دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خاموش شدن خود به خودی تلویزیون

آیا با دلایل خاموش شدن خود به خودی تلویزیون آشنایی دارید؟ ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که بعد از روشن کردن تلویزیون الجی بعد از چند دقیقه دوباره خاموش می شود. اما مشکل از کجاست نحوه عیب‌یابی تلویزیون الجیی که مدام خاموش می‌شود را بیاموزید و ببینید آیا زمان آن رسیده است که تلویزیون الجی جدیدی تهیه کنید یا خیر.

خاموش شدن خود به خودی تلویزیون

چرا تلویزیون الجی من به خودی خود خاموش و روشن می شود؟

در ادامه مهم ترین دلایل خاموش شدن خود به خودی تلویزیون الجی به شما معرفی می شوند.

مشکلات منبع تغذیه

کمی بررسی ممکن است به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی باعث می شود تلویزیون الجی شما به خودی خود روشن و خاموش شود. ابتدا منبع تغذیه را بررسی کنید. آیا سیم به طور ایمن به دیوار وصل شده است؟ اتصال شل می تواند باعث خاموش شدن غیرمنتظره تلویزیون الجی شما شود و همچنین سیم برق کهنه می شود. اگر متوجه سیم‌های فرسوده یا آسیب به سیم برق تلویزیون الجی خود شدید، وقت آن است که برای جلوگیری از مشکلات بیشتر و خطرات احتمالی برق، یک تلویزیون الجی جدید بخرید.

مشکلات دستگاه متصل

اگر منبع تغذیه نیست که تلویزیون الجی شما را خاموش و روشن می کند، دستگاه های متصل شما ممکن است مقصر باشند. آیا آن روکو قدیمی یا کنسول بازی قدیمی سیگنال‌های «بیدار شدن» را بدون درخواست شما به تلویزیون الجی شما ارسال می‌کند؟ اوه فناوری برای همیشه دوام نمی‌آورد و دستگاه‌های قدیمی‌تر در برخی مواقع نادرست کار می‌کنند.

برای ویژگی‌های داخلی که نیازی به وصل کردن دستگاه‌های اضافی ندارید، به تلویزیون الجی جدید اجاره‌ای، مانند تلویزیون الجی هوشمند 4K UHD LED سامسونگ 82 اینچی ارتقا دهید. نه تنها وضوح فوق العاده بالا و سرگرمی های درخواستی بی پایان را دریافت خواهید کرد، بلکه از قطع رابطه با آن ارائه دهنده گران قیمت کابل نیز رضایت خواهید داشت.

این را ببینید  بهترین تنظیمات اکولایزر برای تلویزیون ال‌جی

مشکلات سخت افزاری

اگر تلویزیون الجی شما به طور ناگهانی و بدون مشکل قابل مشاهده خاموش شد، ممکن است مشکل از داخل سخت افزار باشد. یک مشکل معمولی با مادربرد شروع می شود، جایی که تمام اجزای تلویزیون الجی شما با هم ملاقات می کنند و سیگنال ها را مبادله می کنند. اگر مادربرد فرسوده یا آسیب دیده باشد، تلویزیون الجی بیش از حد گرم می شود و باعث خاموش شدن و روشن شدن خود به خود می شود.

متأسفانه، تعویض یک مادربرد فرسوده می تواند یک تعمیر پرهزینه و غیر قابل اعتماد باشد. علاوه بر این، چه کسی وقت دارد تلویزیون الجیی را برای تعمیر به جایی بفرستد یا حمل کند، در صورتی که Rent-A-Center بتواند تلویزیون الجی جدیدی را به صورت رایگان به اتاق رسانه شما تحویل دهد؟ و معمولاً در همان روزی که سفارش می دهید!

چگونه تلویزیون الجیی را که به خودی خود روشن و خاموش می شود تعمیر کنم؟

اگر تلویزیون الجی شما روشن نمی ماند، این مراحل را امتحان کنید:

 تلویزیون الجی خود را روشن و سپس دوباره خاموش کنید

هنگامی که وسایل الکترونیکی از بین می روند، یکی از رایج ترین روش های حل این مشکل، خاموش و روشن کردن مجدد آنهاست. در مورد تلویزیون الجی شما، همین امر صدق می کند. با جدا کردن تلویزیون الجی خود شروع کنید و دکمه پاور را برای حدود 15 ثانیه نگه دارید. پس از آن، آن را دوباره وصل کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، به مراحل زیر بروید.

