دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

علت روشن نشدن تلویزیون قدیمی

مراجعین بخش تعمیرات تلویزیون از تلویزیون های crt با نام تلویزیون قدیمی نام می برند. اصول کار و ساختار تلویزیون های crt کاملا با تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی متفاوت است. در این تلویزیون ها علت روشن نشدن تلویزیون را بیشتر باید در خرابی بخش پاور و یا بخش هوریزنتال دستگاه جستجو کرد.

در بخش پاور عموم تلویزیون های crt از آی سی با پیشوند نام str استفاده شده است و عموما به همین نام هم شناخته می شوند. در بخش هموریزنتال هم دو المان ترانزیستور خروجی و ترانس های ولتاژ آسیب پذیر تر از سایر قطعات هستند.

دیر روشن شدن تلویزیون

در عموم تلویزیون های crt خرابی خازن های بخش پاور باعث می شود که این بخش به درستی کار نکند. ماهیت شیمیایی خازن های الکترولیت به گونه ای است که به مرور زمان ظرفیت خود را از دست می دهند. این ظرفیت از دست رفته که به علت تغییرات مواد شیمیایی داخل خازن است در اثر گرم کردن فقطعه معیوب به صورت موقتی اصلاح می شود. نتیجه این وضعیت این است که مدار معیوب بعد از مدتی در اثر گرم شدن و برگشت ظرفیت خازن های معیوب مجددا شروع به کار می کند.

معمولا این خرابی در تلویزیون های crt به مرور ایجاد می شود و پیشرفت می کند مثلا در اوایل ظهور ایراد، بعد از چند دقیقه تلویزیون روشن می شود که به مرور این زمان افزایش می یابد.

روشن نشدن تلویزیون ال سی دی

در تلویزیون های ال سی دی قضیه کامل فرق می کند. بخش های مختلف دستگاه به صورت بردهای مجزا طراحی شده اند:

این را ببینید  ریست فکتوری تلویزیون

برد پاور، مین برد، برد تی کان، برد بک لایت بخش های اصلی و مشترک همه تلویزیون های ال سی دی هستند که عموما خرابی بردهای پاور و مین برد می تواند علت روشن نشدن تلویزیون باشد.

در تلویزیون های ال سی دی به علت ساختار ساده تر و استفاده بیشتر از قطعات dip امکان تعمیر بردها بیشتر است. مثلا در صورت خرابی برد پاور امکان تعمیر بسیار بیشتر از تلویزیون های ال ای دی است.

روشن نشدن تلویزیون الجی

روشن نشدن تلویزیون الجی یک تفاوت بزرگ با سایر تلویزیون ها دارد: وجود سیستم عیب یاب داخلی و فعال شدن آن که به صورت چشمک زدن چراغ پاور دستگاه نمایان می شود.

به صورت مختصر این گونه است که با ایجاد خرابی در یکی از بردهای دستگاه، تلویزیون خاموش می شود و چراغ جلوی دستگاه چشمک می زند. تعداد چشمک ها محل خرابی و قطعه معیوب را مشخص می کند.

روشن نشدن تلویزیون ال ای دی

روشن نشدن تلویزیون های ال ای دی، علت های متفاوتی می تواند داشته باشد. در مدل های مختلف با ساختارهای متفاوتی روبرو هستیم که هر یک نقاط ضعف خاص خود را دارند.

در تلویزیون های الجی و پاناالجیک استفاده از عیب یاب داخلی باعث شده است که روشن نشدن تلویزیون همراه با چشمک زددن چراغ جلوی تلویزیون باشد و همان طور که گفتیم تعداد چشمک ها قطعه معیوب را مشخص می کند. در ادامه به چند مورد متوداول خرابی تلویزیون الجی اشاره می کنیم که برای دریافت فایل کامل می توانید به نوشته های مرتبط با تعمیر تلویزیون الجی مراجعه کنید:

این را ببینید  تلویزیون LG QNED

2 چشمک: خراب برد پاور

3 چشمک: خرابی مین برد

4 چشمک: خرابی LD

5 چشمک: خرابی پنل و برد تی کان

8 چشمک: خرابی بخش صوت

در تلویزیون های ال جی هم تغییر نوع طراحی تلویزیون های ال ای دی نسبت به تلویزیون های ال سی دی و ما قبل آن باعث شده است که بیشتر خرابی ها در مین برد دستگاه ایجاد شود.

استفاده از قطعات SMD بسیار ظریف و استفاده از سیستم عامل های مختلف این برد را بسیار آسیب پذیر کرده است که در اثر عوامل مختلف به راحتی آسیب می بیند و در اکثر موارد احتما تعمیر آن بسیار کم است.

0/5 (0 نقد و بررسی)