دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم صفر تا صد تعمیر تلویزیون الجی را به شما آموزش دهیم. اگر می توانید تصویر را ببینید اما صدا را در تلویزیون الجی خود نمی شنوید، اگر به دلیل خرابی سخت افزار نباشد، می توانید خودتان مشکل را حل کنید. اغلب اوقات هیچ مشکل صدا در عرض چند دقیقه حل نمی شود، مهم نیست که تلویزیون الجی، سونی، سامسونگ، ویزیو یا هر تلویزیون الجی مارک دیگری دارید. ممکن است به این دلیل باشد که مشکل مربوط به نرم افزار نبوده و برخی تنظیمات یا عملکرد سخت افزاری دیگر از دست رفته است. مشکل صدا اما تصویر تقریباً در همه تلویزیون الجی ها وجود ندارد و اغلب اوقات نیز رفع می شود اما در صورتی که بعد از خواندن مقاله هنوز تلویزیون الجی شما بی صدا بود به نماینگی الجی مراجعه نمایید.

تعمیر تلویزیون الجی

دلایل بدون صدا به جز تصویر بودن تلویزیون

دلایل مختلفی وجود دارد که صدایی نمی شنوید اما تصویر را در الجی خود می بینید.  با دانستن اینکه دقیقاً دلیل این مشکل چیست، می توانید به راحتی راه حلی پیدا کنید.

سخت ترین بخش یک راه حل، علت اصلی مشکل است و زمانی که آن را پیدا کردید، هیچ چیز پیچیده تر از این وجود ندارد. اگر این مشکل توسط خودتان قابل درمان است، می توانید آن را انجام دهید در غیر این صورت از پشتیبانی حرفه ای برخوردار شوید.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که “صدا نیست جز تصویر”

  • تلویزیون الجی خاموش است
  • صدا کاهش یافته است
  • ممکن است راه اندازی مجدد در انتظار باشد
  • تلویزیون الجی شما روی پروتکل صوتی ثانویه تنظیم شده است
  • ورودی صدای تلویزیون الجی مانند AUX تغییر کرده است
  • ممکن است کانالی که در حال پخش است صدا نداشته باشد
  • ممکن است یک هدفون به تلویزیون الجی شما متصل باشد
  • کابل اتصال ممکن است شل شده یا قطع شده باشد
  • بلندگوهای داخلی تلویزیون الجی آسیب دیده است
  • ممکن است عناصر روی برد اصلی آسیب دیده باشند
  • منبع سیگنال ممکن است آسیب دیده باشد
  • نرم افزار تلویزیون الجی قدیمی است
  • تنظیمات تلویزیون الجی شما خراب شده است
این را ببینید  تعویض کمپرسور یخچال الجی

اینها چند دلیل مشکل بود. اکنون به سراغ راه حل همه این مشکلات می رویم. هنگامی که مقصر را پیدا کردید، رسیدگی به امور بسیار آسان تر خواهد شد.

Double Check Mute

بی‌صدا می‌تواند صدای تلویزیون الجی شما را به طور کامل غیرفعال کند. بنابراین، بررسی مجدد این تنظیمات بسیار مهم است. گاهی اوقات، هر کسی غیر از شما می تواند صدا را قطع کند و ممکن است شما از آن اطلاعی نداشته باشید. حتی اگر قبلاً آن را بررسی کرده اید، توصیه می کنیم اکنون آن را بررسی کنید تا ادامه دهید.

افزایش صدا

اگر صدا به صفر یا بسیار کم برسد، صدایی از تلویزیون الجی دریافت نخواهید کرد. صدای بلندگوهای تلویزیون الجی خود را بررسی کنید و اگر از بلندگوهای خارجی تلویزیون الجی استفاده می کنید، مطمئن شوید که صدای بلندگوهای تلویزیون الجی را بالاست.

علاوه بر این، صدای دستگاه متصل را بررسی کنید. بسیاری از دستگاه های رسانه ای کنترل تلویزیون الجی و میزان صدای آن را در دست می گیرند. اگر صدای آنها صفر باشد، هیچ صدایی از تلویزیون الجی شما نمی آید.

کانال تلویزیون الجی را تغییر دهید

گاهی اوقات یک مشکل انتقال رخ می دهد و شما نمی توانید صدا را از یک کانال خاص دریافت کنید. مشکل سر شما نیست شما باید کانال های مختلف را تغییر دهید و ببینید که آیا صدا به شما می رسد. اگر صدا را در هیچ کانالی نمی شنوید، ممکن است مشکل شما باشد.

