دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نگاهی به قابلیت HDR10 و HDR12 تلویزیون‌ها

مدتی است که تلویزیون‌های ال جی کم‌تر ارائه می‌شود و دیگر همانند گذشته در فروشگاه‌ها موجود نیست. از این رو گلدیران تلویزیون‌های جدیدی با برند GPlus عرضه کرده است. برای برخی از مشتریان محصولات ال جی سوال پیش می‌آید که آیا جی پلاس همان ال جی است؟ از طرف همان کارخانه تولید شده؟ و آیا همان کیفیت و ویژگی‌ها را دارد؟ باید بگوییم ال جی و جی پلاس دو مارک جداگانه هستند؛ الجی از طرف کمپانی LG و جی پلاس از طرف شرکت گلدیران تولید و عرضه شده است. در ادامه به مقایسه‌ی برخی ویژگی‌های مهم این دو برند پرداخته‌ایم. شاید این برند جدید که از آن با نام قهرمان تازه نفس جی پلاس نام برده می‌شود، ویژگی‌های مورد نظر شما را داشته باشد!

کیفیت تصویر کدام تلویزیون بهتر است؟

اساسی ترین سوال برای خرید تلویزیون می‌تواند همین سوال باشد: کیفیت تصویر تلویزیون چطور است؟ باید بگوییم کیفیت تصویر به چند ویژگی مربوط می‌شود که تمامی آنها در ارائه‌ی تصویر تلویزیون موثر هستند. برخی ویژگی‌ها را که بهتر می‌توان مقایسه کرد، در این قسمت بررسی می‌کنیم اما در نظر داشته باشید برخی ویژگی‌ها نیز هستند که به دلیل عدم اعلام دقیق آمار و ارقام از سوی کمپانی‌ها، امکان مقایسه‌ی دقیق آنها وجود ندارد. چند ویژگی مهم تصویری و مرتبط با صفحه نمایش تلویزیون، موارد زیر است:

بررسی و مقایسه رزولوشن تصویر تلویزیون‌ها

رزولوشن در وضوح تصویر نمایشگر اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به مجموع تعداد پیکسل‌های صفحه نمایش، رزولوشن گفته می‌شود. در حال حاضر تلویزیون‌هایی با رزولوشن UHDیا4K ،FHD، و تلویزیون‌هایی با اندازه‌ی کوچکتر و با رزولوشن HD در بازار وجود دارد. تلویزیون‌های 4k بین سه مورد گفته شده، بالاترین رزولوشن را دارند، اما بهتر است بدانید برای تماشای تصویر کانال‌ها، تلویزیون‌های FHD نیز مناسب هستند، زیرا تصویر ارسالی کانال‌ها کیفیت 4K ندارد و نیازی نیست حتما تلویزیون 4K تهیه کنید. در مورد رزولوشن تصویر، هم تلویزیون‌های ال جی و هم تلویزیون‌های جی پلاس دارای مدل‌های 4K، Full HD و HD هستند و در این زمینه برای انتخاب محدودیتی وجود ندارد.

مقایسه‌ی تکنولوژی NanoCell، OLED و QLED

هریک از برندهای تلویزیون معمولا دستگا‌ه‌هایی دارند که از نظر پنل، ساختار فنی و کیفیت تصویر برتری‌هایی دارد. برترین تلویزیون‌های LG تلویزیون‌های OLED هستند که از نظر ساختار فنی با LED ها تفاوت دارند و تصویری با کیفیت بسیار بالا، رنگ‌های بسیار واقعی و کنتراست بی نهایت ارائه می‌دهند؛ تصویر OLED‌ها واقعا تصویری خیره کننده است. در میان تلویزیون‌های LED ال جی، تلویزیون‌های SUHD یا همان Super Ultra HD که پنل نانوسل دارند، برترین LED‌های ال جی محسوب می‌شوند و از کیفیت تصویر بسیار بالایی برخوردارند. برند جی پلاس نیز اخیرا اقدام به تولید تلویزیون‌های QLED یا کوانتوم LED کرده است که این تلویزیون‌ها می‌تواند نمونه‌ای مشابه OLED‌ها باشد؛ بنابراین اگر قصد تهیه‌ی ‌OLED داشته اید، حالا می‌توانید QLED جی پلاس را انتخاب کنید. این دستگاه تقریبا همان کیفیت تصویر را دارد.

این را ببینید  وصل کردن USB به تلویزیون

پنل +A تلویزیون‌های جی پلاس چیست؟

تلویزیون‌های جی پلاس دارای پنل +A است؛ این بدین معناست که درصد و احتمال پیکسل سوختگی یا مشکل پیکسل در پنل تلویزیون‌های جی پلاس از بدو تولید تقریبا صفر است و می‌توانید در مورد صحت پیکسل‌های تلویزیونی که خریداری می‌کنید، تقریبا مطمئن باشید.

