دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آیا در تلویزیون هوشمند الجی خود با صفحه نمایش سیاه روبرو هستید؟ آیا روشن است و نمی توانید تصویری را ببینید؟ ممکن است تلویزیون شما خوب کار کند و ناگهان صفحه نمایش کاملا سیاه شود. همچنین ممکن است صدای پخش شده را بشنوید، میزان صدا را تنظیم کنید و کانال ها را تغییر دهید، اما هنوز نمی توانید چیزی را روی صفحه نمایش ببینید. قبل از عجله برای دور انداختن تلویزیون و خرید تلویزیون جدید راه حل های احتمالی وجود دارد که می توانید به راحتی آنها را امتحان کنید.

مشکل ممکن است از چند چیز از جمله منبع، کابل ها یا هر ورودی دیگر ناشی شود. در حالی که این صفحه سیاه مرگ نیست، اما می توانید به راحتی در خانه مشکل را عیب یابی و رفع کنید. با این حال، برخی موارد ممکن است نشان دهد که صفحه نمایش مرده است، بنابراین، شما باید به دنبال خدمات حرفه ای در نمایندگی تلویزیون الجی باشید.

صفحه نمایش سیاه در تلویزیون

چه چیزی باعث مشکل صفحه نمایش سیاه در تلویزیون هوشمند الجی شما می شود؟

بنابراین، پس از دریافت گزارش‌های متعدد از چندین کاربر، تصمیم به بررسی این موضوع گرفتیم و مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها را ارائه کردیم که مشکل اکثر کاربران را حل کرد. همچنین، ما به دلایل ظاهر شدن مشکل صفحه نمایش سیاه در تلویزیون هوشمند الجی پرداختیم و آنها را در زیر لیست کردیم.

  • مشکل اتصال کابل: تلویزیون هوشمند الجی شما به دلیل مشکل اتصال کابل، احتمالاً صفحه نمایش سیاهی دارد. اتصالات شل، کابل های آسیب دیده یا منابع برق غیرفعال دلیل احتمالی مشکل در تلویزیون شما هستند.
  • مشکل منابع: علاوه بر این، این مشکل می تواند ناشی از مشکلات مرتبط با منابع مانند پخش کننده DVD، جعبه کابل یا سایر منابع خارجی باشد. برای اینکه بفهمید مشکل از منابع است یا خیر، دکمه Menu را روی کنترل از راه دور فشار دهید. اگر منو روی صفحه تلویزیون شما ظاهر می شود، پس مشکل از منابع است.
  • مشکل تنظیم ورودی ها: مشکل صفحه سیاه می تواند به دلیل مشکل تنظیم ورودی ها باشد. ممکن است تلویزیون شما روی یک ورودی اشتباه تنظیم شده باشد. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما روی ورودی صحیح تنظیم شده است تا از این مشکل جلوگیری شود.
  • مشکل به‌روزرسانی میان‌افزار: ممکن است صفحه تلویزیون شما به دلیل سیستم‌افزار منسوخ شده سیاه رنگ باشد. بنابراین، برای حل این مشکل، سیستم عامل باید به روز شود.
  • حالت تایمر خواب/حالت صرفه جویی انرژی: در مواردی که تلویزیون شما به طور تصادفی سیاه می شود، مشکل می تواند به دلیل روشن بودن تایمر خواب یا حالت صرفه جویی در انرژی باشد. در نظر بگیرید که آنها را خاموش کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.
  • خرابی سخت‌افزار: همچنین ممکن است تلویزیون شما به دلیل نقص سخت‌افزاری صفحه سیاه نشان دهد. این ممکن است یک برد مدار معیوب، پانل تلویزیون معیوب یا LED معیوب در تلویزیون باشد. برای این مورد، باید به دنبال خدمات حرفه ای باشید تا تلویزیون خود را تعمیر کنید.
این را ببینید  دلایل روشن نشدن تلویزیون الجی

اکنون که درک اولیه ای از ماهیت موضوع دارید، به سمت راه حل ها می رویم. اطمینان حاصل کنید که این موارد را به ترتیبی که فهرست شده اند اجرا کنید تا از هرگونه درگیری جلوگیری شود.

راه حل 1: از اتصال مناسب کابل اطمینان حاصل کنید

باید مطمئن شوید که یک کابل مناسب بین منابع خارجی و تلویزیون شما وجود دارد. این به شما اطلاع می دهد که آیا مشکل به دلیل اتصال است یا هر مشکل دیگری. بنابراین، باید تمام اتصالات را جدا کنید تا مطمئن شوید که اتصالات شلی وجود ندارد. همچنین، باید مطمئن شوید که کابل برق و منبع تغذیه در شرایط کاری خوب قرار دارند.

