دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

از آنجایی که تلویزیون lg ها انواع مختلفی دارند – از تلویزیون lg های لوله اشعه کاتدی گرفته تا نمایشگرهای کریستال مایع و صفحه نمایش های پلاسما – دلایل مشکلات رنگی متعدد و بسیار متنوع هستند. معمولاً رنگ‌های گل آلود، بیش از حد اشباع شده یا رنگ‌های عجیب ناشی از استفاده نادرست از تنظیمات رنگ داخلی تلویزیون lg است. مشکلات رنگی جدی ممکن است به دلیل آسیب دیدن صفحه نمایش یا قطعات داخلی معیوب باشد. اگر پس از تغییر رنگ تلویزیون lg، مشکلات رنگ تلویزیون lg همچنان ادامه داشت، با یک تکنسین تعمیر مشورت کنید.

مشکلات رنگ تلویزیون lg

مشکلات رنگ تلویزیون lg و تنظیمات رنگ

برای مشکلات رنگ تلویزیون lg اغلب، مشکلات رنگ در همه انواع تلویزیون lg به دلیل تنظیمات ضعیف تصویر است. در این حالت، کاربران فقط باید تنظیمات رنگ تلویزیون lg را مجدداً تنظیم کنند. برای تنظیم مجدد رنگ، به منوی تنظیمات تلویزیون lg خود بروید و تنظیمات رنگ را از حالت اشباع خارج کنید تا تلویزیون lg سیاه و سفید نمایش داده شود. کنتراست را طوری تنظیم کنید که رنگ‌های سفید و سیاه متمایز باشند و روشنایی را طوری تنظیم کنید که سیاه‌ها عمیق و تیره باشند تا خاکستری. شارپنس را تا آخر بالا ببرید و سپس پایین بیاورید تا هاله های اطراف خطوط و حروف ناپدید شوند. در صورت وجود، از ابزارهای کالیبراسیون – نمایشگرهای ساده نوارهای رنگی – موجود در برخی از DVDها استفاده کنید تا در تنظیم مجموعه به شما کمک کنند.

مشکلات رنگ LCD

برای مشکلات رنگ تلویزیون lg نمایشگرهای کریستال مایع با صفحه تخت، ساختار مولکولی کریستال ها را دوباره تراز می کنند تا یک نمایشگر رنگی ایجاد کنند. نمایشگرهای LCD برای ارائه یک تصویر کامل به تک پیکسل تکیه می کنند. وقتی یک پیکسل می میرد، یک نقطه سیاه و بی رنگ جای آن را می گیرد. ساخت معیوب یا ترانزیستورهای دمیده شده باعث مرگ پیکسل ها می شود. حرکت سریع روی صفحه، مانند انیمیشن‌های سریع بازی‌های ویدیویی، می‌تواند باعث تار شدن موقت رنگ‌ها شود، مشکلی که به نام «شباح» شناخته می‌شود. رنگ‌های کدر و تار ممکن است به دلیل تنظیم نادرست وضوح باشد. به عنوان مثال، اگر یک پخش کننده Blu Ray وضوح 1080p را تولید می کند، تلویزیون lg باید به جای رزولوشن متفاوت، مانند 720p یا 480p، برای نمایش این وضوح تنظیم شود.

این را ببینید  رفع مشکل باندینگ تلویزیون ال جی

مشکلات رنگ پلاسما

برای مشکلات رنگ تلویزیون lg نمایشگرهای پلاسما، نوع دیگری از تلویزیون lg های صفحه تخت، تصاویر رنگی را از طریق سلول های کوچک گازهای یونیزه باردار الکتریکی ایجاد می کنند. مانند تلویزیون lg های LCD، رنگ تلویزیون lg های پلاسما ممکن است زمانی که تلویزیون lg روی وضوح مناسب تنظیم نشده باشد، دچار مشکل شود.

پلاسماها همچنین ممکن است مسیرهای رنگی تار یا سایه های غیر طبیعی را در طول حرکت سریع روی صفحه نمایش دهند. ممکن است به دلیل اعمال فشار زیاد، الگوهای چند رنگی مانند آفتاب‌زدگی روی صفحه ظاهر شوند. Burn-in، که زمانی اتفاق می‌افتد که اشیاء ثابت از نمایشگرهای قبلی – مانند واترمارک یک کانال یا یک دستگاه اندازه‌گیری سلامت از یک بازی ویدیویی – روی صفحه نمایش فعلی ظاهر می‌شوند، ناشی از رها کردن این اشیاء ثابت روی صفحه برای ده‌ها ساعت در یک زمان است.

مشکلات رنگ CRT

برای مشکلات رنگ تلویزیون lg لامپ اشعه کاتدی یا CRT تلویزیون lg ها – تلویزیون lg های سنتی جعبه ای – تصویری را از طریق نمایش کنترل شده رنگ های اصلی قرمز، سبز و آبی تولید می کنند. اتصالات ضعیف به منابع نمایشگر خارجی یا نقص در رمزگشای رنگی تلویزیون lg می تواند باعث شود که یک رنگ نمایشگر اصلی – قرمز، سبز یا آبی – بر رنگ های دیگر غلبه کند.

نمایش‌های کاملاً بی‌رنگ و سیاه و سفید پخش‌های رنگی نشان‌دهنده سیگنال ضعیف، اتصالات ناقص کروما یا چیپ کروما یا نوسان‌گر رنگ معیوب است. این مسائل همچنین می تواند باعث از بین رفتن رنگ ها شود در حالی که رنگ های دیگر دست نخورده باقی می مانند. رنگی که به طور متناوب محو می شود ممکن است از خرابی لوله پرتو کاتدی ناشی شود.

این را ببینید  دلایل ایجاد سایه در تلویزیون الجی

بیشتر بدانید: دلایل سیاهی صفحه نمایش تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)