دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مشکلات رنگ تلویزیون الجی

مشکلات رنگ تلویزیون الجی تقریباً در بسیاری از مدل‌های این برند به وجود آمده و رایج است. بروز این عیب به عوامل مختلفی بستگی دارد. دلیل خرابی با توجه به نوع پنل (LCD، LED، OLED،  QLED، PLASMA و غیره) و نوع قطعه درگیر مورد بررسی قرار گرفته و بهترین روش تعمیر مورد نیاز تعیین می‌شود.

بهم ریختگی رنگ، نمایش تصویر به صورت رنگین کمانی یا پخش شدن رنک، از بین رفتن یکی از رنگ‌های اصلی RGB (قرمز، سبز و آبی )، بروز خطوط عمودی یا افقی و غیره از شایع‌ترین خرابی‌های رنگ در تلویزیون می‌باشند اما صرف نظر از نوع ایراد به وجود آمده در دستگاه، آنچه که مهم است، تست درست تلویزیون و عیب‌یابی ریشه‌ای آن است چون با تشخیص درست می‌توان بهترین روش تعمیر را پیشنهاد کرد.

بهم ریختگی رنگ

یکی از مشکلات رنگ در تلویزیون بهم ریختگی رنگ است. در این وضعیت رنگ‌ها به درستی نمایش داده نمی‌شود. طبق معمول این مشکل ناشی از خرابی پنل دستگاه است. وقتی پنل دچار خرابی می‌شود، نوردهی به درستی انجام نشده، در نتیجه رنگ‌ها نیز به هم می‌ریزند.

جهت تعمیر این ایراد حتماً از تعمیرکاران ماهر کمک بگیرید چون پنل جزء اصلی و کلی دستگاه است و  در صورت بروز خطا در تعمیر آن، خسارت جبران‌ناپذیری وارد شده و موجب از کار افتادن این قطعه مهم می‌شود.

دو رنگ شدت تصاویر

در این حالت، زمانی که تلویزیون را روشن می‌کنید، تصویر را به صورت دو رنگ مشاهده می‌کنید. گاهی این مشکل با تیره شدن یا کم نور شدن قسمتی ار دستگاه رخ می‌دهد. معمولاً  در این شرایط بک لایت دستگاه دچار مشکل شده و نیاز به بررسی کارشناسان را می‌طلبد. برای رفع این ایراد فقط بک لایت ترمیم یا تعویض می‌گردد و نیازی به تعویض پنل نیست.

این را ببینید  چگونه گرمای تلویزیون الجی را کاهش دهیم؟

دیدن رنگ اضافه در تلویزیون

گاهی مشکل رنگ تلویزیون به این گونه است که یک رنگ اضافی و غیر معمول  می‌بینید. در این مورد نیز شاید بک لایت آسیب دیده و باید تعمیر شود یا اینکه ممکن است ایراد ناشی از لایه‌های نخستین پنل باشد و راهی جز تعویض این بخش گران‌قیمت دستگاه وجود ندارد.

سوختگی پیکسل

پیکسل‌های تلویزیون از 3 عدد ساب جهت تولید رنگ تشکیل شده است که توسط ترانزیستورها کنترل می‌شوند. اگر پنل خراب یا آسیب ببیند، این پیکسل‌ها خاموش شده یا به اصطلاح خاموش گشته است. گرچه این مورد در مدل‌های جدید بسیار کمتر دیده می‌شود  اما سیاه شدن رنگ تصاویر نشانه مهم سوختن پیکسل‌ها است.

قرمز شدن رنگ تصاویر

در این مورد شما لکه‌های قرمز رنگی را خواهید دید که پیکسل‌ها متهم ردیف اول این اتفاق هستند. چون زمانی این عیب رخ می‌دهد که یک پیکسل همیشه روشن بماند. همانطور که گفتیم پیکسل‌ها توسط ترانزیستورها کنترل می‌شوند پس وقتی این ترانزیستور برقی را دریافت نکند، نور به راحتی از لایه  RGB عبور کرده و رنگ پیکسل به صورت قرمز یا رنگ معمول آن نمایش داده می‌شود. یکی از راه‌حل‌های رایج برای رفع این ایراد استفاده از دستمال تمیز گرم شده با آب داغ داخل کیسه نازک است. آن را روی قسمت قرمز شده قرار می‌دهند تا مشکل برطرف شود، به این صورت که گرما مایع کریستال به خوبی در سایر تقاط پنل حرکت کرده و این عیب رفع می‌شود.

سبز شدن تصویر

بعضی اوقات بر اثر اشتباه یا سهل انگاری، جا به جایی نامناسب به پنل ضربه وارد و آسیب می‌بیند. این کار باعث به هم ریختن 3 رنگ RGB (قرمز، سبز و آبی) شده و رنگ سبز پخش می‌گردد. عامل دیگری که رنگ‌های اصلی را ترکیب می‌کند، به کارگیری آهنربا است، در این شراط رنگ‌ها پخش شده یا به اصطلاح رنگین کمان به وجود آمده است.

این را ببینید  عیب یابی ماشین لباسشویی الجی

رفع مشکلات رنگ تلویزیون

برای رفع این مشکل بایستی عیب‌یابی به صورت تخصصی و به کمک افراد با تجربه و ماهر نمایندگی‌های معتبر الجی انجام بگیرد تا ضمن تعیین میزان آسیب دیدگی، قطعه آسیب دیده شناسایی و روش ترمیم مشخص گردد. اگر مشکل از پنل دستگاه باشد، معمولاً هزینه بیشتری دارد چون بخش گران‌قیمت و اصلی دستگاه است اما اگر ناشی از پیکسل یا بک لایت باشد، باید تعویض گردند و هزینه‌ای به مراتب کمتری خواهند داشت.

در برخی موارد مشکل رنگ بسیار سطحی و به علت استفاده طولانی به وجود می‌آید که با خاموش و روشن کردن حل می‌شود. دقت کنید برای رفع خرابی‌های دستگاه خود حتماً به مرکز معتبر الجی مراجعه یا تماس بگیرید تا سرویس و تعمیر به درستی انجام گیرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)