاد فن تبخیر کننده بدی دارید.

به صدای کمپرسور گوش دهید

یکی دیگر از مواردی که ممکن است در یخچال خراب شود، کمپرسور است که بخار یخچال را به داخل کویل های خارج از یخچال می راند. بهترین راه برای تشخیص مشکل در کمپرسور این است که یخچال را کمی از دیوار بیرون آورده و با دقت گوش دهید.

این را ببینید  اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون

اگر موتور با صدای خفیفی کار می کند اما درجه حرارت بالاتر از حد نرمال است، احتمالاً در کمپرسور مشکلی وجود دارد.

به سیم پیچ های کندانسور نگاهی بیندازید

کویل های کندانسور سخت ترین قسمت کار روی یخچال هستند و بخشی از فرایندی هستند که گاز داغ را گرفته و آن را به مایع خنک تبدیل می کند که باعث سرد شدن یخچال می شود. اگر سیم پیچ های کندانسور به درستی کار نکنند، خنک شدن یخچال را بسیار مشکل می کند.

یکی از رایج ترین مشکلات کویل های کندانسور این است که آنها با گرد و غبار، خاک یا سایر زباله ها مسدود شده اند. بهترین راه حل این مشکل این است که یخچال را کمی از دیوار دور کرده و به سیم پیچ ها نگاه کنید.

اگر مسدود شده اند، یخچال را از برق بکشید (قبل از انجام این کار یخچال را خالی کنید) و سیم پیچ ها را جاروبرقی بکشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)