دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چگونه از فرا رسیدن زمان تعمیر تیونر تلویزیون مطلع شویم؟

اگر برای تعمیر تلویزیون مورد استفاده ی خود مراجعه کنید و نام خرابی تیونر را از زبان تعمیرکار بشنوید، احتمالا کمی گیج خواهید شد که دقیقا مشکل تلویزیون شما چیست. این موضوع طبیعی است. تیونر قطعه ی ناآشنایی برای بسیاری از کاربران عادی می باشد. اما این مسئله از اهمیت سلامت آن در ساختار تلویزیون نمی کاهد. تعمیر تیونر تلویزیون باید تحت نظر کارشناسان مجرب صورت پذیرد تا تلویزیون قدرت خود را در پخش تصاویر باکیفیت به دست آورد. در این مقاله شما را با جنبه های اصلی تعمیر تیونر تلویزیون آشنا می نماییم.

 زمان تعمیر تیونر تلویزیون چه وقت است؟

اگر بخواهید از جوانب تعمیر تیونر تلویزیون مطلع شوید، ابتدا باید نقش این قطعه در ساختار تلویزیون را درک کنید. تیونر قطعه ی مهمی در هر تلویزیونی است که دارای گیرنده دیجیتال داخلی باشد. وظیفه ی تیونر تبدیل فرکانس های مختلف تصاویر طی پردازش های دیجیتال ویژه به صدا و تصویر قابل پخش است. در واقع این بخش از تلویزیون یک برد پیچیده است که در کنار مین برد قرار می گیرد. ورودی آنتن نیز مستقیما به تیونر تلویزیون متصل می شود تا سیگنال در تبادل باشد. فرکانس های مختلف وجود دارند که تیونر به کمک اجزای خود امواج مرتبط با یک شبکه ی خاص را یافته و به تصویر تبدیل می کند. بنابراین نمایش با کیفیت تصاویر هر شبکه در گرو صحت ساختار تیونر است.

تشخیص فرا رسیدن زمان تعمیر تیونر تلویزیون، موضوع چندان واضحی برای کاربر نخواهد بود. این بخش از تلویزیون هم مسیر با مین برد به فعالیت می پردازد. نشانه های خرابی تیونر و مین برد می توانند مشابه باشند. نیاز به تعمیر مین برد یا تیونر باید کاملا با اعمال مراحل عیب یابی ریزبینانه در کارگاه های مجهز مراکز تعمیراتی مشخص گردد.

این را ببینید  وصل کردن USB به تلویزیون

بهتر است تیونر تلویزیون را تعمیر کنیم یا تعویض؟

به هر حال اصلی ترین نشانه ی خرابی تیونر و مین برد، قطع و وصل شدن طولانی تصویر تلویزیون می باشد. زمانی که تصویر تلویزیون مرتبا قطع و وصل می شود باید سریعا دستگاه را خاموش کنید تا از شدت یافتن اختلال موجود در دستگاه جلوگیری گردد. اما جای نگرانی نیست. ما به شما این اطمینان را می دهیم که نمایندگی تی وی مانیتور قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون را با تعمیر مین برد یا بازیابی تیونر به بهترین شکل ممکن برطرف خواهد کرد. کلیه ی مراحل تعمیراتی این مجموعه مطابق با پارامترهای استاندارد انجام شده و گارانتی دارند.

اگر آسیب وارد بر تیونر تلویزیون طبق تشخیص کارشناسان و تعمیرکاران غیرقابل تعمیر باشد، تعویض ضرورت می یابد. اما در بیشتر مواقع تعمیر تیونر تلویزیون برای رفع اختلالات اجزای آن کافی است. در هر صورت ساختار فنی اجزای تیونر تلویزیون از جمله دوال گیت، آی سی TDA5331، سه ترانزیستور MOSFET، آی سی SDA3202، فیلترهای جدا کننده و فیلتر میان گذر خروجی می بایست مورد تجزیه و تحلیل تعمیرکار قرار گیرند تا اختلالات تیونر از بین بروند. با استفاده از سرویس های تعمیر در محل نمایندگی تی وی مانیتور می توانید پروسه تعویض یا تعمیر تیونر تلویزیون را در سطح کیفی بی نظیری انجام دهید تا بار دیگر بدون هیچ گونه افت کیفیتی تلویزیون قادر به دریافت فرکانس ها و تبدیل آن ها به تصاویر واضح و شفاف باشد.

تعمیر انواع تلویزیون های موجود در بازار

تعمیر و بازیابی تلویزیون را به دست کارشناسان نمایندگی تی وی مانیتور بسپارید. ما در کنار شما هستیم تا با صرف مدت زمان کمی بتوانید از مشکلات ریز و درشت تلویزیون های موجود در بازار رهایی بیابید. فرقی ندارد که نوع، مدل و برند سازنده ی تلویزیون مورد استفاده ی شما چیست. نمایندگی تی وی مانیتور قادر به ترمیم و بازیابی تمامی تلویزیون های قدیم و جدید برندهای مختلف است. لازم به ذکر است که در صورت ضرورت یافتن فرآیند تعویض قطعه، جایگزینی با نمونه های اورجینال سازگار با تلویزیون انجام می شود.

این را ببینید  علت قطع شدن WiFi تلویزیون الجی
0/5 (0 نقد و بررسی)