دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

عبارات دقیق برای خطاهای خاص تلویزیون ال جی از منبعی به منبع دیگر متفاوت است، تا حدی به این دلیل که سازندگان تلویزیون ال جی انگیزه زیادی برای صحبت در مورد عیوب در محصولات خود ندارند. نواربندی که به آن کانتورینگ یا پوسترسازی کاذب نیز گفته می‌شود، به نوارهای رنگی جامد غیر واقعی در مناطقی اشاره دارد که باید یک انتقال صاف را نشان دهند. اما برای رفع این مشکل چه راهکاری های وجود دارد؟ در این مقاله به رفع مشکل باندینگ تلویزیون ال جی خواهیم پرداخت.

رفع مشکل باندینگ تلویزیون ال جی

رفع مشکل باندینگ تلویزیون ال جی و اثرات آن

برای رفع مشکل باندینگ تلویزیون ال جی نواربندی زمانی که تصاویر تلویزیون ال جی تغییر تدریجی بین سایه های یک رنگ را نشان می دهند، تأثیر می گذارد. یکی از واضح‌ترین نمونه‌های آن، فیلم‌هایی از آسمان است که در آن رنگ آبی از آبی روشن در پایین به آبی تیره در بالا تغییر می‌کند. هنگامی که نواربندی اتفاق می‌افتد، انتقال صاف نیست و به نظر می‌رسد که آن بخش از تصویر به نوارهایی شکسته می‌شود که هر کدام دارای یک سایه ثابت هستند. این نوارها به جای یک انتقال صاف، یک مرز ناهموار بین سایه های آبی ایجاد می کنند.

علل احتمالی باندینگ تلویزیون ال جی

برای رفع مشکل باندینگ تلویزیون ال جی متداول ترین توضیح برای نواربندی در روشی است که تلویزیون ال جی های جداگانه نور قرمز، سبز و آبی را به نسبت های مختلف برای تولید رنگ ترکیب می کنند. در برخی موارد، مشکل ممکن است این باشد که ماده منبع دارای سایه های رنگی بیشتری نسبت به صفحه نمایش است.

این را ببینید  عیب یابی و رفع مشکلات رایج تلویزیون ‌های جی پلاس ال جی

در موارد دیگر، تلویزیون ال جی ممکن است از تکنیک هایی برای ایجاد طیف وسیع تری از سایه های رنگ استفاده کند. گاهی اوقات، این شامل ایجاد سایه هایی فراتر از رنگ های موجود در ماده منبع است. چنین تکنیک هایی همیشه موثر نیستند. در هر دو مورد، نتیجه این است که یک باند بزرگ از پیکسل‌ها که در حالت ایده‌آل در سایه‌های مختلف قرار دارند، در عوض در نوارهایی از رنگ‌های یکنواخت نمایش داده می‌شوند.

برخورد با باندینگ

برای رفع مشکل باندینگ تلویزیون ال جی در بررسی های محصول به ذکر موارد باندینگ دقت کنید و در نمایشگاه ها برای نشانه های باندینگ صفحه نمایش را بررسی کنید. مجموعه های مختلف سطوح مختلف باند را نمایش می دهند. قابل توجه بودن هم به محتوا و هم به تولید فیلمی که تماشا می کنید بستگی دارد.

بخش رنگ منوی تنظیمات روی صفحه نمایش خود را بررسی کنید تا ببینید آیا هیچ گونه تنظیماتی باعث کاهش یا حذف باند می شود. مجموعه شما ممکن است تنظیم خاصی را ارائه دهد که به طور خاص با هدف حذف باندها انجام می شود: به عنوان مثال، برخی از مجموعه های سونی تنظیماتی به نام درجه بندی صاف دارند. از طرف دیگر، سعی کنید ویژگی‌های ویژه تلویزیون ال جی خود را که مربوط به کنترل رنگ است، خاموش کنید. آنها می توانند باعث ایجاد یا بدتر شدن باند شوند.

ویجود میله ها در نمایشگر تلویزیون

برای رفع مشکل باندینگ تلویزیون ال جی اصطلاح “باندبندی” گاهی اوقات برای یک مشکل متفاوت استفاده می شود که به عنوان “میله های زندان” یا “مشکلات یکنواختی صفحه نمایش” نیز شناخته می شود. در این حالت، برخی از قسمت های صفحه بدون توجه به تصویر مورد نظر، سبک تر از سایر قسمت ها هستند. گاهی اوقات این نابرابری آنقدر شدید است که به صورت خطوط عمودی متمایز به نظر می رسد. این مشکل بیشتر مربوط به مجموعه های LED است.

این را ببینید  مشکلات رنگ تلویزیون lg

این دیودها از دیودهای ساطع کننده نور برای تولید نوری استفاده می‌کنند که از کریستال‌های مایع عبور می‌کند و یک تصویر تولید می‌کند. برخی از مجموعه ها به اندازه کافی خوب کار نمی کنند تا نور LED ها را به طور یکنواخت در سراسر صفحه پخش کنند. علاوه بر بررسی بررسی ها، می توانید از دیسک های تست تخصصی برای بررسی مشکلاتی مانند میله های زندان استفاده کنید.

بیشتر بدانید: طول عمر تلویزیون های الجی

0/5 (0 نقد و بررسی)