دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تلویزیون هیچ سیگنالی دریافت نمی کند

ممکن است برای شما نی اتفاق افتاده باشد که بعد از خرید تلویزیون و راه اندازی آن تلویزیون نمی تواند سیگنال ها را دریافت کند و ممکن با خود فکر کنید که آیا تلویزیون دچار خرابی شده است؟ باید گفت ممکن است شاید دستگاه شما دچار خرابی سخت افزاری شده است اما در وهله ی اول این طور نیست. در این مطلب در رابطه با علل نداشتن سیگنال مناسب و رفع آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

علل احتمالی:

هنگامی که آنتن را به درستی نصب کردید ، ورودی را در تلویزیون خود به “ANTENNA” تغییر داده و اسکن کانال را اجرا کنید ، باید حداقل برخی از کانال های محلی خود را دریافت کنید. اگر اینگونه نباشد ، دلیل می تواند یکی از موارد زیر باشد:

خط انتن دهی مشخصی نسبت به برج های پخش وجود ندارد.

اگر تپه ها ، درختان ، ساختمان ها یا سایر ویژگی های جغرافیایی بین برج های پخش شده و آنتن وجود داشته باشد ، ممکن است سیگنال ها نتوانند به آنتن شما برسند. بالا بردن آنتن ، یا با قرار دادن آن در مکان بالاتر یا استفاده از یک دکل بلندتر ، باعث افزایش گیرنده سیگنال خواهد شد. هدف رسیدن به بی نظیرترین دید بین برج های پخش تا حد امکان است. پس وجود مانع در بین مسیر دریافت انتن می تواند باعث اختلال شود.

سیگنال را می توان در توزیع کابل کواکسیال از دست داد.

مهم است که مرتباً از نظر خوردگی ، اتصالات کابل شل یا اینکه یک کابل به خطر افتاده است ، بررسی کنید. اگر از اسپلیتر استفاده می کنید ، این می تواند قدرت سیگنال را نیز تضعیف کند. سعی کنید شکاف را جدا کرده و کابل را مستقیماً درون جعبه TV / مبدل بکشید و یک اسکن کانال را اجرا کنید. در صورت بهبودی ، احتمالاً یک تقویت کننده توزیع راه حل خواهد بود.

این را ببینید  افزایش عمر تلویزیون

طول انتن طولانی است.

هنگامی که طول کابل به بیش از 100 فوت برسد ، به اندازه 1/3 سیگنال از بین می رود. اگر به کابل طولانی احتیاج دارید یا از اسپلیت استفاده می کنید ، ممکن است به پیش تقویت کننده نیاز داشته باشید.

شما بیش از 70 مایل از برج های پخش یا فراتر از محدوده آنتن فاصله دارید.

انحنای زمین بیشتر آنتن ها را تا حدود 70 مایل برد محدود می کند. اطمینان حاصل کنید که در محدوده برج های پخش در منطقه خود هستید. اگر بیش از 70 مایل از برج پخش (ها) پخش شده باشید ، در صورت استفاده از تجهیزات مناسب و شرایط مناسب امکان پذیرش وجود دارد.

تنظیم کننده دیجیتالی معیوب

این اتفاق اغلب نمی افتد ، اما این امکان وجود دارد که تنظیم کننده در یک تلویزیون جدید ، درست خارج از جعبه ، معیوب باشد. تیونر ATSC جدا از ورودی HDMI یا ورودی های دیگر است ، بنابراین تیونر دیگر قسمت های تلویزیون را تحت تأثیر قرار نمی دهد. به عنوان دومین مرحله برای عیب یابی ، سعی کنید آنتن و کابل را در تلویزیون ثانویه نصب کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)