HDR یک ویژگی تصویری است که باعث می‌شود تصاویری با کیفیت پایین‌تر که قسمت‌هایی غیر شفاف و با وضوح پایین دارند، بازسازی شده و با کیفیت بالا نمایش داده شوند؛ البته این ویژگی منوط به استفاده از فیلم HDR است. شما تنها زمانی می‌توانید از قابلیت HDR بهره ببرید که فیلم HDR داشته باشید و زمانی که از تلویزیون استفاده‌ای معمولی دارید و کانال‌ها را تماشا می‌کنید، این ویژگی چندان تاثیر گذار نیست. تلویزیون‌های ال جی و جی پلاس هر دو در برخی مدل‌ها که تقریبا مدل‌های برتر هستند، این ویژگی را دارند. HDR تلویزیون‌های ال جی یک نسخه بالاتر است که این نسخه کنتراست بالاتر، دامنه‌ی نمایش رنگ بیشتر و انتخاب فیلتر HDR بهتری برای تصویر ارائه می‌دهد. HDR تلویزیون‌های جی پلاس نسخه‌ی 10 و  HDR تلویزیون‌های lg نسخه‌ی 12 است که از آن با نام Dolby Vision نیز نام برده می‌شود.

سیستم عامل تلویزیون‌ GPlus و LG

سیستم عامل تلویزیون‌های هوشمند ال جی چند سالی است که Webos است و هرسال ورژن جدیدتری از این سیستم عامل بر روی دستگاه‌های جدید استفاده می‌شود؛ این سیستم عامل محصولی از کمپانی HP است، منوی زیبایی نیز دارد اما نسبت به تلویزیون‌های اندروید، برای استفاده از اپلیکیشن‌ها، برنامه‌ها و یا دانلود کردن محدودیت دارد.

سیستم عامل تلویزیون‌های هوشمند جی پلاس اندروید است. در سری اول از اندروید نسخه‌‌ی 4.4 ، در مدل‌های بعدی اندروید 6 و در آخرین سری تلویزیون‌های GPlus از اندروید 9 استفاده شده است. سیستم عامل اندروید تلویزیون‌های جی پلاس به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی برنامه‌های مورد نظر خود را که البته با دستگاه همخوانی داشته باشد، نصب کنید و از  ویژگی‌های تلویزیون هوشمند بیشتر لذت ببرید.

این را ببینید  بدون صدا بودن تلویزیون ال جی

اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون

بسیاری از مشتریان تلویزیون‌های ال جی در پی راهکاری برای استفاده از هدفون بلوتوث و انتقال صدای تلویزیون به هدفون بی سیم بودند که البته با توجه به اینکه بیشتر تلویزیون‌های ال جی به طور کلی دارای بلوتوث نیست، این امکان وجود نداشت؛ بیشتر مدل‌های تلویزیون‌های جی پلاس دارای بلوتوث برای خروجی صدا هستند و شما به راحتی می‌توانید صدای تلویزیون را به هدفون بلوتوث یا اسپیکر بلوتوث انتقال دهید.

ضبط فیلم‌های تلویزیون در فلش و هارد

امکان ضبط برنامه قابلیتی است که بیشتر تلویزیون‌های ال جی و جی پلاس دارند. برای ضبط برنامه در تلویزیون‌ ال جی نیاز به اتصال هارد خارجی وجود دارد، اما در تلویزیون‌های جی پلاس با اتصال فلش نیز می‌توانید ضبط را انجام دهید.

انتقال صدای تلویزیون و امکان سیمپلینک و CEC

تلویزیون‌های جی پلاس در سری‌های اول و مدل‌هایی که ابتدا ارائه شد، دارای پورت خروجی صدای اپتیکال نبودند؛ اما در سری‌های بعد تلویزیون‌های جی پلاس نیز دارای پورت اپتیکال و HDMI ARC برای انتقال صدا هستند و از این نظر با تلویزیون‌های ال جی مشابهند. از نظر خروجی با سیم صدا محدودیتی در مدل‌های جی پلاس نسبت به تلویزیون‌های LG وجود ندارد. قابلیت سیمپلینک نیز در تلویزیون‌های هر دو برند وجود دارد. قابلیت سیمپلینک یا CEC باعث می‌شود با روشن کردن تلویزیون، سینما خانگی نیز روشن شده و چنانچه میزان صدای تلویزیون را تغییر می‌دهید، میزان صدای سینما خانگی نیز تغییر پیدا کند. این ویژگی زمانی که صدای تلویزیون را به دستگاه صوتی انتقال می‌دهید، بسیار کاربردی خواهد بود.

