دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چرا تلویزیون الجی روشن نمی‌شود؟

تلویزیون به عضوی از خانواده بدل شده و پرکاربردترین محصولات منزل محسوب می‌شود و تولیدات الجی به عنوان یکی از غول‌های تکنولوژی تلویزیون از محبوبیت بالایی در خانوده‌های ایرانی برخوردار است اما همچون سایر برندها به دور از خرابی و بروز مشکل نیست و گاهاً دچار ایراداتی می‌گردد که برخی از آن‌ها رایج و به راحتی قابل حل می‌باشد اما بعضی از مشکلات، نیاز به تعمیرات تخصصی دارد.

فرض کنید بعد از یک روز طولانی در محل کار به منزل آمده یا در تعطیلات به سر می‌برید که با مشکل روشن نشدن تلویزیون مواجه می‌شوید.  مشتری‌هایی برای تعمیر تلویزیون و حل مشکل روشن نشدن تلویزیون با ما تماس می گیرند. این مورد نیز از جمله مواردی است که نیاز به بررسی متخصصین دارد اما گاهی به علت مسائل پیش و پا افتاده و ساده دچار مشکل شده است. پس بهتر است ابتدا نکاتی که در ادامه بیان خواهد شد را مطالعه و سپس در صورت برطرف نشدن ایراد، با کارشناسان مرکز تعمیرات الجی تماس بگیرید. اینجا به پیرامون این مسئله پرداخته تا به راحتی مشکلتان را رفع نمایید.

ایراد روشن نشدن دستگاه معمولاً به علت وجود نقص در عملکردهای برق‌رسانی تلویزیون رخ می‌دهد، مگر اینکه بخش‌های سخت افزاری باعث بروز این مشکل شده باشد. بنابراین نخست مواردی که در پایین ذکر می‌شود را انجام داده و اگر مشکلتان حل نشد با ما تماس بگیرید.

  1. اول با بررسی پریز و محافظ برق مطمئن شوید که مشکلی نداشته و بعد نمایشگر خود را به پریز وصل نمایید. در این صورت متوجه می‌شوید که آیا ایراد از محافظ است یا تلویزیون؟
  2. در برخی از مدل‌های قدیمی یک کلید یا دکمه پاور در زیر یا پشت دستگاه قرار دارد که می‌توانید آن را چک کنید.
  3. کابل پاور را بررسی کنید. شاید ایراد از خرابی کابل باشد.
این را ببینید  اتصال گوشی به تلویزیون

اگر  با بررسی موارد بالا مشکلتان حل نشد، حتماً نیاز به بررسی قطعات دستگاه است. یکی از مهم‌ترین این قطعات که در برق‌رسانی نقش دارد برد پاور است. پاور یا منبع تغذیه انرژی مورد نیاز برای روشن شدن و کار کردن دستگاه را تأمین می‌کند.

معمولاً اگر دستگاه دیر روشن شود یا به طور کامل خاموش گردد، برد پاور دچار ایراد و اختلالات شده است که باید توسط متخصصین مرکز، بررسی شود و در شرایطی که امکان تعمیر قطعه وجود نداشته باشد، بخشی از قسمت‌های برد پاور مثل ترانزیستور یا کل آن با قطعه اورجینال تعویض می‌گردد. اما سعی مجموعه تعمیرات رسمی الجی بر تعمیر قطعات بوده تا از هزینه‌های شما کاسته شود.

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن تلویزیون، خرابی مین برد دستگاه می‌باشد. برد از قطعات مختلفی تشکیل شده که در عملکرد کلی سیستم نقش دارد و خرابی آن، بیشتر در تلویزیون‌هایی رخ می‌دهد که چند سال کار کرده و با فرسودگی قطعات روبرو شده و باید با جنس اصل تعویض گردند.

در برخی موارد ممکن است دستگاه ویروسی شده باشد. در این صورت آی سی حافظه دچار اختلال شده و باید توسط دستگاه پروگرمر، برنامه‌ریزی شوند. یکی از راه‌های ورود بد افزار و ویروس استفاده از فلش‌های آلوده به بد افزار می‌باشد. البته این مورد بسیار کم رخ می‌دهد اما توسط تکنسین‌های مرکز بررسی می‌شود.

بک لایت تلویزیون یکی دیگر از قطعات مهم است که نمایش تصویر را با تأمین نور پس زمینه برعهده دارد. این بخش در اثر عوامل مختلف چون ضربه، آبخوردگی و استهلاک خراب می‌شود.

این را ببینید  مشکلات رنگ تلویزیون الجی

مسئله دیگری که وجود دارد، برخی از دلایل خرابی در مدل‌های مختلف تلویزیون الجی شایع‌تر است که کارشناسان با توجه به تجربه و آگاهی از رایج‌ترین خرابی مدل‌ها قادر به شناسایی و رفع مشکل هستند.

رفع مشکل روشن نشدن دستگاه در مرکز تعمیرات

وقتی تلویزیون روشن نمی شود، ابتدا توسط تکنسین‌های مرکز عیب یابی دقیقی از علت این اختلال صورت می‌گیرد. سپس وارد فاز تعمیرات می‌شود. گاهی نیز شدت اختلال تا حدی است که تعمیرکار مجبور است از مسیر تعویض مشکل را حل کند. با عیب‌یابی صحیح منشأ مشکل به وجود آمده به درستی شناسایی شده و تعمیر به درستی انجانم می‌گیرد. در مرکز تعمیرات تلویزیون الجی با استفاده از ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته، بهترین و با کیفیت ترین خدمات تعمیراتی اجرا می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)