دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آموزش فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون

آشنایی و آموزش نحوه فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون، مسأله ای است که ممکن است برای هر شخصی مورد نیاز باشد. زمانی ممکن است یک فیلم سینمایی یا سریال مورد علاقه خود را دانلود و ذخیره کرده اید و یک فرصت مناسب مثلا یک روز تعطیل، می خواهید آن را در کنار خانواده تماشا کنید. اما به زودی متوجه می شوید که فیلم در زبان اصلی است و شما هم دسترسی به نسخه دوبله فارسی آن ندارید. چه باید بکنید؟

مراحل فعال سازی زیرنویس فیلم

اینجاست که آشنا بودن به فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون می تواند به دردتان بخورد و در نتیجه اوقات خوشی که دنبالش بودید، از دست تان نرود. هر چند ممکن است این فیلم در کامپیوتر شما به درستی باز شود، اما تماشای یک فیلم در تلویزیون مثلا ۶۴ اینچی کجا و مانیتور کوچک کامپیوتر کجا! در این مقاله آموزش نحوه فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون های ال جی، سونی و سامسونگ را برای شما آورده ایم تا با استفاده از آن به راحتی بتوانید فیلم های مورد علاقه خود و خانواده تان را با زیرنویس تماشا کنید.

۱- دانلود زیرنویس مناسب با فایل

در مرحله اول باید با بررسی سایت های معتبر، زیرنویس فیلم یا سریال مورد نظر خود را با کیفیت مشابه و منطبق با فیلم یا سریال پیدا نمایید. اغلب وب سایت هایی که فیلم های خارجی را ارائه می کنند؛ زیرنویس مناسب با آن فیلم را در کیفیت ها و سبک های مختلف تهیه می کنند که در بیشتر موارد نیز رایگان است.

این را ببینید  تلویزیون هوشمند

۲- یکسان بودن نام فایل فیلم و نام فایل زیرنویس

در مرحله دوم باید دقت کنید که نام فایل فیلم یا سریال مورد نظر شما با نام فایل زیرنویس آن، یکسان بوده و هر دو را در یک پوشه (فولدر) قرار دهید. البته در بیشتر موارد نام فایل زیرنویس با نام فایل فیلم یکسان است.

اگر نام فایل فیلم با نام فایل زیرنویس یکسان نبود، با در نظر گرفتن فرمت، بخش عنوان یا نام فایل را به صورت مشابه ذخیره کنید. مثلا؛ اگر ویدئو به عنوان «Star.Trek.Discovery.S01E01.mp4» نام گذاری شود، زیرنویس باید «Star.Trek.Discovery.S01E01.srt»  باشد. لازم به توضیح است که پسوند فایل به قالب آن بستگی دارد.

دقت کنید که هر دو فایل فیلم و زیرنویس را در یک پوشه ذخیره کرده و سپس در فلش مموری‌ یا محل ذخیره سازی دیگری، ذخیره کنید.

۳- اهمیت فرمت ویدئو

نرم افزار Format Factory یک نرم افزار بسیار راحت برای قرار دادن زیرنویس به فایل های AVI و سایر فرمت های ویدیویی است. اما نسبت به نرم افزار Freemake ویژگی های بیشتری دارد. مانند پشتیبانی از ۴ فرمت زیرنویس SRT, SSA, ASS, IDX؛ رنگ، اندازه و فونت ویرایش.

با این نرم افزار شما نمی توانید به طور مستقیم فیلم یا سریال زیرنویس دار خود را بر روی DVD رایت کنید. برای حل مشکل زیرنویس فارسی در تلویزیون و قرار دادن زیرنویس روی فیلم برای همیشه، در ابتدا برای دانلود برنامه Format Factory اقدام کنید و بعد آن را نصب و اجرا کنید. سپس در برنامه اجرا شده، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

این را ببینید  تلویزیون ال جی سری LG LJ512V

– در سربرگ Video در سمت چپ پنجره، روی All to AVI کلیک کنید.

– در پنجره بعدی روی Add File کلیک کنید و فایل ویدیویی را انتخاب کنید.

– در همان پنجره All to AVI روی Output Setting کلیک کنید.

در این قسمت شما می توانید کیفیت خروج را از منوی کشویی انتخاب کنید. آیکن های سبز برای فرمت XVID و آیکن های آبی برای DIVX است. شما همچنین می توانید از AVC استفاده کنید. در ادامه مقاله آموزش فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون شما را با نحوه اضافه کردن فایل زیرنویس آشنا می کنیم با ما همراه باشید.

۴– نحوه افزودن فایل زیرنویس به فیلم با نرم افزار Format Factory

برای این که بتوانید فایل زیرنویس را در تلویزیون های ال جی، سامسونگ و سونی به فیلم مورد علاقه خود اضافه کنید، باید از نرم افزار Format Factory استفاده کنید. برای این کار مراحل زیر را باید انجام دهید:

۱- ابتدا در قسمت تنظیمات، روی گزینه Additional Subtitle کلیک کنید.

۲- بعد از مرحله قبل، روی گزینه Additional Subtitle srt;ass;ssa;idx کلیک کنید.

۳- در این قسمت یک گزینه کوچک مشاهده می کنید، روی آن کلیک کرده و فایل زیرنویس مورد نظر را انتخاب کنید.

۴- در این مرحله می توانید اندازه زیرنویس را انتخاب کنید که به طور پیش فرض دارای اندازه ۴ است و بعد بر روی OK کلیک کنید.

۵- در انتها بر روی گزینه Start کلیک کنید تا زیرنویس ها در ویدیو اِنکُد شوند.

نکته! اگر می خواهید رنگ، فونت و رنگ خط بیرونی را تغییر دهید، می توانید از طریق قسمت Options  برنامه، همه این تغییرات را اعمال کنید.

این را ببینید  نمایندگی رسمی تلویزیون های ال جی

نکته! برنامه Format Factory نمی تواند به طور مستقیم فایل AVI را در DVD رایت کند اما می تواند فایلی با فرمت VOB ایجاد کند که در هر DVD پلیری قابل پخش است. فقط کافی است به جای این که All to AVI که در بالا انتخاب کردید، گزینه All to VOB را انتخاب کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)