اتصال موبایل به تلویزیون LG و GPlus

تلویزیون‌های ال جی و جی پلاس هر دو در بیشتر مدل‌ها قابلیت اتصال موبایل را دارند و محدودیتی برای اتصال گوشی به تلویزیون وجود نخواهد داشت؛ البته می‌بایست شرایط لازم برای اتصال نیز وجود داشته باشد. برای مثال لازم است موبایل اندروید باشد و ویژگی مانیتورینگ یا همان اشتراک گذاری صفحه را داشته باشد. البته اگر این شرایط نیز وجود نداشته باشد، با استفاده از برنامه این اتصال امکان پذیر است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

اتصال موبایل اپل به تلویزیون

شرکت گلدیران و ال جی برای اتصال موبایل اپل به برخی مدل‌های تلویزیون برنامه‌هایی ارائه داده اند که تا حدی محدودیت موبایل‌های اپل را کاهش داده و امکان اتصال را برای شما فراهم می‌کند. این برنامه امکانات دیگری نیز به شما می‌دهد که یکی از آنها اتصال موبایل به تلویزیون در شرایطی است که گوشی قابلیت میرورینگ ندارد. ویژگی دیگری که هنگام استفاده از این برنامه‌ها قابل استفاده است، کنترل کردن تلویزیون از طریق موبایل است. برنامه‌ی ارائه شده جی پلاس I Smart و E Share و برای تلویزیون‌های ال جی، LG TV Plus است.

این را ببینید  دلایل از کار افتادن نور پس زمینه تلویزیون الجی

طراحی تلویزیون‌ها

تلویزیون‌های ال جی و جی پلاس از نظر طراحی و رنگ فریم تفاوت‌هایی با هم دارند که لازم است برای خرید به آن دقت کنید. جی پلاس نیز همانند ال جی سعی کرده از نظر شکل پایه‌ی تلویزیون‌ها، طراحی بلندگوها، محل قرارگیری کلیدهای تلویزیون و رنگ فریم مدل‌های متنوعی برای سلیقه‌های متفاوت عرضه نماید.

کنترل هوشمند تلویزیون ال جی و جی پلاس

کنترل هوشمند یا همان کنترل موسی برای زمانی که تلویزیون شما هوشمند است، مهم و کلیدی است زیرا عدم استفاده از آن خیلی کار را برای شما سخت می‌کند. تلویزیون‌های هوشمند ال جی دارای کنترل جادویی هستند. تلویزیون‌های جی پلاس از سری دوم به بعد نیز دارای دو کنترل هستند که یکی معمولی و یکی هوشمند است.

قدرت خروجی صدای تلویزیون

میزان خروجی صدا در اکثر تلویزیون‌های جدید خیلی بالا نیست، زیرا پورت خروجی صدا به منظور انتقال صدای تلویزیون به دستگاه صوتی بر روی تلویزیون‌ها قرار گرفته است. تلویزیون‌های ال جی در بیشتر مدل‌های اخیر، اکثرا از نظر قدرت خروجی صدا 20 وات است. تلویزیون‌های جی پلاس نیز در بیشتر مدل‌ها دارای بلندگوهایی با خروجی 20 وات و یا 16 وات است.

پورت RGB تلویزیون جی پلاس

برخی تلویزیون‌های جی پلاس پورت RGB دارند، اما در بیشتر تلویزیون‌های ال جی این پورت وجود ندارد. برای افرادی که قصد دارند کامپیوتر به تلویزیون وصل کنند و از تلویزیون به عنوان مانیتور استفاده نمایند، تجهیز تلویزیون به پورت RGB می‌تواند بسیار مهم باشد.

معیارهای مقایسه‌ی تلویزیون کدامند؟

از نظر شما مهمترین معیارها برای خرید تلویزیون و مقایسه‌ی تلویزیون‌ها کدامند؟ در دنیایی که تلویزیون‌ها هر روز هوشمندتر می‌شود، آیا ملاک مشتریان برای خرید این محصولات همان ویژگی‌هایی است که تا چند سال پیش به آنها توجه می‌کردند؟ البته که نه… اما اینکه با پیشرفت هر روزه‌ی تکنولوژی می‌بایست به چه نکاتی توجه کرد تا ناچار نباشیم هر سال دستگاه خود را تعویض کنیم، موضوعی است که با کمک و اعلام نظر شما خیلی بهتر می‌توانیم به بررسی آن بپردازیم!

0/5 (0 نقد و بررسی)