دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خاموش و روشن شدن تلویزیون الجی

خاموش و روشن شدن تلویزیون یکی  از مشکلات برخی از کاربران است که شاهد آن هستند. به این صورت که در هنگام پخش تصویر، ناگهان دستگاه خاموش و دوباره روشن می‌شود. گاهی خاموش و روشن شدن تلویزیون به این شکل است که نخست دستگاه روشن شده و بعد از مشاهده لوگو الجی دوباره خاموش می‌گردد که به این حالت Reboot نیز گفته می‌شود.  این مسئله می‌تواند نگران کننده باشد اما دلایلی دارد که به راحتی توسط متخصصین نمایندگی الجی قابل تشخیص و حل است و اگر به موقع این ایراد بررسی گردد، می‌توان آن  را چاره‌اندیشی کرد. در ادامه به دلایل و راه حل مشکل می‌پردازیم.

چرا تلویزیون خود به خود خاموش می‌شود؟

عوامل مختلفی ممکن است منجر به خاموش  و روشن شدن تلویزیون در هنگام کار شوند. نوسانات جریان برق در دستگاه، ویروسی شدن تلویزیونهای هوشمند با اتصال فلش یا هارد موجب این اتفاق می‌‌شود. گاهی خرابی آی سی برد پاور، مدار استندبای و مین برد تلویزیون نیز از  دلایل اصلی این مشکل هستند.

به عنوان مثال ممکن است جریان برق دچار نوسان شود و به دنبال آن شاهد خاموش شدن تلویزیون باشیم. در تلویزیون های هوشمند احتمال ویروسی شدن دستگاه نیز وجود دارد. همچنین اگر فلش یا هارد به تلویزیون وصل کرده باشید، ممکن است دستگاه آلوده بوده باشد. در این صورت با انتقال ویروس ها شاهد خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی خود خواهید بود.

خرابی برد پاور

برد پاور وظیفه تأمین ولتاژ سایر قطعات دستگاه را بر عهده دارد. در واقع انرژی الکتریکی مورد نیاز را به قطعات منتقل و ضمن روشن شدن دستگاه، باعث کار کردن آن می‌شود، به این صورت که بعد از دریافت ولتاژ 220 ولت، آن را از نوع AC به ولتاژ  DC تبدیل کرده و در نهایت به مین برد فرستاده می‌شود تا این قطعه مهم، جریان دریافتی را به سایر اجزا انتقال دهد به ویژه صفحه نمایش تا تصویر را نشان دهد. در نتیجه می‌توان حدس زد که یکی از عوامل ایراد خاموش و روشن شدن دستگاه، خرابی برد پاور است.

این را ببینید  تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد

خرابی مین برد تلویزیون الجی

تنها عامل بروز این مشکل، خرابی برد پاور یا تغذیه نیست. یکی دیگر از قطعات که ارتباط مستقسم با ولتاژ و روشن شدن تلویزیون دارد، مین برد می‌باشد. همانطور که در مطبی قبل گفتیم، برق دریافتی با ولتاژ DC را به سایر بخش‌ها می‌فرستد. مین برد در واقع وظیفه کنترل و هدایت همه قسمت‌های دستگاه را بر عهده دارد. این بخش‌ها شامل پردازشگر، انواع ورودی و خروجی، بخش‌های تیونر و غیره هستند. اینگونه می‌توان گفت که، مین برد نقش مغز در دستگاه دیجیتالی را دارد، یعنی تمامی دستوراتی که ما به عنوان دارنده تلویزیون به آن می‌دهیم، توسط مین برد به قطعات تلویزیون منتقل و در خواست ما اجرا می‌گردد.

پس هر گونه ایجاد اختلال در مدارات برد و خرابی قطعات آن، در عملکرد سایر قطعات نیز اثر گذاشته و استفاده از دستگاه را مشکل می‌کند، به خصوص اگر مربوط به روشن شدن تلویزیون باشد.

دلایل خاموش و روشن شدن تلویزیون‌های الجی در مدل‌های مختلف

در حقیقت بروز مشکل خاموش و روشن دستگاه در مدل‌های مختلف کمی فرق دارد. برای نمونه به این موارد اشاره می‌کنیم:

  • تلویزیون‌های LED سری lw

خاموش شدن ناگهانی در این سری بیشتر به خاطر خرابی مادربرد اتفاق می‌افتد که توسط کارشناسان تعمیر قابل حل هستند.

  • تلویزیون‌های ال ای دی جی

در این سری بیشتر مربوط به برد تغذیه است که قابل تعمیر می‌باشد.

  • مدل ۴۲led5600 تلویزیون الجی

در این مدل علت خاموش شدن ناگهانی مین برد است.

چگونه مشکل خاموش و روشن کردن تلویزیون الجی را رفع کنیم؟

همانطور که در مطالب بالاتر عرض کردیم، این مشکل دلایل مختلفی گرفته از مادر برد، برد تغذیه، نوسانات جریان برق، آلودگی با ویروس و غیره دارند. تعمیر هر یک از قطعات درگیر نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد که هر کسی قادر به انجام آن نیست. تکنسین‌های نمایندگی تعمیرات الجی به کمک تجربه و تجهیزات پیشرفته علت مشکل را شناسایی و سپس روش تعمیر را انتخاب می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتماً در هنگام مواجه شدن با خرابی دستگاه با کارشناسان مرکز تعمیرات تماس گرفته یا حضوری مراجعه نمایید.

این را ببینید  نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون ال جی
0/5 (0 نقد و بررسی)