دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

عیب یابی تلویزیون LCD با گرمای بیش از حد

گرم شدن بیش از حد می تواند به یک تلویزیون LCD آسیب دائمی برساند. بارزترین علامت گرم شدن بیش از حد خاموش شدن ناگهانی است که تلویزیون دیگر نمی تواند به درستی کار کند. در بیشتر موارد، تعمیر بیش از حد گرم آسان است و به کمی بیشتر از برخی از تغییر مکان یا تمیز کردن نیاز دارید.

دریچه ها را پاک کنید

تمام تلویزیون های LCD دارای اسلات های تهویه کوچک برای جریان هوا در داخل صفحه و خنک نگه داشتن اوضاع هستند. همیشه این دریچه ها را بدون مانع نگه دارید و مرتباً آنها را گردگیری کنید تا حرکت هوا درون تلویزیون بهتر شود. گرد و غبار همچنین می تواند به داخل پنل وارد شود و مشکلات دیگری را در داخل تلویزیون ایجاد کند و باعث می شود که دریچه های شما بدون گرد و غبار دو برابر شود.

جریان هوا را بهبود ببخشید

پس از پاک شدن دریچه ها، بهبود جریان کلی هوا به پنل تلویزیون ضروری است. فضاهای محکم بسته شده گرما را به دام می اندازند، و باعث می شود تلویزیون حتی در منافذ تمیز نیز به درستی گرما را از بین نبرد. در صورت امکان مراکز تفریحی محکم بسته را با طراحی بازتر جایگزین کنید یا نصب تلویزیون خود را بر روی دیوار در نظر بگیرید. در صورت لزوم، یک فن کوچک درون محفظه اضافه کنید یا یک فن ایستاده تنظیم کنید تا در داخل آن دمیده شود.

منابع گرما را حذف کنید

اگر دریچه ها شفاف باشد و جریان هوا در اطراف تلویزیون شما خوب باشد، اما هنوز هم بیش از حد گرم می شود، ممکن است یک منبع حرارت خارجی باشد. اگر تلویزیون شما نزدیک دریچه گرمایش است، دریچه را ببندید. بخاری های قابل حمل را به جای دیگری منتقل کنید تا تأثیر آنها را روی دمای کلی تلویزیون خود کاهش دهد. اگر تلویزیون شما زمان زیادی را در معرض تابش مستقیم آفتاب می گذارد، آن را به جای دیگری منتقل کنید.

این را ببینید  علت توقف کار آنتن تلویزیون الجی

تلویزیون بررسی کنید

اگر همه مراحل عیب یابی را دنبال کرده اید و هنوز هم با گرم شدن بیش از حد مشکل دارید، به صورت آنلاین بررسی کنید که آیا کالایی برای تلویزیون شما فراخوان شده است. سونی به دلیل نقصی که باعث گرم شدن بیش از حد، سیگار کشیدن و حتی ذوب شدن قطعات شد، مجبور شد 1.6 میلیون تلویزیون LCD را در سال 2011 فراخوانی کند.

با پشتیبانی فنی تماس بگیرید

اگر هیچ یک از نکات ارائه شده در بالا به مشکل گرم شدن بیش از حد تلویزیون کمک نکرده باشد، ممکن است قطعه ای در تلویزیون شما عملکرد نامناسب یا معیوبی داشته باشد. تلاش برای تعمیر توسط کسی که به طور حرفه ای در زمینه تعمیر الکترونیک آموزش ندیده است، ممکن است منجر به آسیب بیشتر شود. برای مراحل بیشتر تشخیص و عیب یابی با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)