دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چرا تلویزیون LG من روشن و خاموش می شود؟

وقتی مردم برای اولین بار تلویزیونی را می بینند که به نظر می رسد نمی خواهد روشن بماند یا به نظر نمی رسد که باید روشن باشد یا خیر، احساس نگرانی کاملاً طبیعی است. به هر حال، تلویزیون ها گران هستند و اگر لازم نیست مجبور به تعویض آنها نیستید. با چشمک زدن صفحه می توانید به نظر برسید که مشکل سیم کشی داخلی یا چیزی بدتر وجود دارد.

در بسیاری از موارد، تلویزیون های ال جی نیازی به باز شدن ندارند تا این مشکل برطرف شود، اما معمولاً مشکل از سیم کشی است. در بیشتر موارد، این نشان می دهد که کابل HDMI خراب است، تلویزیون نیاز به تنظیم مجدد سخت دارد یا فقط تنظیمات تصویر اشتباه را برای تنظیم تلویزیون انتخاب می کند.

نحوه عیب یابی تلویزیونی که همچنان چشمک می زند و خاموش می شود

چند خبر خوب برای افرادی که به دنبال عیب یابی تلویزیون خود هستند وجود دارد: برای این کار به هیچ ابزاری احتیاج نخواهید داشت. در اینجا نحوه اطمینان از اینکه تلویزیون شما مشکل پلک زدن را گام به گام متوقف می کند، آورده شده است.

قبل از اینکه شروع کنی

مهم است بدانید که بسیاری از مشکلات سوسو زدن تلویزیون را می توان با خاموش و روشن کردن مجدد تلویزیون حل کرد. از ما نپرسید چرا این کار می کند. فقط این کار را می کند، و راه خوبی است برای بررسی اینکه آیا مشکل جزئی است یا نیاز به کار بیشتری دارد.

این را ببینید  تلویزیون LG B1 65 inch

عیب یابی تنظیمات تلویزیون

قبل از شروع به بررسی سخت افزار یا انجام کارهای بسیار شدید، نگاهی به تنظیمات تلویزیون خود بیندازید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  1. ریموت خود را بگیرید و یک آزمایش تصویر انجام دهید. اگر تلویزیون شما دکمه تست تصویر ندارد، این مورد را رد کنید.
  2. اگر متوجه شدید که در هنگام آزمایش تصویر چشمک زدن تلویزیون شما متوقف می شود، گزینه صرفه جویی در انرژی خود را روی OFF قرار دهید. این معمولاً برای رفع آن کافی خواهد بود.
  3. اگر هنوز چشمک می زند، تنظیمات تصویر خود را بررسی کنید. در صورت روشن بودن حالت تصویر هوشمند خود را خاموش کنید و به یک تنظیم استاتیک بروید.

انجام این کارها به تنهایی باید بیش از حد کافی باشد تا تلویزیون شما ثابت شود. با این حال، این احتمال وجود دارد که شما همچنان چشمک بزنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، عیب یابی را ادامه دهید.

اتصالات خود را عیب یابی کنید

مسئله دیگری که می تواند باعث چشمک زدن تلویزیون در مدل های LG شود، مربوط به اتصالات کابل است. در اینجا نحوه استفاده بیشتر از عیب یابی کابل خود آورده شده است:

  1. بررسی کنید که آیا تلویزیون شما به درستی وصل شده است. اگر به پریز وصل شده است، سعی کنید آن را به دیوار وصل کنید تا ببینید آیا چیزی تغییر می کند یا خیر.
  2. کابل HDMI خود را خاموش کنید. گاهی اوقات، کابل HDMI خراب می تواند باعث چشمک زدن شود. سعی کنید آن را برای دستگاه جدید خاموش کنید تا ببینید آیا سوسو زدن آن متوقف می شود یا خیر. اگر تلویزیون شما نصب است، ممکن است لازم باشد آن را بردارید و بلند کنید تا HDMI را خاموش کنید یا یک پریز جدید را بررسی کنید.
این را ببینید  مشکلات تلویزیون‌های جی پلاس

هنوز مشکل دارید؟ تنظیم مجدد سخت باید هر چیز دیگری را برطرف کند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

یک تنظیم مجدد سخت از تلویزیون ال جی انجام دهید

تلویزیون های ال جی دارای یک روش تنظیم مجدد هستند که به دلیل رفع سوسو زدن و همچنین بسیاری از مشکلات دیگر شناخته شده است. به این ترتیب باید این را امتحان کنید:

  1. تلویزیون خود را از برق بکشید بله، این اولین قدم است.
  2. دکمه POWER را برای 10 ثانیه نگه دارید. هرچند که ممکن است متضاد باشد، کار می کند.
  3. تلویزیون را یک ساعت تنها بگذارید. این بیشتر برای مدارها است تا برای تنظیمات فنی واقعی شما.
  4. تلویزیون را به دیوار وصل کنید. پس از انجام این کار، می توانید آن را روشن کرده و از نمایش های خود لذت ببرید.

اگر تلویزیون همچنان چشمک می زند باید چکار کرد؟

بیایید بگوییم که شما همه کارها را انجام داده اید و هنوز هم به نوعی به تلویزیون ال جی خاتمه داده اید که همچنان چشمک می زند. دو گزینه وجود دارد که می توانید از اینجا به بعد انتخاب کنید. اولین گزینه (و احتمالاً بهتر) این است که با خدمات مشتری تماس بگیرید و از تلویزیون برای مدل خود کمک بگیرید. پشتیبانی فنی آنها نسبت به این موارد بسیار خوب است و سایر روشهای تعمیر را به شما نشان می دهد.

گزینه دیگری که می توانید در نظر بگیرید جایگزینی تلویزیون است. گاهی اوقات لرزش صفحه نمایش می تواند نشانه ای از پیری تلویزیون باشد و اگر بیش از پنج سال تلویزیون خود را داشته اید، ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد.

این را ببینید  پیشگیری از موج برق تلویزیون

آیا برای تعمیر تلویزیون باید از تعمیرکار تلویزیون کمک بگیرید؟

در گذشته، استخدام تعمیرکار تلویزیون کار هوشمندانه ای بود زیرا تعویض تلویزیون ها هزینه ای برای یک دست و پا دارد. با گذشت زمان، قیمت تلویزیون استاندارد شروع به کاهش کرد. این روزها، تعویض تلویزیون در مقایسه با تعمیر آن در بیشتر شرایط ارزان تر است.

اگر نمی توانید تلویزیون خود را به تنهایی تعمیر کنید، احتمالاً بهتر است یک تلویزیون جدید تهیه کنید. مگر اینکه تلویزیون شما به طور منحصر به فردی گران قیمت باشد (و اکثر ال جی ها گران نیستند!) شما حتی نباید به تعمیرکار بخواهید تا یک بار دیگر به راحتی کار کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)