دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مشکلات نرم افزاری تلویزیون ال جی

امروزه تلویزیون ها مانند سابق فقط جنبه ی تفریحی ندارند. شرکت های سازنده ی تلویزیون ها با ساخت تلویزیون های هوشمند توانسته اند توقع جوامع امروز را نسبت به گذشته ارتقا دهند. اما ممکن است در برخی شرایط تلویزیون شما دچار خرابی شود. در زیر لیستی از مشکلات و راه حل های رایج تلویزیون است که در برخی شرایط ممکن است برای شما نیز مفید باشد. پیشنهاد می کنم قبل از نگرانی در رابطه با تعمیر و یا خرابی تلویزیون خود ابتدا این راه حل های ساده را امتحان کنید. آنها می توانند در هزینه های تعویض یا تعمیر ، هزینه زیادی را برای شما صرفه جویی کنند و احتمالاً تلویزیون شما هرچه سریع تر به عملکرد سابق خود ادامه دهد.

مسائل مشترکی که اغلب مشاهده می کنیم

  1. تلویزیون اصلاً مشکلی ندارد اما روشن نمی شود.

راه حل ممکن: تلویزیون را به مدت 30 دقیقه از برق جدا کرده و مجدداً آن را وصل کنید و سعی کنید کار عادی خود را از سر بگیرید. این کار گاهی اوقات با تنظیم مجدد پردازنده (یا مغز تلویزیون) مشکلاتی را برطرف می کند. بازنشانی هر داده ای را که به طور موقت خراب شده است پاک می کند و بسیاری از موارد دیگر مربوط به نرم افزار یا حافظه است.

  1. صدا بی کیفیت شده است، هماهنگی با تصویر ندارد و یا تصویری وجود دارد اما هیچ صدایی ندارد.

راه حل ممکن: اگر قبلاً سعی داشتید سیم را وصل کنید و دوباره تلویزیون را وصل کنید ، کابل یا جعبه ماهواره ای خود را از پریز برق جدا کنید. بعد از 30 دقیقه دوباره آن را وصل کنید و ببینید مشکل صدا برطرف شده است یا خیر. در این صورت مشکل در کابل یا جعبه ماهواره ای است. جایگزینی آن باید مشکل را برطرف کند.

  1. تلویزیون به ریموت پاسخ نمی دهد.

راه حل ممکن: از یک دوربین دیجیتال استفاده کنید (تلفن همراه شما خیلی خوب کار می کند) و انتهای ریموت را به داخل دوربین هدف گذاری کنید. یک دکمه را از راه دور فشار دهید و باید یک چراغ روشنایی در صفحه دوربین مشاهده کنید. اگر چراغی را ببینید ، ریموت خوب کار می کند و مشکل با تلویزیون است. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون به یک پریز برق وصل شده است. کانال ها را تغییر دهید و ببینید که آیا این مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر.

  1. هنگام فشار دادن دکمه روشنایی ، هیچ چراغ یا نشانه ای از روشن بودن وجود ندارد.

 راه حل: راه حل دیگری را که می دانید خوب کار می کند ، امتحان کنید. اگر تلویزیون شما به یک نوار پاور / محافظ افزایش یافته وصل شده است ، آن را مستقیماً به دیوار وصل کنید. اگر این مشکل را برطرف کند ، نوار برق معیوب است یا به حالت خاموش تبدیل شده است. (منظور اتصال و خرابی سیم برق تلویزیون و یا محافظ مورد استفاده می باشد)

  1. تصویر روی تلویزیون “بزرگنمایی” یا “قطع شده” به نظر می رسد.

راه حل ممکن: دکمه موجود در ریموت خود را پیدا کنید که می گوید قالب ، ابعاد ، نسبت یا اندازه تصویر و آن را فشار دهید. آیا این عکس را تغییر می دهد؟ در این صورت ، آن دکمه را فشار دهید تا به تنظیم تصویر دلخواه برسید.

  1. تلویزیون هیچ تصویری یا صدا ندارد ، اما به نظر می رسد در حال آمدن است (گاهی اوقات می گوید “بدون سیگنال” روی صفحه نمایش). راه حل ممکن:

دستگاه خود را (مانند کابل / جعبه ماهواره ای ، دستگاه پخش دی وی دی یا سیستم بازی) از برق جدا کرده و بعد از 30 دقیقه دوباره وصل کنید. اگر این مشکل همچنان ادامه داشت ، سعی کنید دستگاهی را که می دانید در حال کار با تلویزیون است وصل کنید. اگر این راه حل مناسب نبود ، کابل (های) HDMI را که دستگاه (های) دستگاه خود را به تلویزیون وصل می کند با یک (ها) جدید جایگزین کنید.

  1. تلویزیون خاموش می شود.

راه حل ممکن: اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما با نگه داشتن اتاق در نزدیکی دمای اتاق ، بیش از حد گرم نمی شود (حدود 70 درجه فارنهایت). اگر تلویزیون پلاسما است ، سعی کنید با استفاده از پنکه آن را خنک نگه دارید و ببینید که آیا تفاوتی ایجاد می کند.

  1. صفحه روی آرم مارک تجاری یا چیز دیگری گیر می کنید.

 راه حل ممکن: مثل مشکل شماره 1 تلویزیون را جدا کرده و دوباره آن را جایگزین کنید.

  1. تصویر تلویزیون کم رنگ است و به تدریج کمرنگ تر می شود و مدت زمان ماندگاری آن طولانی تر می شود.

 راه حل ممکن: ابتدا نوع تلویزیون خود را تعیین کنید. اگر DLP باشد ، لامپ ممکن است نیاز به  تعویض داشته باشد. اگر تلویزیون DLP نباشد ، مشکل با یک تنظیم خودکار روشنایی است که در منوی تلویزیون قرار دارد. برای تعیین اینکه تلویزیون شما دارای این نوع تنظیمات و نحوه تنظیم آن است ، به کتابچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید.

  1. شما از آنتن داخلی استفاده می کنید و نمی توانید کانال دریافت کنید.

 راه حل ممکن: یک آنتن داخلی متفاوت یا یک آنتن در فضای باز را امتحان کنید. اگر تلویزیون دارید ، آنتن مشابه را در تلویزیون دیگری امتحان کنید. گاهی اوقات تیونرها در اثر خاموش شدن یا رعد و برق صدمه می بینند و کاری که انجام می دهید باعث ورود کانالها نمی شود.

این را ببینید  ریست تلویزیون هوشمند LG
0/5 (0 نقد و بررسی)