دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آشنایی با عیب یابی واشرهای پر سر و صدا کنمور

هر صدایی که بیشتر از صدای جیر جیر معمولی و صدای جیر جیر از ماشین لباسشویی الجی کنمور شنیده می شود، نشان دهنده یک مشکل احتمالی است، مانند بار خارج از تعادل یا کف ناهموار که باعث می شود ماشین لباسشویی الجی هنگام کار به جلو و عقب تکان بخورد. در بسیاری از موارد، نگاهی به ماشین لباسشویی الجی با صداهای غیر معمول به مشخص شدن ماهیت مشکل کمک می کند – و محدود کردن چرخه ای که باعث ایجاد نویز می شود، تعیین می کند که کدام قسمت از واشر صدا ایجاد می کند. گاهی اوقات ممکن است تعمیرات نیاز به تنظیمات ساده ای داشته باشد که می توانید خودتان انجام دهید. اگر قطعات فرسوده شده اند، ممکن است بخواهید با یک متخصص تماس بگیرید.

مشکل وان

اگر ماشین لباسشویی الجی در حین چرخش صداهای کوبشی ایجاد می کند، درپوش را باز کرده و لباس های شسته شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه آنها در یک طرف درام جمع نشده اند، زیرا بار خارج از تعادل ممکن است باعث ایجاد صدای کوبشی جزئی شود. اگر در طول چرخه چرخش ماشین لباسشویی الجی با یک بار متعادل یا حتی یک بار خالی بکوبد، ممکن است تسمه های مرطوب کننده وان که برای کاهش سر و صدا طراحی شده اند شکسته یا کشیده شوند. واشر را از برق بکشید و پیچ های نگهدارنده صفحه کنترل را در محل خود بردارید. هر پیچ دیگری را که بالای واشر را نگه داشته است بردارید، سپس قسمت بالایی آن را بردارید. چهار تسمه ای که وان را به کابینت نگه می دارند باید همه یکسان به نظر برسند و به نظر نمی رسد که کشیده شده باشند. در صورت وجود، آنها باید تعویض شوند. در برخی موارد چشمه هایی وجود دارد. بررسی کنید که همه آنها به درستی در هر سر وصل شده باشند و کشیده نشده باشند.

این را ببینید  آیا تلویزیون الجی از گرما می شکند؟

چرخ های پر سرصدا

اگر ماشین لباسشویی الجی یک مدل تسمه ای است و هنگام چرخه های همزن، چرخش یا تخلیه صدای جیر جیر یا جیغ می زند، ممکن است کمربند یا قرقره ها مقصر باشند. واشر را از برق بکشید و پیچ هایی را که پنل جلویی جلویی را در جای خود نگه داشته است بردارید، سپس پنل را از پایین باز کنید تا آزاد شود. چراغ قوه ای را در داخل خود روشن کنید تا ببینید آیا قرقره ها و کمربند عاری از خاک و زباله هستند. در صورت لزوم ناحیه را جاروبرقی بکشید. اگر تسمه کشیده، ترک خورده یا آسیب دیده به نظر می رسد، باید تعویض شود. تسمه را از قرقره جدا کرده و قدیمی را به فروشگاه سخت افزار یا لوازم برقی ببرید تا جایگزین مناسبی پیدا کنید. کمربند را با قرار دادن آن به همان روشی که برداشته شده تعویض کنید.

تکان های شدید ماشین

اگر واشر در حین چرخه چرخش ضربه می زند و به نظر می رسد که همزمان به جلو و عقب تکان می خورد، نسبت به کف در حالت نشسته نیست. برای تأیید مشکل، یک طرف بالای ماشین لباسشویی الجی را به سمت پایین فشار دهید – به احتمال زیاد مانند یک صندلی یا میز تکان خورده سنگ می خورد. پای نخ دار را در انتهای واشر بچرخانید تا پایه به کف برسد. ممکن است بخواهید یک تخته ضایعات را در زیر قرار دهید یا ماشین لباسشویی الجی را بلند کنید و از یکی از دوستان بخواهید که سطح را بچرخاند. یک چرخه چرخش را دوباره آزمایش کنید و در صورت نیاز پا را دوباره تنظیم کنید.

این را ببینید  تبدیل تلویزیون به مانیتور

مشکلات جدی

اگر ماشین لباسشویی الجی صدای زمزمه می کند و کار نمی کند، یا صدای جیرجیرکی که از قرقره ها و کمربند نمی آید، مشکل به احتمال زیاد جدی تر است. موتور معیوب ممکن است باعث ایجاد صدای همهمه شود. در این حالت موتور نمی چرخد صدای بلند و جیر جیر ممکن است نشان دهنده فرسوده بودن بلبرینگ ها باشد. جایگزینی اینها یک پروژه بزرگ است. با یک متخصص مشورت کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)