دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

شاید به تازگی یک تلویزیون الجی جدید خریده اید، یا شاید تلویزیون الجی قدیمی شما در نهایت نشانه هایی از فشار را نشان می دهد. در هر صورت، قابل درک است که از خود بپرسید تا چه مدت قرار است تلویزیون شما دوام بیاورد. اما آیا تلویزیون الجی ال‌ای‌دی‌ای که در حال حاضر می‌خرید تا 20 سال دوام خواهد آورد؟ تلویزیون الجی OLED چطور؟

تلویزیون الجی

تلویزیون الجی LED چقدر باید دوام بیاورد؟

از نقطه نظر اجزاء، این تلویزیون الجی دارای قطعات زیادی است، اما به طور کلی، LED های موجود در نور پس زمینه آن احتمالا ابتدا از کار می افتند. میانگین طول عمر یک LED در حداکثر یا نزدیک به حداکثر روشنایی 40000 تا 60000 ساعت یا تقریباً 4.5 تا 6.8 سال است. اگر 24 ساعت در روز تلویزیون الجی تماشا نمی کنید (که امیدوارم اینطور نباشید)، تلویزیون الجی LED مانند سری 6 می تواند حدود 13 سال دوام بیاورد، مشروط بر اینکه هیچ یک از اجزای دیگر از قبل خراب نشوند.

اما این یک “اگر” بسیار بزرگ است. تقریباً هر تلویزیون الجیی که امروزه در دسترس است یک تلویزیون الجی هوشمند است که بر روی یک سیستم عامل کار می کند. مانند اکثر نرم افزارها، سیستم عامل تلویزیون الجی شما نیاز به تعمیر و نگهداری منظم در قالب به روز رسانی سیستم عامل دارد. در نهایت، ممکن است یک سازنده از پشتیبانی مثلاً یکی از تلویزیون الجی‌های میان‌رده پنج سال پیش خود دست بکشد. به هر حال، پنج سال از آن زمان می گذرد، و این شرکت در عوض بر روی پشتیبانی از تلویزیون الجی های جدیدتر خود تمرکز کرده است.

این را ببینید  کد خطای LG AE

کیفیت نرم افزار تلویزیون الجی و تعداد دفعات به روز رسانی سیستم عامل آن کاملاً به برند تلویزیون الجی بستگی دارد. این در کنار احتمال دریافت قطعات سخت افزاری با کیفیت بهتر، یکی از دلایلی است که ما خرید تلویزیون الجی از یک برند معتبر و معتبر را توصیه می کنیم.

در هر صورت، حتی اگر خود را به هشت ساعت تلویزیون الجی در روز محدود کنید و بتوانید LED ها را در شرایط خوبی نگه دارید، ممکن است تلویزیون الجی شما در فاصله شش یا هفت ساله شروع به لنگ زدن کند.

آیا به اندازه کافی عمر دستگاه طولانی است؟ این بستگی به هزینه تلویزیون الجی و اینکه چقدر مشتاقانه می خواهید با تکنولوژی همراه شوید، دارد. در مورد فناوری تلویزیون الجی، پنج تا هفت سال اساساً یک عمر است.

علاوه بر این، ممکن است دریابید که برخی از پیشرفت‌ها در فناوری تلویزیون الجی خیلی خوب هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، به خصوص اگر یک علاقه‌مند به A/V یا یک گیمر اختصاصی باشید. برای مثال، Xbox Series X و PlayStation 5 از ویژگی‌هایی پشتیبانی می‌کنند که حتی شش یا هفت سال پیش حتی در اکثر تلویزیون الجی‌ها در دسترس نبودند. و حتی اگر یک گیمر نیستید، احتمالاً می خواهید تلویزیون الجی خود را با چیزی بزرگتر و بهتر جایگزین کنید، قبل از اینکه در نهایت به سطل ضربه بزنید.

گفته می‌شود، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که تلویزیون الجی شما تا حد ممکن دوام می‌آورد، یک راه آسان برای نگهداری آن در شرایط کار خوب وجود دارد.

