دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

با سطح مشکی عالی، رنگ‌های باورنکردنی و پنل‌های بسیار نازک، عاشق نشدن تلویزیون‌ OLED الجی سخت است. نگرانی ها بی اساس نیستند و در واقع کاملا قابل درک هستند. تلویزیون های تلویزیون OLED الجی اولیه با این پدیده مشکل داشتند و این فناوری را زیر سوال برد. اما این روزها، تقریباً همه تلویزیون‌های تلویزیون OLED الجی موجود در بازار امروزی به اقدامات پیشگیرانه برای مهار سوختگی مجهز شده‌اند، و اگر نوع خاصی از بیننده تلویزیون نیستید، اصلاً نگران آن نباشید.

تلویزیون OLED الجی

سوختن تلویزیون OLED الجی چیست؟

حفظ تصویر (که معمولاً به عنوان سوختگی نامیده می شود) یک مشکل نمایش است که به صورت یک پس تصویر شبح مانند باقی مانده بر روی صفحه پس از استفاده زیاد ظاهر می شود. اصطلاح “حفظ تصویر” اغلب یک اثر کوتاه مدت را توصیف می کند، در حالی که اصطلاح “سوزاندن” به طور کلی به یک اثر طولانی مدت (و گاهی اوقات دائمی) اشاره دارد. اگر تا به حال یک تلویزیون قدیمی را در یک فرودگاه یا یک بار با طرح کلی آرم CNN یا یک علامت ورزشی به طور دائم بر روی تصویر مشاهده کرده اید، دست اول سوخته را دیده اید.

چشم انداز سوختن اعتبار تلویزیون های تلویزیون OLED الجی را برای نزدیک به یک دهه مخدوش کرده است. با این حال، Burn-in چیز جدیدی نیست. این به روزهای تلویزیون های CRT برمی گردد. متأسفانه (اگرچه قابل درک است، با توجه به وضعیت برتر فناوری تلویزیون OLED الجی)، این پدیده مانند یک راز آشکار ناخوشایند بر شهرت درخشان تلویزیون های تلویزیون OLED الجی نفوذ کرده است. نگرانی‌های مشابهی در مورد تلویزیون‌های پلاسما نیز وجود داشت و نقش مهمی در نابودی نهایی آن فناوری داشت. برای درک اینکه چقدر باید در مورد احتمال سوختگی نگران باشید، ابتدا مهم است که بفهمید چه چیزی باعث آن می شود.

این را ببینید  عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی

چه چیزی باعث سوختن تلویزیون OLED الجی می شود؟

Burn-in نتیجه ماندن یک تصویر ثابت برای مدت طولانی روی صفحه نمایش است. نشان‌واره‌های کانال، چیرون‌های خبری، گزینه‌های منوی Blu-ray، و هر چیز دیگری که برای مدت طولانی روی نمایشگر ثابت بماند، می‌تواند باعث سوختگی شود.

با این حال، به طور حیاتی، این عناصر تصویر بالقوه مشکل‌ساز واقعاً باید قبل از ایجاد هر گونه مشکلی برای تلویزیون‌های مدرن برای مدت زمان طولانی غیرعادی روی نمایشگر قرار گیرند.

آیا باید نگران سوختن تلویزیون OLED الجی باشم؟

برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، سوختن یک افسانه نیست. دلیلی وجود دارد که سازندگان تلویزیون تلویزیون OLED الجی ها را به اقدامات پیشگیرانه مختلف برای سوختن مجهز می کنند. با این حال، اگر تلویزیون را در شرایطی که اکثر ما در نظر می گیریم، تماشا می کنید، نگرانی جدی نیست.

یک تلویزیون ممکن است با لوگوی دائمی و فانتوم CNN مخدوش شود، اما فقط با این مشکل برخورد می کند زیرا آن تلویزیون خاص برای چندین ساعت متوالی در روز روی CNN تنظیم می شود – بسیار طولانی تر از بسیاری از تلویزیون های ما در خانه. حتی اگر بیشتر روزهای شما صرف تماشای تلویزیون می‌شود، باید ساعت‌های زیادی از تصاویر ثابت تماشا کنید تا تلویزیون تلویزیون OLED الجی شما در معرض خطر قرار بگیرد.

اگر از تلویزیون تلویزیون OLED الجی خود به این روش استفاده می کنید یا از آن به عنوان مانیتور استفاده می کنید، نسبت به مصرف کننده معمولی در معرض خطر سوختگی بالاتری قرار دارید. توصیه می کنیم تلویزیون خود را به طور دوره ای خاموش کنید تا به پیکسل های آن استراحت دهید.

این را ببینید  مشکل اتصال به اینترنت در تلویزیون

اگر عادت‌های تماشای خود را بررسی کرده‌اید و همچنان نگران خرید تلویزیون تلویزیون OLED الجی هستید، می‌توانید از این واقعیت راحت باشید که تقریباً هر برند تلویزیونی بزرگ تلویزیون‌های تلویزیون OLED الجی خود را با اقدامات نرم‌افزاری طراحی شده برای کاهش خطر سوختگی تجهیز می‌کند.

اقدامات پیشگیرانه از سوختن تلویزیون OLED الجی توسط برند

امروز به سختی می توانید تلویزیون تلویزیون OLED الجی را در قفسه ها پیدا کنید که برای جلوگیری از سوختن و حفظ طول عمر طراحی نشده باشد. در اینجا آمده است که چگونه برخی از محبوب ترین تولید کنندگان تلویزیون تلویزیون OLED الجی قصد دارند از سرمایه شما محافظت کنند.

تلویزیون های تلویزیون OLED الجی

تلویزیون‌های تلویزیون OLED الجی ال‌جی (مانند C2، A1 و G1) با انواع اقدامات پیشگیری از حفظ تصویر که مستقیماً در نرم‌افزارشان تعبیه شده‌اند، ارائه می‌شوند. برخی فرآیندهای پس زمینه هستند در حالی که برخی دیگر دستی هستند.

اولاً، ال‌جی‌های تلویزیون OLED الجی توانایی تشخیص آرم‌های ثابت روی صفحه و تنظیم درخشندگی آن‌ها را برای جلوگیری از حفظ تصویر دارند. آنها همچنین چیزی به نام Pixel Refresher را ارائه می دهند که وقتی تلویزیون پس از چهار ساعت استفاده تجمعی خاموش می شود، به طور خودکار اجرا می شود. Pixel Refresher با اسکن و تازه کردن پیکسل های تلویزیون، خرابی پیکسل ها را جبران می کند. همچنین در صورت تشخیص سوختگی می توان آن را به صورت دستی کار کرد. Pixel Refresher صرفاً یک ابزار پیشگیری از سوختگی نیست، اما راه طولانی را برای تضمین طول عمر تلویزیون OLED الجی شما انجام می دهد.

این را ببینید  لباسشویی ال جی در حال کارکردن و کلیک کردن است

جعبه ابزار حفظ تلویزیون OLED الجی ال‌جی Screen Shift است که به‌طور نامحسوس تصویر را در طول زمان جابه‌جا می‌کند. می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره تعهد ال‌جی به جلوگیری از حفظ تصویر در وب‌سایت رسمی ال‌جی بخوانید.

آیا می دانید: 6 نشانه که تلویزیون الجی شما نیاز به تعمیر دارد

0/5 (0 نقد و بررسی)