پورت هدفون را بررسی کنید

ممکن است هدفونی به تلویزیون الجی شما وصل شود که دور از چشم شما باشد. بیشتر جک هدفون جلوی تلویزیون الجی شماست. بنابراین بررسی کنید که آیا جک هدفون خالی است و هیچ چیزی به آن وصل نیست.

این را ببینید  دیگر نگران تلویزیون OLED الجی نباشید

کابل های اتصال را بررسی کنید

گاهی اوقات وصل یا جدا کردن کابل ها باعث می شود که کابل های اتصال کمی شل یا جدا شوند. همچنین ممکن است تلویزیون الجی را جابجا کرده باشید که باعث شل شدن کابل ها می شود. این می تواند منجر به عدم صدا شود و شما فقط تصویر را خواهید دید.

بهتر است تمام کابل های اتصال را دوباره وصل کنید تا از اتصال صحیح آنها مطمئن شوید. اگر آسیبی به کابل دیدید، آن کابل را تعویض کنید زیرا ممکن است آسیب دیده باشد.

علاوه بر این، درگاه های اتصال را تمیز کنید تا هر گونه زباله پاک شود. پرزهای انباشته شده یکی از دلایل رایج شل شدن اتصالات است.

بلندگوهای خارجی را بررسی کنید

برای بررسی اینکه آیا تلویزیون الجی صدا را ارائه می دهد، باید یک دستگاه صوتی خارجی مانند گیرنده، صدای فراگیر یا هر دستگاه دیگری را برای پخش صدا وصل کنید. تست کنید که آیا می توانید صدا را از بلندگوهای خارجی بشنوید. آنها را با دستگاه دیگری وصل کنید تا عملکرد آنها را بررسی کنید.

تنظیمات تلویزیون الجی را بررسی کنید

برخی از تنظیمات اشتباه نیز می تواند باعث ایجاد مشکل صدا در تلویزیون الجی شما نشود. باید تنظیمات زیر را بررسی کنید؛

غیرفعال کردن پروتکل صوتی ثانویه

اگر تلویزیون الجی روی پروتکل صوتی ثانویه (SAP) تنظیم شده باشد، صدایی از بلندگوهای تلویزیون الجی دریافت نخواهید کرد. این ویژگی برای پخش برنامه به زبانی متفاوت از زبانی که در آن ضبط شده است عمل می کند. بنابراین، می توانید یک برنامه بین المللی را به زبان محلی خود تماشا کنید.

این را ببینید  فواید HDMI

با این حال، این ویژگی روی آنتن‌ها، ست‌اپ باکس‌ها، دستگاه‌های DVR، گیرنده‌های ماهواره‌ای یا سایر دستگاه‌های رسانه‌ای موجود است. می توانید SAP را با روش زیر تبدیل کنید.

کنترل از راه دور تلویزیون الجی خود را بررسی کنید تا دکمه “SAP”، “MTS” یا “AUDIO” را پیدا کنید. هر یک از این دکمه ها را فشار دهید تا ویژگی SAP خاموش/روشن شود.

  1. اگر کنترل تلویزیون الجی شما این دکمه ها را ندارد، می توانید SAP را از تنظیمات غیرفعال کنید.
  2. دکمه “منو” را روی کنترل از راه دور فشار دهید و “تنظیمات” را انتخاب کنید.
  3. روی تنظیمات “صدا” کلیک کنید، گزینه “SAP” را پیدا کنید و آن را غیرفعال کنید.
  4. مقاله ما را بخوانید: چگونه SAP را در تلویزیون الجی های مختلف غیرفعال کنیم

تنظیمات ورودی صوتی تلویزیون الجی

گاهی اوقات ورودی صدا به طور تصادفی توسط شما یا هر شخص دیگری که کنترل تلویزیون الجی شما را در اختیار دارد تغییر می کند و شما از آن بی اطلاع هستید. به عنوان مثال، اگر کسی که کنترل تلویزیون الجی از راه دور دارد، دکمه “AUX” را فشار دهد، ورودی صدا روی AUX تنظیم می شود اما چنین دستگاهی متصل نخواهد بود. در این حالت صدا از طریق دستگاهی که واقعاً به تلویزیون الجی متصل نیست پخش می شود. پس دوبار بررسی کنید که از گزینه ورودی مناسب استفاده می کنید.

آیا می دانید: مشکلات اصلی تلویزیون الجی

0/5 (0 نقد و بررسی)