چگونه می توانم طول عمر تلویزیون الجی ال ای دی را افزایش دهم؟

این بسیار ساده است: LED ها با حداکثر روشنایی پنج تا هفت سال عمر می کنند، بنابراین اگر می خواهید این طول عمر را افزایش دهید، فقط نور پس زمینه را کم کنید!

این را ببینید  9 مزایا و معایب تلویزیون الجی ال ای دی

زمانی که تلویزیون الجی‌ها برای اولین بار در اتاق نشیمن شما به‌صورت خارج از جعبه راه‌اندازی می‌شوند، تلویزیون الجی‌ها معمولاً در حالت «استاندارد» یا «صرفه‌جویی در انرژی» هستند، که معمولاً به خوبی برای افراد به‌اندازه «Vivid»، «Dynamic» یا «دینامیک» به نظر نمی‌رسند.

اما دلیل اینکه حالت Vivid یا Dynamic عموماً برای مردم بهتر به نظر می‌رسد این است که این حالت از پیش تنظیم شده است که تنظیمات نور پس‌زمینه و کنتراست تلویزیون الجی را به حداکثر می‌رساند و آن را روشن‌تر و رنگارنگ‌تر می‌کند. متأسفانه، این حالت نه تنها جزئیات تصویر را مبهم می کند و چشمان شما را خسته می کند، بلکه LED های تلویزیون الجی را سریعتر از بین می برد. در تنظیمات نور پس زمینه کمتر، LED ها می توانند بیش از 10 سال دوام بیاورند.

بنابراین حتی اگر نمی‌خواهید حالت تصویر را به چیزی دقیق‌تر تغییر دهید (مانند حالت فیلم)، باید نور پس‌زمینه را تا 75 درصد یا کمتر کاهش دهید. تلویزیون الجی شما در ابتدا کم نورتر و کمتر تاثیرگذار به نظر می رسد، اما چشمان شما بعد از یک روز یا بیشتر به آن عادت می کند. و در تنظیمات نور پس زمینه کمتر، LED ها می توانند تا 100000 ساعت یا بیش از ده سال دوام بیاورند. همانطور که در بالا ذکر شد، احتمالاً می خواهید تلویزیون الجی خود را قبل از پایان ده سالگی تعویض کنید، اما با این وجود، کاهش نور پس زمینه باید آن را تا رسیدن به آن روز در وضعیت خوبی نگه دارد.

تلویزیون الجی OLED

OLED که مخفف «دیود ساطع نور ارگانیک» است، یک فناوری نمایشگر نسبتاً جدید است که سخت افزار آن از تلویزیون الجی های LED سنتی پیشرفته تر است. برای یک چیز، تلویزیون الجی های OLED به یک سیستم نور پس زمینه LED پیچیده متکی نیستند. درعوض، پیکسل‌های درون نمایشگر خود روشن‌شونده هستند و کنتراست بیشتر و پنل‌های نازک‌تر (از جمله مزایای دیگر) را فراهم می‌کنند.

این را ببینید  تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد

به گفته ال‌جی (یکی از تولیدکنندگان پیشرو پنل‌های OLED در جهان)، در حالی که پنل‌های OLED به مرور زمان روشنایی خود را از دست می‌دهند، ۵۴ سال طول می‌کشد تا به ۵۰ درصد روشنایی کاهش یابد. بدیهی است که شما به مدت 54 سال هرگز صاحب تلویزیون الجی نخواهید شد، و این فناوری به اندازه کافی وجود نداشته است که کسی بتواند این ادعا را آزمایش کند.

چه تلویزیون الجی OLED شما 54 سال دوام بیاورد یا نه، اگر همیشه آن را در حداکثر روشنایی نداشته باشید، مطمئناً عمر بیشتری خواهد داشت. از آنجایی که تلویزیون الجی‌های OLED نور پس‌زمینه سنتی ندارند، تنظیمات نور پس‌زمینه اختصاصی ندارند. با این وجود، اگر بدانید کجا در منوی تنظیمات باید جستجو کنید، حداکثر خروجی آنها همچنان قابل کاهش است. به عنوان مثال، در تلویزیون الجی ال‌جی C1 OLED، این تنظیم روشنایی پیکسل OLED نامیده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: عیب یابی تلویزیون الجی بدون برق

0/5 (0 نقد و بررسی)