دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چگونه تلویزیون خود را کالیبره کنیم

برای گرفتن تصویر بهتر از تلویزیون نیازی نیست هزینه زیادی صرف کنید. دستورالعمل های ما و یک دیسک 30 دلاری تنها چیزی است که شما برای انجام کالیبراسیون اساسی نیاز دارید.

ویژگی های کالیبره کردن

با کالیبره کردن می توانید تصویر بسیار بهتری از تلویزیون خود بگیرید. کالیبراسیون حرفه ای یک فرآیند زمان بر و پرهزینه است که به تجهیزات و آموزش خاصی نیاز دارد، اما شما همچنین می توانید تلویزیون خود را با صرف 30 تا 40 دلار برای یک دیسک آزمایشی و نیم ساعت زمان برای بازی با برخی از تنظیمات، ظاهر خود را بهتر کنید.

شروع کالیبراسیون

ما یک کالیبراسیون تلویزیونی دارای مجوز ISF هستیم و این دستورالعمل ها یک فرآیند کالیبراسیون بسیار اساسی را بر اساس روشهای Imaging Science Foundation انجام می دهیم و نیازی به تجربه شما ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که Spears & Munsil Benchmark و دیسک کالیبراسیون را سفارش دهید. نسخه فعلی دیسک Ultra HD Blu-ray است، بنابراین برای مشاهده آن به یک پخش کننده Blu-ray UHD (یا PlayStation 5، Xbox One یا Xbox Series X) نیاز دارید. با این حال، شما هنوز هم می توانید دیسک قدیمی Spears & Munsil HD Benchmark 2nd Edition را پیدا کنید که روی یک پخش کننده Blu-ray استاندارد اجرا می شود. برای تنظیم رنگ و کنتراست نیز به همان خوبی کار می کند – فقط از محتوای 1080p به جای 4K استفاده می کند.

دیسک Spears & Munsil چیست؟

دیسک Spears & Munsil برای افرادی که به دنبال کالیبراسیون تلویزیون خود هستند یا فقط در مورد نحوه عملکرد سیگنال های ویدئویی اطلاعات بیشتری دارند، ابزار بسیار مفیدی است و توسط بنیانگذار و رئیس ISF جوئل سیلور توصیه می شود. این دستگاه دارای دستورالعمل های گسترده ای روی دیسک و جزوه موجود است، اما بسیاری از آنها غیر ضروری هستند و می توان آنها را نادیده گرفت مگر اینکه شما یک حرفه ای باشید و برای شروع با کالیبراسیون تلویزیون آشنا باشید.

این را ببینید  تلویزیون LG A1 55 inch

در حال حاضر، قبل از شروع کار، توجه داشته باشم که اکثر تلویزیون هایی که در دو سال گذشته آزمایش کرده ام، دقت رنگ استاندارد محدوده دینامیکی (SDR) بسیار خوبی را ارائه می دهند، در بسیاری از موارد هنگام استفاده از استانداردهای پخش تصویر از پیش تعیین شده مناسب آنها همچنین هنگام نمایش سیگنال محدوده دینامیکی بالا (HDR) بسیار دقیق هستند و در هر دو مورد عملکرد کنتراست بسیار خوبی را نیز نشان می دهند.

0/5 (0 نقد و بررسی)