دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مشکلات پنل تلویزیون (صفحه نمایش)

به طور کلی باید گفت که ایرادهایی که در اثر ضربه و عوامل مشابه (خراش یا ساییدگی) در پنل تلویزیون ایجاد می شود قابل تعمیر نبوده و تنها راه حل تعمیر تلویزیون در این حالت تعویض کامل پنل تلویزیون است. پنل تلویزیون یک مجموعه قطعه است که شامل سینی فلزی و بیس اصلی و لامپ های بک لایت و صفحات پولاریزه نور بک لایت و صفحه نمایش اصلی (لیکوئید) است. در صورت موجود بودن پنل برای صرفه جوئی در هزینه می توان بخش لیکوئید را تعویض نمود به شرطی که آسیب واره شدید نبوده و باعث اسیب دیدگی صفحات پولاریزه نشده باشد.

آبخوردگی پنل تلویزیون

بسیاری از مراجعین از شنیدن این عبارت تعجب می کنند و فکر می کنند منظور  ریخته شدن یک لیوان آب روی تلویزیون است اما آبخوردگی پنل تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی عبارتی است که برای نفوذ مایعات پاک کننده مانند شیشه شوی از فاصله بسیار کم بین قاب و صفحه نمایش تلویزیون بکار برده می شود.

معمولا هنگام بازی کودکان و یا موقع تمیز کردن تلویزیون به علت اسپری کردن مستقیم مایع پاک کننده روی صفحه، این مایعات که معمولا رسانا هم هستند از پایین پنل و فاصله بسیار کم بین قاب دستگاه و صفحه نمایش وارد دستگاه شده و به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل تلویزیون باعث اتصال پین های مختلف این فلت ها به هم می شوند که برخی از آنها ولتاژ و برخی دیگر اطلاعات تصویر هستند. عکس زیر نحوه قرار گیری فلت های انتقال تصویر بعد از پنل و چگونگی نفوذ مایعات از طریق پنل را مشخص می کند.

این را ببینید  تلویزیون ال جی سری  105UC9T

رسیدن مایعات رسانا به فلت های انتقال تصویر باعث ایجاد جرقه، سولفات مدار و سوختگی فیزیکی این مدارات ظریف و حساس می شود و عیوب ظاهری مختلفی را باعث می شود که خطوط رنگی عمودی، ایجاد نوارهای سفید و یا مشکی روی تصویر، تفاوت روشنایی در دو نیمه راست و چپ تلویزیون از معروف ترین آن ها هستند.

آسیب دیدگی فلت های پنل و برد آدرس گاها باعث انتقال آسیب به برد t con که راه انداز این قسمت و آخرین بخشی است که تصویر در ان پردازش می شود. به عنوان نمونه سری EX در که آبخوردگی پنل باعث معیوب شدن برد T.CON می شود و با معیوب شدن این برد عیب یاب داخلی دستگاه روشن شده و تلویزیون پس از روشن شدن مجددا خاموش می شود. در تلویزیون در صورت آسیب دیدن برد t con تلویزیون خاموش می شود و چراغ استندبای شروع به چشمک زدن می کند. تعداد چشمک در این ایراد ۵ چشمک است.

تعمیر پنل تلویزیون ال ای دی و ال سی دی در اغلب موارد ایرادهایی مشابه و محدود ایجاد میکند اما در عمل باید گفت که به علت ظرافت بیش از حد و ارتباط های میکرومیلی متری شاید هیچ دو تعمیری را نمی توان پیدا کرد که کاملا مشابه هم انجام شود.

سیاه شدن و دو تایی شدن تصویر تلویزیون از یک طرف

این ایراد بیشتر در تلویزیون های الجی و یا پنل های تولید شده توسط الجی که در برندهای دیگر استفاده شده دیده می شود و ابتدا یک سوم بالای تصویر در سمت راست یا چپ دچار این حالت می شود و پس از مدتی استفاده به تدریج نصف و سپس تمام تصویر تلویزیون دچار این حالت می شود. در روزهای ابتدایی ایجاد شدن این ایراد معمولا با کمی کار کردن تلویزیون عیب برطرف می شود که باعث می شود بیشتر مصرف کنندگان از تلویزیون به همین طریق استفاده کنند تا اینکه ایراد به حد زیادی پیش می رود و هزینه بیشتری باید برای تعمیر تلویزیون هزینه شود.

این را ببینید  تلویزیون ال جی LG UN80

کند شدن تصویر تلویزیون

این ایراد بیشتر در تلویزیون های الجی دیده می شود و تصاویر به حالت اسلوموشن نمایش داده شده و هاله ای از تصویر قبلی در تصویر بعدی دیده می شود. در مواردی این ایراد در یک سوم بالایی تصویر و گاها در تمام بخش های تصویر دیده می شود. این کند شدن تصویر تلویزیون به علت عدم واکنش صحیح پنل به اطلاعات وارد شده و پاسخگویی پیکسل ها است.

معمولا در ابتدای شکل گیری ایراد پس از گذشت مدتی از کارکرد دستگاه ایراد برطرف می شود که به تدریج این زمان بیشتر و بیشتر و ایراد گسترش پیدا می کند. در اغلب موارد تعمیر پنل تلویزیون ال ای دی و ال سی دی قابل انجام بوده و نیاز به تعویض پنل نیست.

0/5 (0 نقد و بررسی)