مطمئن شوید که تایمر تلویزیون الجی شما خاموش است

تایمرهای خواب اغلب یک ویژگی داخلی در اکثر تلویزیون الجی های مدرن هستند. اگر متوجه شدید که تلویزیون الجی شما هر روز تقریباً در همان زمان خاموش و روشن می شود، ممکن است تایمر شما مقصر باشد. در این صورت، می‌خواهید تنظیمات زمان‌بندی تلویزیون الجی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که این ویژگی غیرفعال است.

این را ببینید  7 مشکلات ماشین لباسشویی

 محافظ برق خود را خاموش کنید

یک محافظ برق یا کابل برق معیوب می تواند جریان الکتریکی را قطع کند یا برق کافی برای راه اندازی تلویزیون الجی شما را تامین نکند. برای بررسی اینکه آیا این مورد است، تلویزیون الجی را مستقیماً به پریز دیواری خود وصل کنید. اگر تلویزیون الجی کار می کند، ممکن است نوار برق قدیمی شما مقصر باشد و وقت آن رسیده است که یک نوار جدید تهیه کنید.

کنترل از راه دور را تست کنید

ممکن است یک دکمه روشن/خاموش روی تلویزیون الجی یا کنترل از راه دور دستگاه شما گیر کرده باشد که سیگنال‌های ثابتی را برای روشن و خاموش کردن تلویزیون الجی ارسال می‌کند. برای تعیین اینکه آیا این مشکل شماست، باتری ها را هر بار از یک دستگاه از راه دور خارج کنید. اگر وقتی ریموت را می کشید تلویزیون الجی روشن می ماند، یکنوع بازی شبیه لوتو! شما کنترل کننده معیوب را به صفر رسانده اید! آن کنترل از راه دور را تعمیر یا تعویض کنید و در اسرع وقت به تماشای پرخوری خود ادامه دهید.

پانل قطع کننده مدار خود را بررسی کنید

اگر تلویزیون الجی شما تنها چیزی نیست که خاموش می شود، ممکن است کلید مدار خانه شما خاموش شده باشد. نوسانات برق یا قطعی های موقت می تواند باعث این مشکل شود، و رفع آن به سادگی تنظیم مجدد کلید قطع کننده است. با این حال، اگر به طور مکرر این اتفاق بیفتد، تلویزیون الجی شما می تواند همان چیزی باشد که شکن را از بین می برد. در این صورت، وقت آن است که به یک برقکار مراجعه کنید یا یک تلویزیون الجی جدید و کم مصرف تر بخرید.

این را ببینید  تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد

وای فای خود را به طور موقت قطع کنید

آیا تلویزیون الجی شما به دستگاه‌های خانه هوشمند مانند Google Home™ یا Alexa™ متصل است یا در حال ارسال محتوا است؟ در مورد گوشی هوشمند شما چطور؟ اگر چنین است، فرمان‌های صوتی یا روال‌های هوشمند این دستگاه‌ها ممکن است باعث مشکلات تلویزیون الجی شما شود.

به جای بررسی همه دستگاه‌های هوشمند در خانه‌تان، تشخیص دقیق مشکل با جدا کردن تلویزیون الجی از Wi-Fi آسان‌تر است. این باید دیگر دستگاه‌ها را از کنترل تلویزیون الجی شما باز دارد. اگر قطع کردن وای فای مشکل را حل کرد، وقت آن است که بررسی کنید کدام دستگاه مشکل را ایجاد کرده است.

تنظیمات CEC را در تلویزیون الجی خود غیرفعال کنید

ویژگی CEC یا Consumer Electronics Control به دستگاه هایی که از طریق HDMI به تلویزیون الجی شما متصل هستند اجازه می دهد تنظیمات خاصی را کنترل کنند. به عنوان مثال، هنگام روشن کردن Roku خود، CEC می تواند تلویزیون الجی شما را به طور خودکار بدون نیاز به استفاده از کنترل اصلی تلویزیون الجی خود روشن کند.

برای عیب‌یابی، CEC تلویزیون الجی خود را غیرفعال کنید تا مشخص شود که آیا این موضوع باعث ایجاد مشکل شده است یا خیر. اگر مشکل متوقف شد، CEC را در دستگاه های دیگر خود یکی یکی غیرفعال کنید تا مقصر را پیدا کنید. تا زمانی که کسی را پیدا کنید که سیگنال تصادفی را ارسال می کند.

آیا می دانید: روش بازگردانی به تنظیمات کارخانه تلویزیون الجی

0/5 (0 نقد و بررسی)