دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

با بک لایت تلویزیون و نقش مهم آن آشنا شوید

چرا صدای تلویزیون پخش می‌شود اما هیچ تصویری نمایش داده نمی‌شود؟ چرا در قسمتی از تصویر نور کمتر است؟ چرا بعد از روشن کردن تلویزیون و نمایش لوگوی ال جی، تلویزیون بلافاصله خاموش می‌شود؟ چرا نور در بخشی از صفحه نمایش کم و زیاد می‌شود؟ پس از مدتی که تلویزیون روشن است، ناگهان صفحه تلویزیون تاریک می‌شود؟

اگر این سوالات در ذهن شما هم رژه می‌رود، ادامه این مطلب را از دست ندهید چراکه قرار است دلیل اصلی بروز تمامی این مشکلات که خرابی بک لایت تلویزیون است را بررسی کنیم. علاوه‌بر این قصد داریم شما را با خدمات تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی توسط نمایندگی ال جی آشنا کنیم.

انواع تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

تا حالا با خودتان فکر کرده‌اید که چگونه تصاویر بر روی صفحه نمایش تلویزیون نقش می‌بندند؟ اجزا و قطعات متعددی در پشت تلویزیون زحمت می‌کشند تا ما بتوانیم تلویزیون تماشا کنیم. یکی از این قطعات، بک لایت تلویزیون است. برای اینکه تصویر در صفحه نمایش تلویزیون نمایش داده شود به نوری در پس زمینه نیاز دارد که تاثیر بسزایی در کیفیت تصویر تلویزیون می‌گذارد. اصطلاحاً به این نور در پس زمینه تلویزیون بک لایت گفته می‌شود اما این نور پس زمینه چگونه به وجود می‌آید؟

درواقع در تلویزیون‌های ال سی دی لامپ‌های فلورسنت هستند که این نور پس زمینه را ایجاد می‌کنند اما در تلویزیون‌های ال ای دی همانطور که از نام آن‌ها پیداست از ال ای دی برای ایجاد نور پس زمینه استفاده می‌شود. بنابراین خرابی بک لایت تلویزیون می‌تواند تماشای تصاویر در تلویزیون را با مشکل روبه‌رو کند چراکه موجب قط شدن نور پس زمینه در تلویزیون می‌شود. در این صورت تلویزیون به تعمیر هر چه سریع‌تر بک لایت نیاز پیدا می‌کند. خوشبختانه یکی از خدمات تخصصی نمایندگی تلویزیون ال جی، تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی است. بنابراین می‌توانید تعمیر بک لایت تلویزیون خود را به این مرکز بسپارید.

این را ببینید  عدم صدای بلندگوی تلویزیون

روش‌های تشخیص خرابی و تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم بروز مشکلاتی مانند تصویر نداشتن تلویزیون در حالی که صدا دارد، کم شدن نور در قسمتی از صفحه نمایش، تاریک شدن صفحه نمایش و کم و زیاد شدن نور در بخشی از صفحه نمایش نشان‌دهنده خرابی بک لایت تلویزیون هستند. درصورتی که با هر یک از این مشکلات در تلویزیون خود روبه‌رو شدید، بهتر است با نمایندگی تلویزیون ال جی تماس بگیرید.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی اس ام دی

در یکسری از تلویزیون‌های ال ای دی ال جی از بک لایت اس ام دی استفاده می‌شود. منظور از بک لایت اس ام دی، قرارگیری لامپ‌های اس ام دی به صورت سری در کنار یکدیگر است. در این نوع بک لایت از نوارهای آلومینیومی در زیر لامپ‌ها استفاده می‌شود که وظیفه انتقال گرما از لامپ‌ها به بدنه تلویزیون را برعهده دارند.

بنابراین نقش بسزایی در خنک شدن لامپ‌ها و جلوگیری از سوختن آن‌ها دارند. البته استفاده از بک لایت اس ام دی در تلویزیون‌های ال ای دی ال جی پروسه تعمیر آن را با مشکل روبه‌رو کرده است. به این دلیل که در بک لایت اس ام دی، لامپ‌های اس ام دی به نوار آلومینیومی که در پشت آن‌ها قرار دارد پرس شده‌اند. بنابراین امکان تعمیر بک لایت تلویزیون lg از نوع ال ای دی وجود ندارد و باید به طور کامل تعویض گردد.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مهتابی

از بک لایت مهتابی در تلویزیون‌های ال سی دی ال جی استفاده می‌شود. طرز کار لامپ‌های مهتابی استفاده شده در این نوع بک لایت مشابه لامپ‌های مهتابی است که در منازل خود از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

این را ببینید  عدم شناسایی هارد اکسترنال

تنها تفاوت بین آن‌ها این است که لامپ‌های مهتابی به کار برده شده در تلویزیون ال سی دی ال جی دارای سایز کوچکتری هستند. تعمیر بک لایت ال جی در این حالت مانند بک لایت شاخه‌ای است به گونه‌ای که درصورت خراب شدن بک لایت، لامپ‌های مهتابی سوخته آن را تعویض می‌کنند.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی شاخه‌ای

در برخی دیگر از تلویزیون‌های ال ای دی ال جی از بک لایت شاخه‌ای استفاده می‌شود. در این نوع بک لایت لامپ‌ها بر روی نوارهایی از جنس مس قرار گفته‌اند. از آن جایی که به هر یک از این نوارها یک شاخه گفته می‌شود به این نوع بک لایت، بک لایت شاخه‌ای می‌گویند. در هر ردیف از دو نوار یا شاخه استفاده شده است که ابتدا و انتهای هر دو شاخه با استفاده از کانکتور به یکدیگر متصل می‌شوند. البته تعداد ردیف‌های لامپ‌های ال ای دی در بک لایت شاخه‌ای هر یک از تلویزیون‌های ال ای دی ال جی متفاوت است.

برای مثال در بک لایت شاخه‌ای تلویزیون 42 اینچ ال جی 7 ردیف وجود دارد اما در بک لایت شاخه‌ای تلویزیون 50 اینچ ال جی 8 تا 12 ردیف وجود دارد. خوشبختانه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی در این حالت برخلاف بک لایت اس ام دی، امکان‌پذیر است به گونه‌ای که تعمیرکاران تنها شاخه‌هایی که سوخته‌اند را تعویض می‌کنند.

هزینه تعویض بک لایت تلویزیون ال جی

همانطور که اشاره کردیم نوع بک لایت تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی lg با یکدیگر متفاوت است. بنابراین نحوه تعویض آن‌ها نیز متفاوت است از این‌رو هزینه تعویض بک لایت هر تلویزیون ال جی متناسب با نوع بک لایت آن متفاوت است. اگر بک لایت تلویزیون ال جی شما دچار مشکل شده است و می‌خواهید بدانید هزینه تعویض یا تعمیر آن چه قدر است؟

این را ببینید  حداقل دما تلویزیون صفحه تخت

بهتر است با مرکز تعمیرات تی وی مانیتور به عنوان نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی تماس بگیرید. مهندسین مرکز تعمیرات تی وی مانیتور پس از اعزام به محل مورد نظر و عیب‌یابی بک لایت تلویزیون و بررسی نوع بک لایت آن، هزینه تعویض بک لایت را به شما اعلام می‌کنند. درنهایت با تایید شما پروسه تعویض بک لایت را آغاز می‌کنند و جهت اطمینان از رفع مشکل بک لایت تلویزیون آن را طی مراحل متعددی مورد تست و بررسی قرار می‌دهند.

0/5 (0 نقد و بررسی)