دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

ویرایش و مدیریت کانال تلویزیون ‌های جی پلاس

ترتیب کانال‌ها و اعمال ویرایش بر روی آن معمولا برای کسانی که مدت زمان زیادی در روز تلویزیون تماشا می‌کنند، بسیار اهمیت دارد.  اینکه کانال‌ها مرتب نباشد و هر مرتبه بخواهید ترتیب کانال‌ها را از ابتدا جا به جا کنید، موضوعی است که شاید خیلی خوشایند نباشد. نحوه ویرایش و مدیریت کانال‌ها سوالی است که بیشتر مشتریان در مورد تلویزیون‌ها می‌پرسند. برای اینکه بهتر بتوانید تنظیمات این منو را انجام دهید، بهتر است طبق راهنمایی ارائه شده در این مقاله ویرایش کانال‌ها را انجام دهید. البته مدیریت کانال در هر یک از مدل‌های تلویزیون‌های جی پلاس تفاوت دارد، اما در این راهنما سعی کردیم در مورد هر یک از مدل‌ها مختصری توضیح دهیم تا انجام تنظیمات این منو برای شما ساده‌تر باشد.

گزینه LCN در تلویزیون های جی پلاس

ابتدا لازم است یک مورد را در نظر داشته باشید؛ گزینه LCN که مخفف Logical Channel Number است در منوی دستگاه قرار دارد و فعال سازی آن موجب می‌شود ترتیب کانال‌ها بر اساس ترتیب ارائه‌ از سوی صدا و سیما باشد. در صورتی که این گزینه روشن باشد، امکان اعمال تغییرات در منوی ویرایش کانال وجود ندارد، زیرا از قبل به دستگاه فرمان داده شده که بر اساس ترتیب ارائه کانال‌ها از سوی صدا و سیما، شبکه‌ها را نمایش دهد.

ویرایش کانال در تلویزیون های سری G جی پلاس

برای مدیریت کانال‌ها در هر کدام از مدل‌های تلویزیون جی پلاس می‌توان از روش‌های زیر عمل کرد:

در مدل‌های هوشمند سری G جی پلاس، که اولین مدل‌های این سری از تلویزیون‌ها بودند، ابتدا لازم است وارد قسمت ویرایش کانال شوید. زمانی که لیست کانال نمایش داده می‌شود، دکمه‌ی منو را انتخاب کنید تا گزینه مربوط به ویرایش کانال‌ها نمایش داده شود. سپس می‌توانید بر روی کانال‌ها ویرایش دلخواه را انجام دهید.

این را ببینید  تلویزیون ال جی سری LG NANO97

می‌توانید با انتخاب کلید OK نیز به لیست کانال‌ها دست پیدا کرده و ویرایش انجام دهید. در این بخش بر روی کانالی که می‌خواهید ویرایش انجام دهید کلید منو را بزنید و سپس ویرایش کانال‌ها را انتخاب کنید. در برخی مدل‌‌ها این تنظیمات با انتخاب کلیدهای رنگی امکان پذیر است.

در تلویزیون‌های غیر هوشمند سری‌ G جی پلاس می‌توانید با انتخاب کلید منو در قسمت کانال و زیرمنوی ویرایش کانال، مدیریت کانال را انجام دهید.

ویرایش کانال در تلویزیون های هوشمند سری J و F جی پلاس

تعدادی از مدل‌های تلویزیون جی پلاس که جزو نسل دوم و سوم تلویزیون‌های این برند است ، به شکل زیر می‌باشد. و مدل این سری از دستگاه‌ها با حرف J شروع می‌شود.

ابتدا گزینه‌ی DTV را انتخاب کنید.

وارد منو و سپس وارد قسمت کانال و بعد وارد بخش ویرایش کانال شوید.

کانالی که می‌خواهید ویرایش کنید را از لیست انتخاب کرده و سپس از قسمت سمت راست، گزینه‌ی «پرش»، «حذف»، «انتقال» یا «ویرایش برگزیده» را انتخاب کرده و به این شکل می‌توانید بر روی هر یک از کانال‌ها ویرایش اعمال کنید.