هنگامی که کارتان تمام شد اما مشکل همچنان نشان داده شد، کابل ها را بررسی کنید تا ببینید آسیب دیده اند یا معیوب هستند. کابل کواکسن و کابل HDMI باید سالم باشند. اگر کابل شکسته ای پیدا کردید، از کابل دیگری استفاده کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. همچنین می توانید سعی کنید از یک پورت HDMI به پورت دیگر سوئیچ کنید تا بررسی کنید که آیا پورت به خوبی کار می کند یا خیر. اگر باز هم جواب نداد، نگران نباشید، حتما به راه حل بعدی بروید تا زمانی که راه حل مشکل را پیدا کنید.

راه حل 2: منابع را دوباره بررسی کنید

اول از همه، برای بررسی اینکه آیا مشکل مربوط به منابع شماست، از کنترل از راه دور برای فشار دادن دکمه Menu استفاده کنید. اگر منو روی صفحه ظاهر شد، تلویزیون در وضعیت خوبی است و مشکل باید به منبع مربوط باشد. منابع ممکن است شامل SAT Box، Cable Box، DVD Player، Amazon، Roku و غیره باشند.

این را ببینید  تلویزیون الجی شما چه مدت باید دوام بیاورد؟

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که این منابع را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها به خوبی کار می کنند. سعی کنید منابعی را که استفاده می کنید خاموش و سپس دوباره روشن کنید. با این کار خطای موقت در سورس ها حل می شود و مشکل صفحه سیاه حل می شود. اگر جواب نداد، سعی کنید منبع دیگری را به تلویزیون یا همان منبع را به تلویزیون دیگری وصل کنید. این به شما امکان می دهد منابع را دوباره بررسی کنید و راه حل احتمالی برای مشکل پیدا کنید.

راه حل 3: ورودی تلویزیون را به درستی تنظیم کنید

تلویزیون شما ممکن است به دلیل تنظیمات نادرست ورودی های تلویزیون، مشکل صفحه سیاه را نشان دهد. ممکن است دستگاه منبع نیز روشن نشود. بنابراین، باید مطمئن شوید که ورودی ها به درستی تنظیم شده اند. با استفاده از کنترل از راه دور، دکمه منبع را فشار دهید تا ورودی های موجود را ببینید و در تنظیمات ورودی حرکت کنید تا مطمئن شوید که آنها به درستی تنظیم شده اند.

علاوه بر این، مطمئن شوید که ورودی تلویزیون روی قطعه ای که در حال حاضر استفاده می کنید تنظیم شده باشد. همچنین، می‌توانید سعی کنید تمام ورودی‌های تلویزیون را یکباره تغییر دهید تا مطمئن شوید که مؤلفه به درستی به ورودی صحیح وصل شده‌اید. به این ترتیب، احتمالاً مشکل صفحه سیاه در تلویزیون هوشمند الجی خود را حل خواهید کرد.

راه حل 4: خاموش کردن Power Saver/Sleep Timer

ممکن است به طور تصادفی تایمر خواب یا حالت صرفه جویی در انرژی را روشن کرده باشید. عملکرد تایمر خواب احتمالاً پس از یک دوره از پیش تنظیم شده به طور خودکار تلویزیون شما را خاموش می کند. این می تواند دلیل محتملی برای نمایش صفحه سیاه تلویزیون شما باشد. حالت صرفه جویی در مصرف انرژی نیز احتمالاً این مشکل را در تلویزیون هوشمند الجی شما ایجاد می کند.

این را ببینید  سیاه شدن تصویر تلویزیون الجی

بنابراین، برای حل مشکل صفحه سیاه تلویزیون خود، باید این ویژگی ها را خاموش کنید. برای خاموش کردن تایمر خواب، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه منو را روی کنترل از راه دور فشار دهید.
  • سیستم را انتخاب کرده و روی Time کلیک کنید.
  • تایمر خواب را انتخاب کنید و آن را خاموش کنید.

از طرف دیگر، برای خاموش کردن حالت صرفه جویی در انرژی باید مراحل زیر را دنبال کنید:

نکته حرفه ای: اگر مشکل از رایانه یا لپ تاپ/نوت بوک شما است، باید از Restoro Repair استفاده کنید که می تواند مخازن را اسکن کرده و فایل های خراب و از دست رفته را جایگزین کند. این در بیشتر موارد کار می کند، جایی که مشکل به دلیل خرابی سیستم منشأ می گیرد. با کلیک بر روی اینجا می توانید Restoro را دانلود کنید

  • با استفاده از کنترل از راه دور، دکمه منو را فشار دهید.
  • به تنظیمات تلویزیون خود بروید.
  • حالت ذخیره انرژی را انتخاب کرده و آن را خاموش کنید.

آیا می دانید: ویژگی های کیفیت تصویر تلویزیون الجی

0/5 (0 نقد و بررسی)