دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آیا می دانید چه چیزی باعث حرکت خطوط افقی در تلویزیون الجی می شود؟ چیزی برای نگرانی وجود ندارد، تلویزیون الجی شما هنوز سالم است. خطوط مزاحم می تواند به دلیل اتصالات شل، سیگنال های ضعیف، نرم افزار قدیمی یا مشکلات داخلی باشد. اگر مشکل کمی پیچیده‌تر باشد، راه‌حل‌ها می‌توانند به سادگی تمیز کردن آن، ضربه زدن به پشت تلویزیون الجی یا جستجوی خدمات حرفه‌ای باشند. پس بیایید تلویزیون الجی شما را تعمیر کنیم.

حرکت خطوط افقی در تلویزیون الجی

 

علل حرکت خطوط افقی در تلویزیون الجی

علل حرکت خطوط افقی در تلویزیون الجی را می توان به دو دسته طبقه بندی کرد:

  • عوامل خارجی اینها شامل دستگاه های خارجی، کابل ها و تداخل الکترومغناطیسی است. شناسایی و رفع آنها ساده ترین است.
  • عوامل داخلی اینها مشکلاتی در خود تلویزیون الجی هستند و ممکن است نیاز به توجه حرفه ای داشته باشند.

عوامل خارجی حرکت خطوط افقی تلویزیون الجی

برای حرکت خطوط افقی در تلویزیون ممکن است مشکل از دستگاهی باشد که برای مشاهده فیلم ها یا نمایش های تلویزیون الجیی خود استفاده می کنید. برای رد این احتمال، اطمینان حاصل کنید که کابل‌های اتصال دستگاه به تلویزیون الجی شما در شکل کامل و ایمن هستند. برای تأیید این موضوع، تلویزیون الجی خود را با ورودی ویدیوی دیگری آزمایش کنید.

همه دستگاه ها را از تلویزیون الجی جدا کنید. اجازه دهید هر دستگاه راه‌اندازی شود، سپس آن‌ها را یکی یکی وصل کنید. اگر هر یک از دستگاه‌ها باعث می‌شوند خطوط افقی دوباره ظاهر شوند، توجه کنید.

تداخل الکترومغناطیسی از سایر دستگاه ها

یکی دیگر از دلایل رایج حرکت خطوط افقی در تلویزیون الجی تداخل سایر وسایل الکترونیکی است. تداخل EM زمانی رخ می دهد که دو دستگاه با خواص الکتریکی متفاوت در مجاورت یکدیگر باشند. اکثر تلویزیون الجی های مدرن دارای فناوری ضد تداخل هستند تا از تداخل دستگاه های مجاور مانند روترهای بی سیم و مایکروویو جلوگیری کنند. اگر این فناوری به درستی کار نکند، صفحه ممکن است آن خطوط افقی آزاردهنده را نشان دهد. همچنین می توانید خطوط افقی روی تلویزیون الجی خود از سایر دستگاه های همسایه خود داشته باشید. EMI به ویژه در آپارتمان هایی با بسیاری از وسایل برقی رایج است.

این را ببینید  تنظیم Setting تصویر تلویزیون یا کالیبراسیون

اتصالات معیوب

اتصالات معیوب و شل شایع ترین علت ایجاد حرکت خطوط افقی در تلویزیون الجی است. اگر اخیراً تلویزیون الجی خود را جابه جا کرده اید، ممکن است کابل ها را به درستی وصل نکرده باشید. این امر مخصوصاً اگر از کابل های HDMI استفاده می کنید صادق است. کابل های شل می توانند به راحتی از درگاه های خود خارج شوند.

مشکل منبع ویدیو جعبه کابل، گیرنده ماهواره یا آنتن

کیفیت ضعیف سیگنال از خدمات کابلی یا ماهواره ای می تواند منجر به حرکت خطوط افقی در تلویزیون شود. این مشکل بیشتر در هنگام تماشای کانال های با کیفیت استاندارد نسبت به کانال های با کیفیت بالا رخ می دهد.

می توانید کیفیت سیگنال تلویزیون الجی را از گیرنده یا جعبه خود با اتصال مستقیم دستگاه دیگری به تلویزیون الجی خود بررسی کنید. اگر هنگام استفاده از دستگاه دیگری هیچ خط افقی روی صفحه نمایش وجود نداشته باشد، احتمالاً جعبه یا گیرنده سیگنال ضعیفی دارد.

همچنین باید بررسی کنید که آیا آنتن شما مقصر است یا خیر. آنتن خود را به تلویزیون الجی دیگری متصل کنید و عملکرد آن را کنترل کنید. اگر تلویزیون الجی دیگر بدون خطوط افقی تصاویر واضحی تولید می کند، تلویزیون الجی شما دچار مشکل می شود.

صفحه نمایش خیس یا کثیف

اگر صفحه نمایش خیس یا کثیف دارید، می تواند باعث نمایان شدن حرکت خطوط افقی در تلویزیون الجی شما شود. یک صفحه نمایش مرطوب باعث می شود که رطوبت در پشت شیشه تلویزیون الجی شما جمع شود و باعث اعوجاج تصویر شود. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، باید پس از مشاهده این مسائل، تلویزیون الجی خود را در اسرع وقت تمیز یا خشک کنید.

این را ببینید  تمیز‌ کردن صفحه‌ نمایشگر

اگر در مکانی با رطوبت بالا زندگی می کنید، ممکن است با مشکل متراکم شدن صفحه نمایش مواجه شوید. این ممکن است زمانی رخ دهد که از تلویزیون الجی خود در محیطی بسیار گرم استفاده می کنید، مانند اتاق بسته یا کمد بدون تهویه مناسب.

راه حل این مشکل سرراست است. صفحه تلویزیون الجی خود را با یک پارچه نرم پاک کنید تا گرد و غبار و آلودگی پاک شود. و در صورت امکان، تلویزیون الجی خود را در اتاقی با تهویه مناسب تماشا کنید.

بیشتر بدانید: دیگر نگران تلویزیون OLED الجی نباشید

0/5 (0 نقد و بررسی)