دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اگر می توانید تصویر را ببینید اما صدا را در تلویزیون الجی خود نمی شنوید، اگر به دلیل خرابی سخت افزار نباشد، می توانید خودتان مشکل را حل کنید. اغلب اوقات هیچ مشکل صدا در عرض چند دقیقه حل نمی شود. ممکن است به این دلیل باشد که مشکل مربوط به بی صدا نیست، اما برخی تنظیمات یا عملکرد سخت افزاری دیگر از دست رفته است. مشکل صدا اما تصویر تقریباً در همه تلویزیون الجی ها وجود ندارد و اغلب اوقات نیز رفع می شود. در این مقاله نحوه تعمیر نداشتن صدا تلویزیون الجی صورت می گیرد.

نحوه تعمیر نداشتن صدا تلویزیون الجی

دلایل و نحوه تعمیر نداشتن صدا تلویزیون الجی

دلایل مختلفی وجود دارد که صدایی نمی شنوید اما تصویر را در الجی خود می بینید. با دانستن اینکه دقیقاً دلیل این مشکل چیست، می توانید به راحتی راه حلی پیدا کنید. سخت ترین بخش یک راه حل، علت اصلی مشکل است و زمانی که آن را پیدا کردید، هیچ چیز پیچیده تر از این وجود ندارد. اگر این مشکل توسط خودتان قابل درمان است، می توانید آن را انجام دهید در غیر این صورت از پشتیبانی حرفه ای برخوردار شوید. در اینجا چند دلیل وجود دارد:

  • تلویزیون الجی خاموش است
  • صدا کاهش یافته است
  • ممکن است راه اندازی مجدد در انتظار باشد
  • تلویزیون الجی شما روی پروتکل صوتی ثانویه تنظیم شده است
  • ورودی صدای تلویزیون الجی مانند AUX تغییر کرده است
  • ممکن است کانالی که در حال پخش است صدا نداشته باشد
  • ممکن است یک هدفون به تلویزیون الجی شما متصل باشد
  • کابل اتصال ممکن است شل شده یا قطع شده باشد
  • بلندگوهای داخلی تلویزیون الجی آسیب دیده است
  • ممکن است عناصر روی برد اصلی آسیب دیده باشند
  • منبع سیگنال ممکن است آسیب دیده باشد
  • نرم افزار تلویزیون الجی قدیمی است
  • تنظیمات تلویزیون الجی شما خراب شده است
این را ببینید  بررسی مین برد تلویزیون های الجی

اینها چند دلیل مشکل بود. اکنون به سراغ راه حل همه این مشکلات می رویم. هنگامی که مقصر را پیدا کردید، رسیدگی به امور بسیار آسان تر خواهد شد.

چند راه حل برای رفع

برای نحوه تعمیر نداشتن صدا تلویزیون الجی در اینجا چند بررسی وجود دارد که می تواند به شما در حل مشکل و بازیابی صدای تلویزیون الجی کمک کند.

Double Check Mute

بی‌صدا می‌تواند صدای تلویزیون الجی شما را به طور کامل غیرفعال کند. بنابراین، بررسی مجدد این تنظیمات بسیار مهم است. گاهی اوقات، هر کسی غیر از شما می تواند صدا را قطع کند و ممکن است شما از آن اطلاعی نداشته باشید. حتی اگر قبلاً آن را بررسی کرده اید، توصیه می کنیم اکنون آن را بررسی کنید تا ادامه دهید.

افزایش صدا

برای نحوه تعمیر نداشتن صدا تلویزیون الجی اگر صدا به صفر یا بسیار کم برسد، صدایی از تلویزیون الجی دریافت نخواهید کرد. صدای بلندگوهای تلویزیون الجی خود را بررسی کنید و اگر از بلندگوهای خارجی تلویزیون الجی استفاده می کنید، مطمئن شوید که صدای بلندگوهای تلویزیون الجی را بالاست.

علاوه بر این، صدای دستگاه متصل را بررسی کنید. بسیاری از دستگاه های رسانه ای کنترل تلویزیون الجی و میزان صدای آن را در دست می گیرند. اگر صدای آنها صفر باشد، هیچ صدایی از تلویزیون الجی شما نمی آید.

تغییر کانال تلویزیون الجی

گاهی اوقات یک مشکل انتقال رخ می دهد و شما نمی توانید صدا را از یک کانال خاص دریافت کنید. مشکل سر شما نیست شما باید کانال های مختلف را تغییر دهید و ببینید که آیا صدا به شما می رسد. اگر صدا را در هیچ کانالی نمی شنوید، ممکن است مشکل شما باشد.

این را ببینید  خدمات پس از فروش گلدیران

بررسی پورت هدفون

برای نحوه تعمیر نداشتن صدا تلویزیون الجی ممکن است هدفونی به تلویزیون الجی شما وصل شود که دور از چشم شما باشد. بیشتر جک هدفون جلوی تلویزیون الجی شماست. بنابراین بررسی کنید که آیا جک هدفون خالی است و هیچ چیزی به آن وصل نیست.

بررسی کابل های اتصال

گاهی اوقات وصل یا جدا کردن کابل ها باعث می شود که کابل های اتصال کمی شل یا جدا شوند. همچنین ممکن است تلویزیون الجی را جابجا کرده باشید که باعث شل شدن کابل ها می شود. این می تواند منجر به عدم صدا شود و شما فقط تصویر را خواهید دید.

بهتر است تمام کابل های اتصال را دوباره وصل کنید تا از اتصال صحیح آنها مطمئن شوید. اگر آسیبی به کابل دیدید، آن کابل را تعویض کنید زیرا ممکن است آسیب دیده باشد. علاوه بر این، درگاه های اتصال را تمیز کنید تا هر گونه زباله پاک شود. پرزهای انباشته شده یکی از دلایل رایج شل شدن اتصالات است.

بررسی بلندگوهای خارجی

برای نحوه تعمیر نداشتن صدا تلویزیون الجی برای بررسی اینکه آیا تلویزیون الجی صدا را ارائه می دهد، باید یک دستگاه صوتی خارجی مانند گیرنده، صدای فراگیر یا هر دستگاه دیگری را برای پخش صدا وصل کنید. تست کنید که آیا می توانید صدا را از بلندگوهای خارجی بشنوید. آنها را با دستگاه دیگری وصل کنید تا عملکرد آنها را بررسی کنید.

بیشتر بدانید: دلایل خاموش شدن خود به خودی تلویزیون الجی

0/5 (0 نقد و بررسی)