دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آیا می دانید طول عمر تلویزیون های الجی چه قدر است؟ به طور متوسط، تلویزیون های ال جی در صورت استفاده از فناوری OLED تقریباً 100000 ساعت دوام می آورند. با این حال، اگر تلویزیون LCD باشد، این تعداد به حدود 60000 ساعت کاهش می یابد. عوامل دیگری مانند کاربری و عناصر محیطی نیز در تعیین طول عمر نقش دارند. در این مقاله جزئیات دیگری مانند علائمی که نشان می دهد تلویزیون شما در حال مرگ است و اطلاعاتی در مورد چگونگی افزایش عمر تلویزیون خود نیز ذکر کرده ایم.

طول عمر تلویزیون های الجی

تلویزیون های ال جی چقدر عمر می کنند؟

طبق ادعای خود این شرکت، تلویزیون‌های OLED ال‌جی که قدرت این شرکت هستند، برای 100000 ساعت ساخته شده‌اند. این به 30 سال ترجمه می شود. با این حال، این فرض سخاوتمندانه با توجه به استفاده متوسط ​​کاربر از تلویزیون به مدت 10 ساعت در روز ساخته شده است.

مشاهده رشد طول عمر تلویزیون ها نیز شگفت آور است. زمانی که ال‌جی تولید تلویزیون‌های OLED را در سال 2013 آغاز کرد، این تعداد از نظر مدت زمان تنها 36000 ساعت بود که از آن زمان تاکنون بیش از دو برابر شده است.

این را می توان به توسعه فناوری و استفاده از نوع خاصی از زیرپیکسل OLED سفید که نور را از فیلترها عبور می دهد نسبت داد. این نوع OLED همچنین به کنترل هزینه های تولید کمک می کند.

علاوه بر این، علاوه بر میانگین عمر قطعات داخل تلویزیون، محیطی که تلویزیون در آن راه اندازی و مورد استفاده قرار می گیرد نیز نقش مهمی در تعیین طول عمر آن دارد.

این را ببینید  عیب یابی واشرهای پر سر و صدا کنمور

تلویزیون های LCD ال جی چقدر عمر می کنند؟

در حالی که این شرکت عمدتا تمرکز خود را به تلویزیون های OLED معطوف کرده است، این شرکت همچنان در حال تولید تلویزیون های LCD در مقیاس کوچکتر است. به طور متوسط ​​تلویزیون صفحه تخت LCD دارای نیمه عمر تقریباً 60000 ساعت است.

تلویزیون‌های LCD ال‌جی کاملاً با این آمار مطابقت دارند، زیرا بین 40 تا 60000 ساعت دوام می‌آورند که به معنی 5 تا 7 سال است.

چه علائمی هشدار می دهد که تلویزیون ال جی شما در حال مرگ است؟

برای اینکه کار را برای شما راحت‌تر کنم، به 6 مورد آسان برای تشخیص تلویزیون در حال مرگ اشاره کردم.

  • نورپردازی – اگر صفحه نمایش کسل کننده به نظر می رسد، یا روشن شدن بیش از حد طول می کشد، این نشانه کاهش خروجی است.
  • نوارها و خطوط – شما نباید هیچ خطی را در تلویزیون ببینید. ممکن است صحنه جالبی از ماتریکس به نظر برسد، اما قطعا خبر خوبی برای تلویزیون نیست.
  • اعوجاج رنگ – اگر نقاط رنگی تصادفی وجود داشته باشد که در آن صفحه باید سفید باشد، یا اگر رنگ ها مخدوش به نظر می رسند، به این معنی است که شما باید آن را در اسرع وقت بررسی کنید!
  • صفحه نمایش فازی – این دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. اگر احساس می کنید کیفیت خروجی تصویر کاهش یافته است، به این معنی است که تلویزیون به خوبی کار نمی کند.
  • خروجی صدا – اگر صدای خروجی یکدست نباشد، یا به عبارت ساده، پژواک یا گرفتگی صدا در صدا وجود داشته باشد، معمولاً نشانه ای از حرکت تلویزیون به سمت خرابی است.
  • پلک زدن مکرر – این یک نشانه قطعی از مرگ تلویزیون شما است. ممکن است تصادفی باشد، اما با گذشت زمان بیشتر قابل توجه خواهد بود.
این را ببینید  نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون ال جی

چگونه عمر تلویزیون ال جی خود را افزایش دهیم؟

تا به حال متوجه شده اید که تلویزیون ال جی شما چه مدت باید دوام بیاورد و چگونه می توانید بدانید که چه زمانی تلویزیون شما شروع به تسلیم شدن می کند. راه هایی وجود دارد که از طریق آنها می توانید طول عمر دستگاه های تلویزیون خود را افزایش دهید.

اول از همه، باتری به طور عمده انرژی نور پس‌زمینه را تامین می‌کند، یعنی جایی که بیشتر صرفه‌جویی باید انجام شود. وقتی از تلویزیون خود استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید. این کار به اندازه کافی ساده به نظر می رسد اما در واقع یکی از مراحل کلیدی برای ماندگاری طولانی تر است.

منظور از خاموش کردن تلویزیون، تنها گذاشتن آن در حالت آماده به کار نیست، بلکه به درستی آن را خاموش کنید. در صورت امکان، آن را از منبع تغذیه جدا کنید. ثانیا، موقعیت تلویزیون نیز مهم است. آن را نزدیک پنجره نصب نکنید، زیرا نور خورشید می تواند به قطعات آسیب برساند.

علاوه بر این نکات، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • تلویزیون را در نزدیکی رطوبت، مانند مرطوب کننده ها قرار ندهید.
  • برای جلوگیری از گرد و غبار، تلویزیون را خیلی نزدیک به زمین قرار ندهید.
  • تلویزیون را از گرما دور نگه دارید.

از آنجایی که تلویزیون شما مانند هر دستگاه دیگری است، نیاز به تهویه دارد. می دانید چگونه می گویند لپ تاپ خود را بالا نگه دارید تا بیش از حد گرم نشود. مفهوم پایه برای تلویزیون ها نیز صدق می کند. بنابراین، آن را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید.

این را ببینید  لباسشویی ال جی در حال کارکردن و کلیک کردن است

فقط مطمئن شوید که فضای کافی در اطراف آن برای گردش هوا وجود دارد (در حالت ایده آل سه فوت). علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که طناب‌ها در جایی قرار می‌گیرند که توسط حیوانات خانگی یا کودکان (یا بزرگسالان دست و پا چلفتی!) گیر نکنند یا ناخواسته آن‌ها را بیرون نکشند.

اکنون، برای کمی فنی، مطمئن شوید که کنتراست تلویزیون خود را روی “استاندارد” تنظیم کرده اید، زیرا این مقدار بهینه انرژی را جذب می کند. همچنین می توانید روشنایی را مطابق با محیط اتاق تنظیم کنید.

مطلب پیشنهادی: تعمیر پنل تلویزیون الجی

0/5 (0 نقد و بررسی)