ویرایش کانال در تلویزیون های غیر هوشمند سری J و F جی پلاس

در تلویزیون‌های غیرهوشمند سری J جی پلاس لیست کانال‌ها را باز کرده و از لیست، کانال مورد نظر را انتخاب نمایید. در قسمت پایین صفحه گزینه‌های ویرایش که «حذف»، «انتقال»، «پرش» و «انسداد» و … می‌باشد با انتخاب کلیدهای رنگی مشخص شده و در کنار هریک از گزینه‌ها قرار دارد. با انتخاب کلیدهای رنگی مربوط می‌توانید ویرایش را اعمال نمایید.

با مراجعه به «راهنمای عملکردهای نسل دوم و سوم تلویزیون‌های جی پلاس» می‌توانید در مورد باقی گزینه‌ها و منوهای این سری از تلویزیون‌ها مطلع شوید.

این را ببینید  شفاف کردن تصاویر تلویزیون الجی 4K

مدیریت کانال ها در تلویزیون های سری K و L جی پلاس

مدل‌های سری K و L تلویزیون‌های جی پلاس آخرین مدل‌های این برند هستند. در این مدل‌ها کمی تفاوت در تنظیمات ویرایش کانال‌ها وجود دارد و ممکن است در منوی تلویزیون شما یه یکی از دو روش زیر ویرایش کانال انجام شود:

نوع اول:

در این مدل‌ها ابتدا می‌بایست ورودی آنتن را انتخاب کنید.

سپس کلید منو را زده و گزینه کانال‌ها را انتخاب کنید.

سپس در این بخش وارد قسمت «لیست کانال» شوید.

برای انجام ویرایش، کلید منو را مجدد انتخاب کنید.

با گزینه‌هایی که در سمت راست نمایش داده می‌شود، می‌توانید ویرایش کانال را انجام دهید.

اولین گزینه در لیست ویرایش، گزینه «بالا» است که مربوط به جا به جایی کانال می‌باشد. با انتخاب این گزینه می‌توانید کانال مورد نظر را انتخاب کرده و در بالاترین رده قرار دهید. به این شکل شماره گذاری کانال‌ها مرتب خواهد شد.

دومین گزینه علامت قلب است و با انتخاب آن می‌توانید لیست دلخواه کانال تهیه کنید.

گزینه‌ی بعدی با عنوان «حذف» برای حذف کردن کانال مورد نظر است.

گزینه‌ی آخر «رد شدن» برای پرش و رد شدن از کانال مورد نظر است. رد شدن به این معنی است که زمانی که کانال‌ها را به ترتیب مرور می‌کنید، کانال مورد نظر نمایش داده نمی‌شود.

نوع دوم:

در نوع دوم منوی تلویزیون‌های جی پلاس، به شکل زیر عمل کنید:

ورودی تلویزیون را بر روی ورودی آنتن قرار دهید.

سپس وارد قسمت منو و ویرایش کانال‌ها شوید.

کانال مورد نظر را انتخاب کنید.

سپس می‌توانید از روی راهنمای کلیدهای رنگی پایین صفحه، کلید مورد نظر را انتخاب کنید.

این را ببینید  5 نشانه از کار افتادن تلویزیون الجی

پایین صفحه گزینه «حذف»، «پرش»، «جا به جایی کانال» و «برگزیده» هر یک به رنگ خاصی مشاهده می‌شود و می‌توانید رنگ مورد نظر را انتخاب کرده تا ویرایش مربوط را انجام دهید.

آیا کانال های جدید HD را دریافت کرده‌ اید؟

مدتی است که کانال‌های جدید HD به کانال‌های قبلی اضافه شده و برخی از مشتریان در مورد نحوه اضافه کردن این کانال‌ها به کانال‌های قبلی سوال داشته‌اند. گاهی نیز برای دریافت شبکه‌های جدید برخی ایرادات گزارش شده است.

2/5 (1 نقد و بررسی)