دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آشنایی با قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

با وجود آنکه شرکت‌های تولید کننده تلویزیون در تلاشند تا برترین فناوری‌های صدا و تصویر را در محصولات خود بکار ببرند، اما هنوز هم برخی از تلویزیونها پس از مدتی، دچار اشکال شده و به دلیل خرابی از کار می‌افتند. البته گاه اشکال پیش آمده ربطی به خود دستگاه ندارد و به دلیل استفاده نادرست از تلویزیون –مثلا اتصال کابلهای نامناسب و یا فلش ویروسی به دستگاه – اتفاق می‌افتد. برای مثال یکی از اشکالات مشاهده در تلویزیون‌های امروزی، مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون است. این موضوع ممکن است پس از هر بار روشن کردن دستگاه یا هر چند وقت یکبار اتفاق بیفتد.

به طور کلی قطع و وصل شدن تصویر در دو حالت اتفاق می افتد: یا اینکه تصویر به طور کلی قطع شده و مجدداً پس از چند ثانیه وصل می شود و یا اینکه قسمتی از تصویر به شدت تیره شده و تصویر آن قابل دیدن نیست. این موضوع ممکن است به دلیل خرابی قطعاتی مانند بک لایت، مین برد، پاور و یا خود پنل اتفاق افتاده باشد. در هر صورت اگر دستگاه شما همواره با چنین مشکلی مواجه شده است بهتر است برای رفع مشکل سریعتر دست به کار شده و مشکل را برطرف کنید. برای این کار می‌توانید از کارشناسان فنی مرکز سخت افزار ایران کمک بخواهید. این مرکز یکی از برترین و مجهزترین مراکز تعمیرات تلویزیون در کشور است که تمامی خدمات خود را همراه با گارانتی معتبر به مشتریان ارائه می‌دهد. در ادامه با دلایل قطع و وصل شدن تصویر آشنا می شوید.

این را ببینید  تلویزیون ال جی سری LG UK7050 

دلایل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

همانطور که در بالا گفته شد، مشکلات مختلفی در سخت افزار دستگاه ممکن است باعث قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون شود. برای رفع این اشکال می‌بایست پیش از هر چیز دلایل بروز این اشکال -با عیب‌یابی دقیق- شناسایی شود. در زیر مهمترین دلایلی که ممکن است باعث بروز چنین مشکلی در تلویزیون شوند را بررسی می کنیم. توجه داشته باشید که تشخیص علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون تنها توسط کارشناسان خبره انجام میشود. در این رابطه آنها با استفاده از تجهیزات ویژه ای که در اختیار دارند، دستگاه را عیب یابی می کنند. آنها پس از عیب یابی ممکن است به یکی از دلایل زیر برسند:

خرابی بک لایت تلویزیون

خرابی لامپ های تصویر، یکی از رایج ترین دلایل قطع شدن تصویر در تلویزیون است. در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی، هنگامی که یک یا چند لامپ خراب شود و از کار بیفتد به تدریج تعداد لامپ های معیوب بیشتر شده و با سوختن کامل سری لامپ، تصویر تلویزیون کاملاً قطع می شود. این امر در تلویزیون هایی که دو سری لامپ دارند کمی متفاوت تر است. هنگامی که یک سری از لامپ ها خراب شود، وقتی تلویزیون روشن می شود، سری معیوب برای یک لحظه روشن شده و مجدداً خاموش می شود. اگر مشکل تصویر از بک لایت باشد در این صورت با تعویض آن مشکل برطرف خواهد شد.

خرابی مین برد تلویزیون

مین برد یکی از قطعاتی است که با تصویر تلویزیون و قطعاتی که باعث نمایش تصویر می شوند ارتباط تنگاتنگی دارد. اختلال در این قطعه، تأثیر نامطلوبی بر تصویر دارد و ممکن است یکی از دلایل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون باشد. در شرایطی که مین برد ایراد داشته باشد حتی ممکن است تلویزیون به صورت خودکار خاموش و روشن شود.

این را ببینید  آموزش نصب تلویزیون‌

ایراد در پنل دستگاه

ضعیف شدن پنل و یا قطع اتصالات آن نیز می تواند یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قطع شدن تصویر باشد. اگرچه این موضوع ممکن است به ندرت اتفاق بیفتد اما کار کردن بیش از حد دستگاه، ضربه خوردن و ریختن مایعات روی تلویزیون می تواند باعث اختلال در عملکرد پنل شود. تشخیص خرابی پنل تنها توسط کارشناسان فنی صورت می گیرد. در صورت نیاز به سرویس‌های تخصصی مرتبط با این بخش از دستگاه می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات تلویزیون تماس بگیرید.

خرابی برد پاور

یکی از قسمت هایی که در تلویزیون نقش مهمی ایفا می کند برد پاور می باشد. این قطعه با تقسیم جریان الکتریکی بین قطعات مختلف، انرژی مورد نیاز را برای فعالیت آنها تأمین می کند. چنانچه این قطعه خراب شده و یا اینکه ضعیف شده باشد، یکی از قسمت هایی که تحت تأثیر قرار می گیرد، مربوط به تصویر می باشد. در شرایط خرابی برد پاور معمولاً یا تصویر به طور کلی قطع شده و یا اینکه به شدت تیره می شود.

رفع مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

برای رفع این مشکل ابتدا باید دلیل بروز آن مشخص شود. پس از این موضوع می توان اقدام به رفع قطع شدن تصویر در تلویزیون کرد. بنابراین اگر ریشه مشکل برگرفته از خرابی بک لایت، مین برد، برد پاور و یا پنل باشد در این صورت با تعمیر یا تعویض این قطعات، مشکل برطرف می شود. رفع مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون تنها پس از بررسی دستگاه و عیب یابی آن توسط تکنسین های فنی تعمیرات تلویزیون انجام می شود. البته توجه داشته باشید هریک از قطعاتی که ایراد داشته باشند ممکن است آسیب آنها به حدی باشد که امکان تعمیر نداشته باشند. در این صورت راه حل مشکل تنها با تعویض قطعات عملی می شود.

این را ببینید  پرش تصویر تلویزیون الجی
0/5 (0 نقد و بررسی)