دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

ایا مشاهده ی صفحه ی سیاه تلویزیون ال جی به معنای خرابی سخت افزاری است؟

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که تلویزیون ال جی دارید اما صفحه نمایش سیاه است. تلویزیون روشن است اما نمی توانید تصویری را ببینید. همچنین ممکن است، تصویر تلویزیون برای یک یا دو ثانیه چشمک می زند و سپس صفحه کاملاً سیاه می شود. در این حالت به راحتی می توانید ببینید که چراف Power تلویزیون روشن بوده اما تصویر وجود ندارد. ممکم است منشا این خرابی، خرابی در قسمتی از سخت افزار باشد که نیاز به تعمیر دارد. در این مطلب به راحتی می توانید مواردی که در خرابی سخت افزاری بروز پیدا می کند را بررسی نمایید.

موارد زیر، مواردی هستند که می تواند باعث ایجاد صفحه BLACK شود که به جداسازی تلویزیون شما و تعویض قطعات نیاز دارد:

نکته مهم برای ایمنی این است که قبل از جدا کردن تلویزیون ، آن را خاموش کنید ، تلویزیون را جدا کنید و چند ساعت صبر کنید تا برق تلویزیون در داخل آن تخلیه شود تا از شوک جلوگیری شود.

خرابی در پانل تلویزیون

اگر صفحه تلویزیون سیاه است ، ممکن است صفحه جلوی تلویزیون دچاری خرابی باشد و بنابراین صفحه BLACK و بدون تصویر را نشان می دهد.

بررسی کنید که آیا صفحه نمایش شما معیوب است یا ترک خورده است و تحقیق کنید تا ببینید هزینه ی جایگزینی برای صفحه نمایش جدید در مقابل خرید تلویزیون جدید چقدر است.

خرابی در انواع برد ها تلویزیون

یک برد مدار در تلویزیون (T-CON BOARD ، MAIN BOARD ، BACKLIGHT INVERTER ، LED DRIVE BOARD) ممکن است معیوب باشد. منشا این خرابی می تواند خازن های باز شده ، یا یک کابل روبان سست باشد.

این را ببینید  تلویزیون ال جی سری LG NANO95 

اگر یک برد خراب باعث ایجاد صفحه BLACK می شود ، اگر می دانید چگونه لحیم کاری کنید ، تخته باید تعویض شود یا درپوش ها را جایگزین کنید. اتصالات روبان همه تابلوهای داخل تلویزیون را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به هم وصل و ایمن است.

برد تی کان

مین برد

چراغ خراب در تلویزیون

اگر تلویزیون LED هنگامی که برای اولین بار آن را روشن می کنید روی صفحه چشمک می زند و سپس BLACK SCREEN نشان داده می شود ، ممکن است یک LED یا LED های خراب شده باشد. ممکن است چند LED وجود داشته باشد که در پشت پنل کار نکرده و سوخته اند. شماره مدل تلویزیون خود را بررسی کنید و کتابچه راهنما را پیدا کنید تا ببینید مکان های LED در کجا قرار دارند و چگونه می توانند جایگزین شوند.

با توجه به مطالب فوق خرابی در پانل، برد ها و یا سوختن لامپ های ال ای دی یکی از شایع ترین خرابی های است که نتیجه ی آن عدم وجود تصویر تلویزیون و یا به بیان ساده تر سیاهی صفحه می باشد. لازم به ذکر است که بهتر است هرچه سریع تر این قطعات را تعویض و یا تعمیر نمایید تا به قطعات مجاور خود اسیبی وارد نکرده و در هزینه های شما صرفه جویی ایجاد شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)